בזק משקיעה 40 מיליון שקל בהקמת Data Center ביפו

בבזק מודיעים היום (ג') על פרויקט ה- Data Center כחלק מאסטרטגיית החברה להפוך מספקית תשתיות לספקית מוצרים ושירותים. הולכת בעקבות AT&T ודויטשה טלקום
משה בנימין |

בזק השיקה היום (ג') את ה- Data Center, הממוקם ביפו, בהשקעה של למעלה מ- 40 מיליון שקל. מדובר במתקן חדשני המציע פתרון אירוח שרתים כולל ופתרונות מחשוב מתקדמים נוספים למגזר העסקי. מבזק נמסר כי המתקן החדש צפוי לייצר הכנסה שתעמוד, על פי הערכות, על כ– 45 מיליון שקלים, כבר מהשנה הרביעית לפעילותו.

מהחברה נמסר, כי אתר ה- Data Center הוקם במענה לפניות של עשרות לקוחות עסקיים שהציגו צרכים בתחום, אך לא מצאו מענה מספק עד כה. כבר היום קיימת רשימת המתנה של מתעניינים רבים מתחומי הבנקאות, הביטוח, התעשייה, התקשורת והטכנולוגיה ועוד.

בזק בדרך להיכנס לחבורה המכובדת

חברות תקשורת מובילות בעולם כבר הקימו אתרי Data Center, בניהן ניתן למצוא את AT&T, Deutsche Telecom , NTT ו- Verizon. פיתוח תחום אירוח השרתים ושירותי מחשוב נלווים הינו חלק מאסטרטגיה כוללת של בזק להפוך מחברה המספקת תשתיות בלבד לחברה המספקת מוצרים ושירותים.

בזק משיקה את ה- Data Center גם כחלק ממגמה עולמית של התגברות התלות במערכות המידע המחייבת שיפור ושדרוג תחום הגיבוי והשרידות, וכן כתוצאה מחשש מאירועי טרור שהתגבר בעולם בעקבות פיגועי ה- 9/11. במסגרת שירותי המתקן מציעה בזק מגוון פתרונות התאוששות מאסון. המתקן מספק אתר אחסון מחוץ לארגון לצורך ביצוע גיבוי מלא במקרי חירום.

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, ציין כי, "ה- Data Center מחבר בין צרכי הלקוחות לבין המענה של בזק המנצל את היכולות הטכנולוגיות והשירותיות של החברה. האסטרטגיה של בזק היא לספק יותר שירותים ללקוחות העסקיים ולאפשר להם להתמקד באפליקציות שמשרתות את הארגונים שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד