בזק משקיעה 40 מיליון שקל בהקמת Data Center ביפו

בבזק מודיעים היום (ג') על פרויקט ה- Data Center כחלק מאסטרטגיית החברה להפוך מספקית תשתיות לספקית מוצרים ושירותים. הולכת בעקבות AT&T ודויטשה טלקום
משה בנימין |

בזק השיקה היום (ג') את ה- Data Center, הממוקם ביפו, בהשקעה של למעלה מ- 40 מיליון שקל. מדובר במתקן חדשני המציע פתרון אירוח שרתים כולל ופתרונות מחשוב מתקדמים נוספים למגזר העסקי. מבזק נמסר כי המתקן החדש צפוי לייצר הכנסה שתעמוד, על פי הערכות, על כ– 45 מיליון שקלים, כבר מהשנה הרביעית לפעילותו.

מהחברה נמסר, כי אתר ה- Data Center הוקם במענה לפניות של עשרות לקוחות עסקיים שהציגו צרכים בתחום, אך לא מצאו מענה מספק עד כה. כבר היום קיימת רשימת המתנה של מתעניינים רבים מתחומי הבנקאות, הביטוח, התעשייה, התקשורת והטכנולוגיה ועוד.

בזק בדרך להיכנס לחבורה המכובדת

חברות תקשורת מובילות בעולם כבר הקימו אתרי Data Center, בניהן ניתן למצוא את AT&T, Deutsche Telecom , NTT ו- Verizon. פיתוח תחום אירוח השרתים ושירותי מחשוב נלווים הינו חלק מאסטרטגיה כוללת של בזק להפוך מחברה המספקת תשתיות בלבד לחברה המספקת מוצרים ושירותים.

בזק משיקה את ה- Data Center גם כחלק ממגמה עולמית של התגברות התלות במערכות המידע המחייבת שיפור ושדרוג תחום הגיבוי והשרידות, וכן כתוצאה מחשש מאירועי טרור שהתגבר בעולם בעקבות פיגועי ה- 9/11. במסגרת שירותי המתקן מציעה בזק מגוון פתרונות התאוששות מאסון. המתקן מספק אתר אחסון מחוץ לארגון לצורך ביצוע גיבוי מלא במקרי חירום.

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, ציין כי, "ה- Data Center מחבר בין צרכי הלקוחות לבין המענה של בזק המנצל את היכולות הטכנולוגיות והשירותיות של החברה. האסטרטגיה של בזק היא לספק יותר שירותים ללקוחות העסקיים ולאפשר להם להתמקד באפליקציות שמשרתות את הארגונים שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIבחור במכולת, נוצר באמצעות AI

הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"

בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל 

מנדי הניג |

מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.

מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.

"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".

החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים

במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".

הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.