איך לייעל את הפרסום בגוגל - חלק ב'

רון אלכסנדרי ממשיך לחשוף טיפים להקטנת ההוצאות על פרסום בגוגל, מבלי לפגוע בשורת ההכנסות
רון אלכסנדרי |

"באיזה מקום בטור הפרסום הופיעה המודעה?" חקרתי.

"תמיד במקום הראשון" אמר יוסי בגאווה "לא נתתי לאף מתחרה לזכות במכרז למקום הראשון".

"מדוע תמיד ראשון?"

שוב זכיתי לתשובה פופולארית שאין בינה לבין האמת שום קשר ישיר: "כולם יודעים שאתה צריך להיות במקום הראשון כדי שמחפשים יקליקו על המודעה".

"האמת היא שאני מכיר מנסיוני ומנסיונם של אחרים שירידה למקום השלישי מראה ירידה קטנה במספר ההקלקות וצניחה של עד 30% בגודל החיוב".

עיניו של יוסי שוב התעגלו באותו מבט פליאה חוקרני "איך זה יכול להיות?" שאל.

"אין לי הסברים", עניתי לו. "אבל אילו תוצאות הניסוי והניסיון. למשל, ניסיונות מעקב בעזרת מצלמה דיגיטאלית אחרי האישון של המתבונן במסך הראו כי פעמים רבות המקום השלישי משך יותר זוגות עיניים מאשר המקום הראשון. הכלל הראשון של הפרסום בכלל ובגוגל בפרט הוא לנסות ולשנות שוב ושוב עד שאולי נגיע לתוצאות שלא ניתנות לשיפור - ואז לנסות שוב ולשפר".

"מה עוד ניתן לעשות?" תבע יוסי.

"יוסי, יש עוד הרבה פרטים שעשויים לשפר את יבול הקליקים אבל בו ונחזור לזאת אחר כך, ובינתיים נפנה את תשומת הלב לשתי הסיבות האחרות שמנית כמשפיעות העיקריות על איכות החיוב. בוא נדון בסיבה השנייה שמנית – המחפשים לא מצאו את אשר חיפשו באתר".

"איך זה יכול להיות?" תהה יוסי בקול. "המודעה שלי מפנה אותם ישר לעמוד הבית של האתר שלי – ושם יש תפריט של כל הפריטים הנמצאים באתר".

"וכמה פריטים נמצאים באתר?" שאלתי.

"בין מאתיים לשלוש מאות פריטים".

"וכולם מוצגים בדף הראשי? ברור שלא. אולי אתם בעצם מקשים על המחפש למצוא את מבוקשו?" הצעתי

"אני לא תופס את הכיוון" הקשה יוסי.

"מה אתה כותב בכותרת מודעת ה-ADWORDS?"

"בכותרת אני כותב את שם הפריט שאנחנו מציעים ולאחר מכן אנחנו מפרסמים מבצע או מחיר מיוחד של הפריט ובשורה הרביעית את ה-URL של דף הבית".

"אם כך, הרי שמחפש שהתמקד על פריט מסוים מגיע לדף הבית שלך שמציע לו תפריט של שלש מאות פריטים נוספים. זה מצב שיכול לגרום לאיבוד של מרבית המקליקים שמתאכזבים כשלא קיבלו "סיפוק מיידי" לחיפושם?"

"אבל איך אפשר לשנות את זה?"

"גוגל נותנת לך שורה חמישית שאינה מוצגת במודעה, המאפשרת לך להפנות את ההקלקה ל-URL אחר מזה שמוצג במודעה – ובמקרה שלך יוסי, אתה יכול להפנות את המקליקים ישר לפריט שאתה מפרסם".

"ומה עוד אפשר לעשות?"

"מה בדבר בחירת URLS שהם בעלי משמעות גדולה יותר עבור הפריט המפורסם? מדוע שלא תרכוש אפילו כמה מאות URLs אחד לכל פריט ואולי גם אחד לכל תועלת שמייצג כל פריט, בהתחשב בכך שמחירו של URL נמוך מ-10 דולרים לשנה, אין מדובר בהוצאה רצינית. מניסיון שנצבר ראינו שאיכות ה-URL יכולה לשפר ב-15% את איכות המחפש המגיע לדף הנחיתה".

"טוב" אמר יוסי "הבאנו יותר מחפשים איכותיים, אבל איך מגדילים את אחוזי ההתמרה? איך הופכים יותר מחפשים לקונים?"

לפתע חזר הניגון של שושנה או יפה לאוזני והפעם ידעתי מדוע.

"יוסי, האם אתה זוכר את הימים שתיבת הדואר הייתה מלאה במכתבי מכירות? כולם ניסו למכור לך מוצרים בעזרת מכתב "משכנע" שנשלח בדואר הצבי (או דואר הצב לפי משנת אחרים). האמת שהמצב באמת לא השתנה. השינוי הגדול הוא שאתה, בתור הקונה האפשרי, יכול בעזרת ADWORD לבחור לעצמך את המכתבים שתקבל".

"האמת שאני עדיין מקבל בדואר הצב יותר מעטפות מאשר התיבה יכולה להכיל" גיחך יוסי "וחלק מהם באמת זבל אמיתי - לפעמים אינני מאמין שאכן יש אפילו אדם אחד שיקנה כתוצאה של קבלת מכתב שכזה"

"מבחינה זו דף הנחיתה הוא שווה ערך לדף המכתב, אך אין זה שיווין אמיתי – מבחינה טכנית דף הנייר מוגבל בשטחו. דף הרשת הוא אינסופי באורכו. הוא מאפשר למפרסם להגיש את תוכנם של מכתבי נייר רבים ללא תוספת מחיר".

"ולפי דעתך מה עושה מכתב מכירות ישיר למכתב מוכר מצליח?"

"האמת יוסי שאת דעותיי אימצתי מאילנות גדולים, כדייויד אוגילבי, בוב סטון, פרופסור רודולף פלש, ואולי הגדול מכולם קלוד הופקינס. במשך השנים מצאתי שהליכה קפדנית בעקרונות שהם היתוו, עזרה לי בכתיבת מכתבי שיווק ישיר שנשאו פירות נאים, והיום אני מוצא את אותם כללים עובדים בכתיבת תוכן למכירה באתרים:

א. ראשית הגדר את המצב או הבעיה שאתה מציע לפתור.

ב. הסבר את השינוי במצב הקיים והגדר את גודל השינוי המצופה.

ג. הסבר איך יתבצע השינוי.

ד. הבה דוגמאות של הצלחות קודמות בנושא.

ה. הצג את עצמך.

ו. תן הזדמנות ללקוח לקנות.

ז. חזור בקפדנות על התהליך במילים אחרות.

ח. שמור על גישה ישירה אישית ובלתי מתנשאת לאורך התהליך.

ט. פצה את המתעניין על הקדשת הזמן ובדיקת האפשרות גם אם הוא לא הפך להיות קונה.

י. בקש רשות להמשיך בקשר אישי.

יוסי ג. גמר לרשום את עשרת הסעיפים במחברתו, אסף את הרשימות מהשולחן והכניסם לתיקו ושאל "ואתה בטוח שאם אעשה את הדברים האלו ADWORDS לא יהיה יקר יותר?".

"יוסי, אני חושב שדבר אינו בטוח בחיינו, מלבד הביטחון שאם לא ננסה גם לא נעשה. אבל אני מאמין שאם תתחיל לנסות התוצאות יכולת להיות הרבה יותר טובות מאשר הן עכשיו".

יוסי עזב את החדר ושוב שמעתי את קולה של הזמרת המסתורית שרה את מילות השיר "הכול עובר חביבי ....", שושנה? יפה? החלטתי כי אכן זו יפה, אבל מאין באים הקולות? האם אני צריך ללכת לרופא? ואיזה?

" target="_blank"> רון א אלכסנדרי Phd

לקריאת הפרק הקודם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים. קרדיט: יונתן בלוםעפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים. קרדיט: יונתן בלום

עפר קליין: ייתכן שבתחילת 2026 רוב סוכנויות הדירוג יסירו את האופק השלילי מהדירוג

על פי עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל: "פרמיית הסיכון של ישראל יורדת בהדרגה וכיום היא קרובה לרמה שנרשמה ערב המלחמה. אם השיפור יימשך, אנו רואים אפשרות שבתחילת 2026 רוב סוכנויות הדירוג יסירו את האופק השלילי מהדירוג"

רן קידר |
נושאים בכתבה עפר קליין

פרמיית הסיכון של ישראל יורדת בהדרגה וכיום היא קרובה לרמה שנרשמה ערב המלחמה. למרות זאת, חברות הדירוג נוקטות גישה זהירה ורחוקות עדיין מלשנות את דירוג האשראי הרשמי. פרמיית הסיכון של ישראל, כפי שהיא משתקפת בשווקים הפיננסיים. אחד המדדים המרכזיים לכך הוא ה-CDS על אג"ח ממשלת ישראל, כלי פיננסי המשמש כמעין ביטוח שרוכשים משקיעים מפני מצב שבו המדינה לא תעמוד בהתחייבויותיה אשר נמצא כיום קרוב מאוד לרמתו ערב המלחמה. הירידה בפרמיית הסיכון באה לידי ביטוי גם במדדים נוספים, כגון הפער בין תשואות אג"ח ממשלת ישראל לארה"ב, התחזקות השקל ועוד. משמעות הדבר היא שבפועל, המשקיעים שיפרו את "דירוג האשראי" של ישראל, גם אם הדירוג הרשמי של סוכנויות הדירוג נותר ללא שינוי. 


חברת הדירוג Moody’s הייתה הראשונה להתייחס להתפתחויות האחרונות. היא ציינה לחיוב את החוסן הכלכלי והפיננסי של ישראל, אך הותירה את הדירוג על Baa1 עם אופק שלילי, דירוג שלדעתנו נמוך מדי. אם לא תתרחש חזרה ללחימה בעצימות גבוהה (תרחיש שסיכויו נמוכים אך קיימים), אנו מעריכים כי בתחילת 2026 רוב סוכנויות הדירוג יסירו את האופק השלילי מדירוג האשראי של ישראל. 

הכנסות המדינה ממסים בספטמבר היו גבוהות מהצפוי, אם כי נמוכות ביחס לחודשים הקודמים. ההוצאה הממשלתית נותרה גבוהה, והגירעון יציב ברמה של 4.7% מהתוצר, עם צפי לעלייה מסוימת עד סוף השנה. 

בספטמבר עמדו הכנסות המדינה ממסים על כ-43 מיליארד ₪ (ללא מע"מ יבוא ביטחוני), גבוה מהציפיות. מדובר בעלייה של כ‑10% לעומת ספטמבר אשתקד, בהובלת המיסים הישירים, בעוד המיסים העקיפים עלו בקצב מתון יותר, בין היתר בשל מיעוט ימי עסקים. למרות הנתון המעודד יש לציין כי הגידול בהכנסות נמוך ביחס לחודשים הקודמים. מנגד, ההוצאה הממשלתית נותרה גבוהה ועמדה על כ-55 מיליארד ₪, בדומה לממוצע של חצי השנה האחרונה. כתוצאה מכך הגירעון נותר יציב ברמה של 4.7% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים. להערכתנו, למרות סיום הלחימה, הגירעון צפוי לעלות במתינות ברבעון האחרון של השנה ולהתכנס סביב היעד (שעודכן למעלה) כ-5.2%.


בעולם

קרן המטבע צופה צמיחה מעט גבוהה יותר השנה והאטה מזערית בשנים הבאות, תוך שהיא מדגישה את הסיכונים לתחזית בשל מדיניות המכסים של ארה"ב, ומתריעה מפני אינפלציה גבוהה וחוב ציבורי גבוה.