בזק משקיעה 40 מיליון שקל בהקמת Data Center ביפו

בבזק מודיעים היום (ג') על פרויקט ה- Data Center כחלק מאסטרטגיית החברה להפוך מספקית תשתיות לספקית מוצרים ושירותים. הולכת בעקבות AT&T ודויטשה טלקום
משה בנימין |

בזק השיקה היום (ג') את ה- Data Center, הממוקם ביפו, בהשקעה של למעלה מ- 40 מיליון שקל. מדובר במתקן חדשני המציע פתרון אירוח שרתים כולל ופתרונות מחשוב מתקדמים נוספים למגזר העסקי. מבזק נמסר כי המתקן החדש צפוי לייצר הכנסה שתעמוד, על פי הערכות, על כ– 45 מיליון שקלים, כבר מהשנה הרביעית לפעילותו.

מהחברה נמסר, כי אתר ה- Data Center הוקם במענה לפניות של עשרות לקוחות עסקיים שהציגו צרכים בתחום, אך לא מצאו מענה מספק עד כה. כבר היום קיימת רשימת המתנה של מתעניינים רבים מתחומי הבנקאות, הביטוח, התעשייה, התקשורת והטכנולוגיה ועוד.

בזק בדרך להיכנס לחבורה המכובדת

חברות תקשורת מובילות בעולם כבר הקימו אתרי Data Center, בניהן ניתן למצוא את AT&T, Deutsche Telecom , NTT ו- Verizon. פיתוח תחום אירוח השרתים ושירותי מחשוב נלווים הינו חלק מאסטרטגיה כוללת של בזק להפוך מחברה המספקת תשתיות בלבד לחברה המספקת מוצרים ושירותים.

בזק משיקה את ה- Data Center גם כחלק ממגמה עולמית של התגברות התלות במערכות המידע המחייבת שיפור ושדרוג תחום הגיבוי והשרידות, וכן כתוצאה מחשש מאירועי טרור שהתגבר בעולם בעקבות פיגועי ה- 9/11. במסגרת שירותי המתקן מציעה בזק מגוון פתרונות התאוששות מאסון. המתקן מספק אתר אחסון מחוץ לארגון לצורך ביצוע גיבוי מלא במקרי חירום.

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, ציין כי, "ה- Data Center מחבר בין צרכי הלקוחות לבין המענה של בזק המנצל את היכולות הטכנולוגיות והשירותיות של החברה. האסטרטגיה של בזק היא לספק יותר שירותים ללקוחות העסקיים ולאפשר להם להתמקד באפליקציות שמשרתות את הארגונים שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.52%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.