האיש שמשווק את עולם הפרסום; גדעון עמיחי נבחר לאיש השיווק לחודש יולי

,הזכיות שלנו ושל משרדים נוספים בפרסים בינלאומיים מעלות את תעשיית הפרסום בישראל ואת האינטראקטיב הישראלי על מפת הפרסום העולמי,
משה בנימין |

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בגדעון עמיחי, מנכ"ל משותף בשלמור אבנון עמיחי Y&R, לאיש השיווק של חודש יולי 2008, על המצוינות בשיווק הפרסום הישראלי בעולם.

עמיחי, העומד מזה 15 שנה מאחורי ההצלחה הקריאטיבית של המשרד בו הוא שותף, הוביל 16 קמפיינים של המשרד לשלב הסופי בפסטיבל קאן האחרון ולגריפת 5 פרסי אריה הזהב. בנוסף, זכה השנה המשרד בפרסים יוקרתיים בתחרויות בינלאומיות נוספות בהם פרס זהב באוסקר האמריקאי לפרסום - הקליאו בארה"ב, ב-FAB - תחרות הפרסום הבינלאומית של תחום המזון, ופרס מודעת השנה בתחום המזון בתחרות האירופאית החשובה ביותר- Epica.

גדעון עמיחי מציין כי "מעבר לשמחה על הזכייה בפרסים בינלאומיים רבים ויוקרתיים, ופריצת הדרך המדהימה של חברת האינטראקטיב שלנו בניהולו של ערן גפן, אני שמח וגאה בתעשיית הפרסום הישראלית. הזכיות שלנו ושל משרדים נוספים בפרסים בינלאומיים מעלות את תעשיית הפרסום בישראל ואת האינטראקטיב הישראלי על מפת הפרסום העולמי, והתעשייה העולמית מבינה כעת כי בישראל מוחות קריאטיביים רבים עם יכולות אדירות".

עמיחי מוסיף כי לזכייה בקאן הדים רבים ברחבי העולם. בעקבות הזכייה קיבל שלמור אבנון עמיחי Y&R אינטראקטיב כתבת שער במגאזין Adweek , ומאמרו של העורך הראשי במגאזין הנחשב Advertising Age עסק בזכייתו של המשרד הישראלי. עמיחי סבור שכל משרדי הפרסום בישראל ייהנו מההצלחה שכן הצלחה זו תקרין על הענף כולו ותעורר עניין וציפייה ברשתות הבינלאומיות האחרות שידרבנו את שותפיהם האסטרטגיים בישראל לחשיבה קריאטיבית שונה וסוחפת.

את ההצלחה זוקף עמיחי לשילוב המתמיד בין המהלך השיווקי לעבודת הקריאייטיב. "אנחנו מייצרים קריאייטיב שונה ובולט שנותן מענה ברור לצורך השיווקי. המהלך הפרסומי חייב להניע את הצרכן לפעולה ולהוביל לתוצאות. הקריאייטיב חייב להיות קשור באופן הדוק וברור לצורך השיווקי על מנת שהמהלך הפרסומי ישיג למשווקים תוצאות בשטח" מציין עמיחי.

עמיחי, 45, החל את דרכו בעולם הפרסום הישראלי ב-1990 עם סיום לימודיו בבצלאל, כשמונה למנהל הקריאייטיב של פרסום ורשבסקי פרייליך דובר. לאחר כ-3 שנים בתפקיד קיבל הצעה מרמי שלמור ושלומי אבנון להצטרף אליהם כשותף. בתחילה סירב להצעה היות והוא סבר שהוא צעיר מדי וצריך לרכוש עוד ניסיון ורק לאחר שנה הצטרף כשותף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות