וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

נעילה חיובית בוול-סטריט; IBM זינקה ב-12%, סנדיסק קפצה ב-11%

צוות גלובל | (5)
נושאים בכתבה וול סטריט

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית לאחר יום מסחר תנודתי, כשהמשקיעים הגיבו לאיתותים על התקדמות אפשרית במגעים בין ארה״ב לאיראן. מדד S&P 500 עלה בכ-0.2%, נאסד״ק טיפס ב-0.1% ודאו ג׳ונס הוסיף כ-0.5%.

המסחר נפתח בירידות בעקבות חששות מהחרפה נוספת במלחמה מול איראן, לאחר דיווחים כי המנהיג העליון בטהרן הורה שלא להוציא מהמדינה את מלאי האורניום המועשר לרמה הקרובה לשימוש צבאי. ההודעה עוררה ספקות לגבי האפשרות להגיע להסכם עם וושינגטון. בהמשך היום הסנטימנט בשווקים השתנה, לאחר דיווחים בתקשורת האיראנית על הסכם מתגבש שיכלול הפסקת אש והבטחת מעבר ימי דרך מצר הורמוז. גם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו אמר כי ישנם “סימנים חיוביים” להתקדמות, אם כי הדגיש שהוא לא רוצה להיות אופטימי מדי.

מחירי הנפט, שזינקו מוקדם יותר במהלך היום, עברו לירידות. נפט ברנט ירד לכ-104 דולר לחבית, בעוד הנפט האמריקאי מסוג WTI חזר להיסחר מתחת לרף 100 הדולר. בשווקים מעריכים כי הסכם אפשרי עשוי להחזיר חלק מזרימת האנרגיה דרך מצר הורמוז, אחד מנתיבי הסחר החשובים בעולם לנפט.

המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות סביב המלחמה, לאחר שתנועת המכליות במצר הורמוז הצטמצמה משמעותית מאז תחילת העימות. במקביל, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הצהיר כי טהרן “לעולם לא תיסוג”, בעוד מחלוקות סביב השליטה במעבר הימי והאפשרות להטלת אגרות מעבר ממשיכות להעיב על הסיכוי לפריצת דרך מהירה.

לצד המתיחות הגיאופוליטית, המשקיעים המשיכו לעכל גם את דוחות אנבידיה, שעקפה את תחזיות השוק וסיפקה תחזית חיובית למכירות שבבים. עם זאת, חלק מהמשקיעים קיוו לאיתות חזק יותר לגבי קצב הביקוש העתידי בתחום הבינה המלאכותית. גם הגשת מסמכי ההנפקה של ספייסX הוסיפה עניין למסחר, על רקע ההתעוררות המחודשת בשוק ההנפקות הטכנולוגיות.


אנבידיה NVIDIA Corp. -3.73%  רוצה להפוך גם את ה-CPU למנוע צמיחה - החברה צופה הכנסות של 20 מיליארד דולר ממכירות מעבדים מרכזיים השנה, על רקע המעבר מצ׳אטבוטים לסוכני AI שמבצעים פעולות ודורשים תשתית רחבה יותר במרכזי הנתונים


ממכוניות חשמליות למסלול המרוצים: BYD בדרך לפורמולה 1 - יצרנית הרכבים החשמליים מקיימת מגעים ראשוניים עם בכירי הענף, כחלק מניסיון להרחיב את המותג מעבר לסין ולהציג יכולות טכנולוגיות בזירה גלובלית


וולמארט Wal-Mart Stores Inc. עקפה את הציפיות - למה המניה נופלת ב-7%? הקמעונאית הגדולה בעולם הציגה צמיחה במכירות, באונליין ובפעילות הפרסום, אך תחזית שמרנית ועליית מחירי הדלק מעוררות חשש מהמשך הלחץ על הצרכן האמריקאי


[rising-falling-NASDAQ]

מאקרו

הפד מאותת לשווקים: הורדת ריבית כבר אינה התרחיש המרכזי היחיד- פרוטוקול הישיבה האחרונה חושף כי רוב בכירי הבנק המרכזי מודאגים מאינפלציה עיקשת, בין היתר על רקע מלחמת איראן וחסימת מצר הורמוז. בשווקים כבר מתמחרים אפשרות להעלאה אחת עד סוף השנה


אתמול שלושת המדדים המרכזיים קטעו רצף של שלושה ימי ירידות, בעקבות דבריו של הנשיא דונלד טראמפ כי ארה"ב נמצאת בשלב הסופי של המגעים מול איראן לסיום המלחמה במזרח התיכון. אלא שהאופטימיות הזו מתקררת. לפי דיווח ברויטרס, המנהיג העליון של איראן הוציא הנחיה שלפיה אורניום מועשר לא יישלח מחוץ למדינה. מבחינת השוק, זה עלול להקשות על התקדמות בשיחות.


הנפט חוזר לעלות ומכביד על השווקים. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה בכ-3 נקודות בסיס לכ-4.62%, וזה מחזיר את החשש שהפד לא יוכל למהר להוריד ריבית, ואולי אף ייאלץ להקשיח קו אם הלחצים האינפלציוניים יתגברו.

קיראו עוד ב"גלובל"


מניות במרכז

ספוטיפיי Spotify 1.39%  זינקה ב-15% אחרי שהציגה את מנועי הצמיחה הבאים שלה - החברה מציבה יעדי רווחיות עד 2030, מרחיבה את השימוש ב-AI ומשיקה פיצ׳רים חדשים למנויי פרימיום - בניסיון להחזיר את אמון המשקיעים אחרי שנה חלשה במניה


אנתרופיק בוחנת שימוש בשבבי AI של מיקרוסופט - המהלך עשוי לסמן התקדמות במאמצי מיקרוסופט להפוך את שבבי Maia לעסק מסחרי, ולצמצם את התלות של חברות AI באנבידיה


AMD Advanced Micro Devices -4.86%  תשקיע יותר מ-10 מיליארד דולר בטייוואן- החברה מרחיבה שיתופי פעולה בייצור ואריזה מתקדמת, לקראת השקת פלטפורמת Helios ב-2026 וניסיון לספק ללקוחות דאטה סנטר מערכות AI שלמות בקנה מידה רחב


אנבידיה עקפה תחזיות, אבל השוק כבר דורש יותר

אנבידיה Nvidia נסחרת כמעט ללא שינוי, למרות דוח חזק נוסף. החברה דיווחה על זינוק של כ-85% בהכנסות ל-81.62 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-78.86 מיליארד דולר. לכאורה, זה דוח שהיה אמור להרים את כל סקטור השבבים. בפועל, השוק מגיב בזהירות. הרחבה: לא עוצרת: אנבידיה עקפה את הציפיות; למה המניה יורדת?


מניות הקוונטום מזנקות אחרי תוכנית מימון ממשלתית

מניות המחשוב הקוונטי זינקו אחרי דיווח שלפיו הממשל האמריקאי מתכנן להעניק מענקים בהיקף של כ-2 מיליארד דולר לתשע חברות בתחום, כולל אפשרות לאחזקות הוניות של הממשלה בחלק מהחברות.

IBM קפצה, אחרי שהחברה הודיעה על הקמת חברה חדשה בשם Anderon, שתפעל כמפעל ייצור קוונטי עצמאי בארה"ב. IBM ומשרד המסחר האמריקאי צפויים להזרים כל אחד מיליארד דולר לחברה החדשה.

D-Wave Quantum זינקה בכ-33%, Rigetti Computing קפצה בכ-30%, Quantum Computing עלתה בכמעט 20%, ו-IonQ התחזקה בכ-12%. גם GlobalFoundries עלתה בכ-15%.

וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  עקפה את הציפיות - למה המניה נפלה ב-7%? הקמעונאית הגדולה בעולם הציגה צמיחה במכירות, באונליין ובפעילות הפרסום, אך תחזית שמרנית ועליית מחירי הדלק מעוררות חשש מהמשך הלחץ על הצרכן האמריקאי

רוקטלאב Rocket Lab ירדה בכ-6% אחרי שספייסX הגישה תשקיף לרשות ניירות הערך האמריקאית לקראת רישום למסחר בנאסד"ק. לפי דיווחים, החברה צפויה להתחיל רוד שואו לשיווק העסקה ב-8 ביוני.

הירידה ברוקט לאב מובנת. החברה נתפסת כאחת הדרכים הציבוריות הבולטות להיחשף לתחום החלל, אבל כניסה אפשרית של ספייסX לשוק הציבורי משנה את כל התמונה. המשקיעים עשויים להעדיף חשיפה ישירה לחברה של אילון מאסק, שמובילה בשיגורים, בסטארלינק ובפעילות חלל רחבה בהרבה.

אינטואיט Intuit נופלת אחרי פיטורי הענק - מניית החברה צנחה אחרי שהחברה הודיעה על קיצוץ של כ-17% מכוח האדם. במקביל, החברה פספסה מעט את תחזיות ההכנסות ברבעון הפיסקאלי השלישי, עם הכנסות של 8.56 מיליארד דולר לעומת צפי ל-8.61 מיליארד דולר. הקיצוץ באינטואיט אינו מגיע מחברה במשבר עמוק, אלא מחברה שמנסה להתאים את עצמה לעידן AI. החברה רוצה לפשט את המבנה, להפחית שכבות ולמקד השקעות במוצרים חכמים יותר סביב מס, ניהול פיננסי וחשבונאות לעסקים קטנים. אבל השוק לא אוהב את השילוב בין פיטורים משמעותיים לבין פספוס בהכנסות, גם אם קטן.

e.l.f. Beauty עלתה אחרי שעקפה את תחזיות וול סטריט בשורת ההכנסות והרווח ברבעון הפיסקאלי הרביעי. החברה גם מציינת כי היא מתכננת לבטל חלק מהעלאות המחירים שבוצעו בגלל מכסים, מאחר שהצרכנים מתמודדים במקביל עם מחירי דלק גבוהים. התגובה החיובית מראה שהשוק עדיין מוכן לתגמל חברות צריכה שמצליחות לצמוח, אבל גם קשוב לרגישות של הצרכן. בענף הקוסמטיקה, שבו e.l.f. נהנית מתדמית של מותג זול ונגיש יחסית, שמירה על מחיר היא חלק מהיתרון התחרותי.

Kroger ירדה אחרי דיווח שלפיו היא מתכננת לחתוך מחירים בצורה משמעותית בחנויות, בניסיון להתמודד מול וולמארט וקוסטקו. מהלך כזה עשוי לעזור לה לשמור על לקוחות, אבל הוא גם עלול לפגוע בשולי הרווח. בענף המזון האמריקאי, התחרות על הצרכן הופכת קשה יותר. הרשתות יודעות שהצרכן משווה מחירים, עובר בין רשתות ומחפש הנחות. הורדת מחירים יכולה להיות נכונה אסטרטגית, אבל וול סטריט בוחנת מיד את הפגיעה האפשרית ברווחיות.

Applied Digital זינקה אחרי שהודיעה על הסכם שכירות ארוך טווח עם היפרסקיילר אמריקאי בדירוג השקעה גבוה. החברה פועלת בתחום הדאטה סנטרים, והעסקה מחזקת את הסיפור שלה כנהנית מהביקוש הגובר לתשתיות מחשוב. זה בדיוק אחד המקומות שבהם סיפור ה-AI ממשיך לעבוד גם כשהשוק מתלבט לגבי אנבידיה. דאטה סנטרים, חשמל, תשתיות וקירור הם חלק מהשכבה הפיזית של מהפכת ה-AI. כל הסכם ארוך טווח עם לקוח גדול מקבל תגובה חזקה במניות מהתחום.

Nio עלתה אחרי שתוצאות הרבעון הראשון עקפו את התחזיות, וגם התחזית לרבעון השני הייתה טובה מהצפוי. יצרנית הרכב החשמלי הסינית צופה מסירות של 110 עד 115 אלף רכבים ברבעון השני, עלייה של כמעט 60% לעומת השנה שעברה. הדוח של ניו מגיע בזמן שבו שוק הרכב הסיני תחרותי מאוד, עם מלחמת מחירים, ביקוש פחות יציב ולחץ מצד יצרניות מקומיות רבות. לכן תחזית מסירות חזקה מתקבלת בחיוב, גם אם המשקיעים עדיין רוצים לראות שיפור ברווחיות.

Deere ירדה , למרות שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון השני. החברה דיווחה על רווח של 6.55 דולר למניה, מעל צפי של 5.70 דולר, והכנסות נטו של 11.78 מיליארד דולר, מעל צפי של 11.54 מיליארד דולר. דיר גם אשררה את תחזית הרווח הנקי השנתית.


ישראליות בוול סטריט

סולאראדג׳ SolarEdge -5.64%  זינקה ב-12% למרות הירידות הרחבות בשווקים, על רקע סנטימנט חיובי מצד המשקיעים כלפי סקטור האנרגיה הסולארית. אמש אנפייז קיבלה אשרור המלצת קנייה מגולדמן זאקס עם שדרוג מחיר יעד. מניית החברה טיפסה גם כן ב-17%.


פריון הדואלית Perion Network 0.89%   פריון נטוורק 0%     נפלה אתמול בכ-15.5% אחרי דוחות חלשים לרבעון הראשון, כשהבעיה המרכזית היא לא רק הפספוס מול התחזיות, אלא גם האיכות של התוצאות עצמן. החברה דיווחה על הכנסות של 90.4 מיליון דולר, עלייה של 1% בלבד לעומת 89.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחת לצפי השוק שעמד על כ-92.9 מיליון דולר. גם בשורת הרווח המתואם למניה פריון פספסה, עם רווח Non-GAAP של 0.11 דולר למניה מול צפי של 0.13 דולר. על פניו, החברה עדיין מציגה צמיחה בכמה מנועי פעילות, תקציבי הפרסום ב-CTV עלו ב-68%, ב-DOOH ב-29%, ותקציבי הפרסום סביב Outmax AI agent זינקו ב-316%, אבל המספרים האלה לא מצליחים להסתיר את העובדה שהעסק כולו כמעט לא צומח. 

הכנסות תחום פתרונות הפרסום ירדו ב-4% ל-66.7 מיליון דולר, הצמיחה הכוללת נשענה בעיקר על פעילות ה-Search שעלתה ב-21% ל-23.7 מיליון דולר. גם מתחת לשורת ההכנסות התמונה לא נראית טוב יותר. פריון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי GAAP של 10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP ירד ל-4.8 מיליון דולר לעומת 5.4 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם כמעט ונמחק, והסתכם ב-0.5 מיליון דולר בלבד, ירידה של 75% לעומת 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, עם שיעור של כ-1% בלבד מה-Contribution ex-TAC. זו נקודה משמעותית, כי היא מראה שגם אם החברה מצליחה לשמור על רמת הכנסות דומה ולדבר על מנועי צמיחה, הרווחיות עדיין חלשה מאוד.

הוספת תגובה
5 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לפחות תעלו את מדד 35 10 אחוז (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ממשלת הדמים מ 1.1.2023 4711 נרצחים 49000 פצועים 55000 טילים . (ל"ת)
    יאיר . נ 21/05/2026 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Qualcomm (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 17:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 21/05/2026 16:50
    הגב לתגובה זו
    מדהים איך כמעט כל יום פער הארביטראז שלילי בלי קשר לדולר ובלי קשר למסחר במניות האמריקאיות
  • על מה אתה מדבר ארביטראז חיובי רוב הדואליות בירוק (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 18:01
    הגב לתגובה זו