רמי לוי בצמיחה: רשת חנויות המזון סיימה את הרבעון השני של 2008 עם עלייה של כ-45% ברווח הנקי
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, סיימה את הרבעון השני של 2008 עם שיא בהכנסות וברווח. החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2008 עם עלייה של כ-45% ברווח הנקי לכ-14.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
השיפור ברווח הנקי הינו פועל יוצא של צמיחה חדה בהכנסות רשת רמי לוי ושל שיפור ברווח התפעולי של החברה. הכנסות רמי לוי ברבעון השני של 2008 טיפסו בשיעור של כ-50.8% לשיא של כ-237.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ- 157.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בהכנסות נובע הן מגידול משמעותי בהכנסות מחנויות זהות בשיעור של כ-18%, מפתיחתם של הסניפים בצומת קסטינה ובבית"ר בספטמבר 2007 ומהתחלת פעילותו של הסניף בגבעת שאול במרץ 2008. כמו כן, בשנת 2008 חל חג הפסח ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד הוא חל ברבעון הראשון של השנה. הגידול בהכנסות ניכר גם בשיפור הנתון של מכירות למ"ר שעמדו ברבעון על כ-16,900 שקל למ"ר, לעומת כ- 15,400 שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
גם בשורות הרווח הגולמי והתפעולי רשמה החברה שיעורי צמיחה גבוהים. הרווח הגולמי צמח ברבעון השני בכ-53.3% לכ-57.8 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי בסך כ-37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-20.9 מיליון שקל, גידול של 61.8% לעומת רווח תפעולי בסך כ-12.9 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2007. שיעור הרווח התפעולי טיפס ברבעון השני לכ-8.8% מההכנסות – גבוה משמעותית מהשיעורים המקובלים בענף.
במחצית הראשונה של שנת 2008 הציגה רמי לוי גידול של כ-30% ברווח הנקי לכ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-18.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרשת בחציון הראשון של 2008 צמחו בשיעור חד של כ-45.2% לכ-454.4 מיליון שקל, לעומת כ-313 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-34.8 מיליון שקל, לעומת כ-23.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45.6%.
רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "אנו שבעי רצון ממחצית נוספת של צמיחה בעסקיה של רשת רמי לוי שיווק השקמה. אנו גאים להציג במחצית הראשונה של השנה צמיחה של כ-50% במחזור המכירות, שנובעת מגידול של כ-18% במכירות של חנויות זהות ומפתיחת סניפים חדשים, וזאת, בעוד שבשוק גורמים אחרים מצליחים להציג צמיחה שכזו רק באמצעות רכישות שעלותן גבוהה יותר לאין שיעור".
"כמו כן, במהלך המחצית הראשונה של השנה הצגנו גידול ברווחים ושיפרנו את הרווחיות התפעולית שהגיעה לכ-8.8% מהמכירות על אף התחרות הקשה השוררת בשוק. יחד עם פדיון הסניף שבזיכיון, הרשת הגיעה לקצב פדיון שנתי של למעלה ממיליארד שקל לשנה. אנו נמשיך לפעול בהתאם למדיניות של מחירי מכירה הנמוכים מרמת המחירים המוצעים על ידי המתחרים תוך שמירה על יעילות תפעולית".