רמי לוי בצמיחה: רשת חנויות המזון סיימה את הרבעון השני של 2008 עם עלייה של כ-45% ברווח הנקי

הרווח הנקי הסתכם בכ-14.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; "נמשיך לפעול בהתאם למדיניות של מחירי מכירה הנמוכים מרמת המחירים המוצעים על ידי המתחרים"
משה בנימין |

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, סיימה את הרבעון השני של 2008 עם שיא בהכנסות וברווח. החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2008 עם עלייה של כ-45% ברווח הנקי לכ-14.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

השיפור ברווח הנקי הינו פועל יוצא של צמיחה חדה בהכנסות רשת רמי לוי ושל שיפור ברווח התפעולי של החברה. הכנסות רמי לוי ברבעון השני של 2008 טיפסו בשיעור של כ-50.8% לשיא של כ-237.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ- 157.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהכנסות נובע הן מגידול משמעותי בהכנסות מחנויות זהות בשיעור של כ-18%, מפתיחתם של הסניפים בצומת קסטינה ובבית"ר בספטמבר 2007 ומהתחלת פעילותו של הסניף בגבעת שאול במרץ 2008. כמו כן, בשנת 2008 חל חג הפסח ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד הוא חל ברבעון הראשון של השנה. הגידול בהכנסות ניכר גם בשיפור הנתון של מכירות למ"ר שעמדו ברבעון על כ-16,900 שקל למ"ר, לעומת כ- 15,400 שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

גם בשורות הרווח הגולמי והתפעולי רשמה החברה שיעורי צמיחה גבוהים. הרווח הגולמי צמח ברבעון השני בכ-53.3% לכ-57.8 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי בסך כ-37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-20.9 מיליון שקל, גידול של 61.8% לעומת רווח תפעולי בסך כ-12.9 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2007. שיעור הרווח התפעולי טיפס ברבעון השני לכ-8.8% מההכנסות – גבוה משמעותית מהשיעורים המקובלים בענף.

במחצית הראשונה של שנת 2008 הציגה רמי לוי גידול של כ-30% ברווח הנקי לכ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-18.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרשת בחציון הראשון של 2008 צמחו בשיעור חד של כ-45.2% לכ-454.4 מיליון שקל, לעומת כ-313 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-34.8 מיליון שקל, לעומת כ-23.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45.6%.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "אנו שבעי רצון ממחצית נוספת של צמיחה בעסקיה של רשת רמי לוי שיווק השקמה. אנו גאים להציג במחצית הראשונה של השנה צמיחה של כ-50% במחזור המכירות, שנובעת מגידול של כ-18% במכירות של חנויות זהות ומפתיחת סניפים חדשים, וזאת, בעוד שבשוק גורמים אחרים מצליחים להציג צמיחה שכזו רק באמצעות רכישות שעלותן גבוהה יותר לאין שיעור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.