
נופר זינקה 16%, ריטיילורס 11% דוראל 10%; נעילה מעורבת במדדים
מדד הקלינטק זינק 5.6% היום כשהוא משלים זינוק של 62% מתחילת השנה; הסיפור בנופר הוא עוד הרבה יותר מטורף - בחודש וקצת המניה עשתה כמעט 80% - איך יכולתם לזהות את זה מוקדם? ריטיילורס נהנתה מהבייבאק של פוקס וזינקה היום - על זה קיבלתם אתמול רמז מהראל ויזל; נעילה מעורבת במדדים עם מחזור של 5.8 מיליארד שקל
כל פעם שניסו להספיד את האנרגיה המתחדשת, המומנטום בסקטור התחדש שוב. אחרי תקופה שבה הריביות הגבוהות ועלויות המימון הכבידו על החברות בענף, הכיוון בשוק משתנה: הריביות כבר נעות מטה, התיאבון לסיכון חוזר, ומדד ת"א קלינטק זינק רק היום ב-5.6%. בכך הוא משלים עלייה דו-ספרתית של 14% מתחילת החודש, ומתחילת השנה כבר מדובר בזינוק של כ-62%. לשם השוואה, גם מניות הביטוח, שנחשבות לאחד הסקטורים החזקים של השנה, הניבו "רק" כ-41%.
לפני כשבוע פרסם משרד האנרגיה והתשתיות את התוכנית האסטרטגית הלאומית לאנרגיות מתחדשות לשנת 2035, שמציבה יעד של כ-26 ג’יגה-ואט הספק מותקן עד סוף העשור הבא. בסוף 2025, לפי נתוני המשרד, עמד ההספק המותקן בישראל על כ-8 ג’יגה-ואט, שמייצרים מעל 16% מצריכת החשמל במשק. כלומר, כדי להגיע ליעדים החדשים, ישראל צריכה להכפיל פי יותר משלושה את ההספק הקיים בתוך כעשור, ולשמור על קצב התקנות שנתי של כ-1.5 עד 1.9 ג’יגה-ואט.
היום החגיגה קיבלה עוד חיזוק מהדוחות של שתי השחקניות הבולטות בענף, נופר ודוראל, שהציגו לא רק שיפור בתוצאות אלא גם המשך הרחבה של צברי הפרויקטים והתחזיות קדימה. נופר של עופר ינאי מזנקת בכ-16% ומתקנת חלק גדול מהמימושים בשבוע האחרון כשהיא נסחרת בשווי של 10.1 מיליארד שקל. זה בתגובה לרבעון שבו ההכנסות הפרויקטליות קפצו לכ-340 מיליון שקל, לעומת כ-135 מיליון שקל ברבעון המקביל, וה-EBITDA הפרויקטלי עלה לכ-135 מיליון שקל, לעומת כ-66 מיליון שקל אשתקד.
וזה מחזיר אותנו לראיון שעשינו עם עופר ינאי לפני חודש וקצת, העלייה החזקה היום בנופר היא הרבה יותר מתגובה לדוח רבעוני חזק, זה גם המשך של שינוי בתמחור שהשוק מתחיל לעשות לחברה. כשעופר ינאי דיבר איתנו לפני קצת יותר מחודש, נופר נסחרה סביב שווי של כ-5.8 מיליארד שקל. היום, אחרי הזינוק במניה, היא כבר נסחרת סביב 10.1 מיליארד שקל. כלומר, מי שקרא את הראיון, הבין את הכיוון האסטרטגי והחליט להיכנס למניה באותה נקודה, ראה בתוך חודש וקצת תשואה של כ-74%. ינאי אמר לנו אז משפט שהיום נראה משמעותי אפילו יותר: "אני באופן אישי קונה מניות נופר בהתאם למקורות שאני מצליח לגייס. אני חושב שהתמחור לא מבטא את הערך הפונדמנטלי".
לחצו על התמונה לקריאת הראיון -
גם דוראל נהנית מהרוח הגבית, עם עלייה של כ-7% במניה, שמשלימה זינוק של כ-125% מתחילת השנה ויותר מ-500% בתוך שנה. החברה מדווחת על צבר מחובר ומוכן לחיבור של 1.8 ג'יגה-ואט לצד 1.7 ג'יגה-ואט שעה אגירה, ומציגה תחזיות אגרסיביות יחסית לשנים הקרובות, כולל צפי להכנסות של כ-1.9 מיליארד שקל ב-2027 ותרומת צבר בשל שעשויה להגיע, לפי החברה, ל-EBITDA של כ-1.8 מיליארד שקל בשנה הראשונה.
ועדיין, לא כל המניות משתתפות בחגיגה באותו קצב: לצד הזינוקים בנופר ובדוראל, מניות כמו משק אנרגיה ופינרג'י דווקא נסחרות היום בירידות, תזכורת לכך שגם בתוך סקטור לוהט השוק כבר לא קונה את כל הסיפור כמקשה אחת.
במדדי הדגל, מנגד, הנעילה הייתה מעורבת - ת"א 35 ירד ב-0.16%, ת"א 90 טיפס 1.58%.
הפיננסים סגרו על האפס אחרי יום תנודתי הבנקים עם נטיה לעליה קלה של 0.02% בעוד הביטוח עם נטיה לירידה של 0.06%.
הביטחוניות עלו. המדד הענפי טיפס 0.68%, ארית תעשיות 5.59% זינקה אחרי הדוח לרבעון הראשון, סולרום החז 0.52% שדיווחה גם היא נפלה 8%.
זסקלייר Zscaler 1.11% הפכה את הדוחות שלה לאירוע רוחבי בסייבר. חברת הסייבר מציגה צמיחה יפה בהכנסות, אבל השוק מתאכזב ואולי אפילו חושש מהתחזית שלה להמשך. אמנם ההכנסות של זסקלייר טיפסו ב-25% אבל התחזית לרבעון הרביעי הפיסקלי שלה הייתה נמוכה משמעותית משל האנליסטים. בענף הסייבר שכבר לחוץ גם ככה מההשפעות של ה-AI על הענף ברגע שחברה חותכת את הציפיות קדימה, זה משליך מיד גם על שאר הענף. זסקלייר נופלת בכ-24% במסחר המוקדם, ופאלו אלטו ירדה כ-3% יחד איתה.
- ברן זינקה 12%, נורסטאר 10%, ס'י סיטי 6%; הביטוח קפץ 2% - נעילה חיובית בת"א
- האנרגיה המתחדשת מול האנרגיה הישנה - הקלינטק איבד 4%, הנפטיות טיפסו 2.5%; נעילה שלילית בת"א
מניות בולטות בת"א 35:
מניות בולטות בת"א 125:
המחיר הקובע למימוש ולפקיעה של נגזרים שבועיים על מדד ת"א-35 לתאריך 28.05.2026 הינו: 4481.32
מחזור המסחר הסתכם על 5.8 מיליארד שקל
- גדי דנקנר חוזר לבורסה דרך שוק האג"ח: דנקנר קנלוב מבקשת לגייס עד 45 מיליון שקל
- שאפו לבעלי המניות של מצלאוי: למנכ"ל שלא מציג תוצאות - לא מגיעות סוכריות
הראל הראל השקעות 2.1% ממשיכה להגדיל את מנועי הצמיחה שלה, אבל ביטוח החיים נחלש. חברת הביטוח והפיננסים סיימה את הרבעון הראשון עם רווח כולל של 562 מיליון שקל, עלייה של 3.5%, כשהצמיחה בניהול הנכסים, בפנסיה ובאשראי מפצה על ירידה חדה ברווחי ביטוח החיים. השוק לא אוהב את הדוחות - החולשה בביטוח חיים, משמעותית לשווי והמניה יורדת - הראל הגדילה רווח - השוק ציפה ליותר
טיב טעם 0.42% פותחת את 2026 עם רבעון חזק. הקבוצה, שבשליטת חגי שלום, מציגה צמיחה חדה בהכנסות, שיפור ברווחיות וקפיצה של 86.8% ברווח הנקי ל-20.6 מיליון שקל. במקביל, החברה מודיעה על חלוקת דיבידנד של 6.2 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-526.1 מיליון שקל, לעומת 426 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 23.5%. הצמיחה מגיעה משני כיוונים: הקמעונאות נהנתה מהמלחמה ומעיתוי פסח, ומגזר הסחר קיבל דחיפה גדולה מאיחוד תוצאות מזרח ומערב שנרכשה ב-120 מיליון שקל - יבואנית המזון האסיאתי עם מכירות שנתיות של כ-235 מיליון שקל - טיב טעם: הרווח נקי קפץ 87% ל-20.6 מיליון שקל; מגזר הסחר בלט לטובה
אלקטרה צריכה מסכמת רבעון עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי, בעיקר בזכות שיפור בפעילות קמעונאות החשמל והמשך התאוששות בפעילות המזון תחת Carrefour. מנגד, הדוח מציג גם תמונה פחות חד-משמעית בשורה התפעולית, עם עלייה מתונה בלבד ברווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, ירידה בתזרים מפעילות שוטפת והמשך גרעון משמעותי בהון החוזר. בשוק בינתיים מקבלים את הדוח בחיוב: מנייתאלקטרה צריכה 3.14% מזנקת בכ-10% בעקבות התוצאות, אם כי מתחילת השנה היא עדיין מציגה ירידה של כ-24%. החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל.
מעבר לתוצאות הרבעון, יש כאן גם ציפייה להמשך שיפור בפעילות קרפור, אחרי שבאפריל החלה הרשת להפעיל את מיזם "הסל הזול של ישראל" בשיתוף משרד הכלכלה. לפי החברה, מאז השקת הסל נרשמת צמיחה גבוהה במכירות, אך התרומה של המהלך עדיין לא באה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון - רשת קרפור והחשמל תמכו באלקטרה צריכה: ההכנסות צמחו ב-6%, והרווח קפץ ב-36%
פולירם פולירם -0.19% שבשליטת קרן פימי, גדלה ב-13% במכירות ברבעון הראשון ל-77.6 מיליון דולר, לעומת כ-68.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי היקף המכירות במונחי כמות גדל בכ-24%, בין היתר בעקבות תחילת הפעילות במפעל בתאילנד, הרחבת המפעל בארה"ב ורכישת חברת LAPO שפועלת באיטליה ובמרוקו, הרווח הגולמי הסתכם בכ-13.6 מיליון דולר, לעומת כ-13 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של כ-4.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד לכ-17.5% מההכנסות, לעומת כ-19% ברבעון המקביל - הכנסות פולירם עלו ב-13% אך חלה שחיקה ברווחיות עקב התחזקות השקל
הדוח של קרסו קרסו מוטורס 1.98% נראה טוב ברוב הסעיפים. החברה מוכרת הרבה יותר, ההכנסות קפצו, קרסו מסרה ברבעון הראשון 17,996 כלי רכב, זינוק של כ-80% לעומת הרבעון המקביל, וההכנסות עלו בכ-35% ל-2.6 מיליארד שקל. מי שסוחב את המספרים האלה הוא בעיקר צ'רי, המותג הסיני שהכפיל את עצמו ומעבר לכך, עם 10,426 מסירות ברבעון לעומת 4,666 ברבעון המקביל. כלומר, לפחות בשורה העליונה, קרסו מצליחה ליהנות מהמהפכה הסינית בשוק הרכב הישראלי. בתגובה לתוצאות, מניית קרסו עולה בכ-5.4% לשווי של כ-3.3 מיליארד שקל. ועדיין, מתחילת השנה המניה בתשואה שלילית של כ-3.6%, וב-12 החודשים האחרונים היא עלתה בכ-13% - אבל מה קורה ברווח ובתזרים? צ'רי סוחבת את קרסו: המסירות זינקו ב-80%, אך הרווח דורך במקום
מור - בית ההשקעות מציג רבעון חזק עם הכנסות של כ-305 מיליון שקל, נכסים מנוהלים של 212.5 מיליארד שקל ודיבידנד של 50.5 מיליון שקל; במקביל, החברה חושפת תביעה נגד שלושה בכירים לשעבר במור מגנה סביב טענות לגזל סודות מסחריים - הרווח של מור קפץ ב-58%, אבל הדוחות חושפים גם מאבק משפטי מול בכירים לשעבר
אר פי אופטיקל אר פי אופטיקל 5.05% מסכמת רבעון ראשון חזק בשורת ההכנסות ובצבר, אבל פחות חזק בשורת הרווחיות. החברה, שהונפקה לפני כשנה לפי שווי של כ-700 מיליון שקל, נסחרת היום כבר סביב שווי של כ-3.2 מיליארד שקל, כשהיא מזנקת בעוד 8% ומשלימה קפיצה של פי 4.5 מאז ההנפקה. הדוח הזה בהחלט מראה שהצמיחה מהירה, הצבר גם גבוה ויש נראות קדימה, אבל בתמחור כזה יש ממש מקום קטן לבעיות. בדומה למה שראינו היום גם אצל סולרום ואלביט (שקשה לשים את שתיהן באותו משפט), שדיווחו על רכישות, גם אר פי אופטיקל מבינה שכדי לתמוך בקצב צמיחה כזה היא לא יכולה להישען רק על הפעילות הקיימת. לצד הדוחות היא מדווחת על מזכר הבנות לרכישת שליטה בחברה אירופאית, ובמקביל משלימה את העסקה ברדלר. המנכ"ל דרור שרון אומר כי שתי העסקאות נועדו לאפשר לחברה "לגדול מעבר לגידול האורגני", דרך מיזוגים ורכישות, הן בזווית הטכנולוגית והן בזווית הגיאוגרפית - אר פי אופטיקל כבר שווה פי 4.5 מההנפקה; אבל הרווחיות נשחקת
תוצאותיה הכספיות של תיגבור קבוצה 3.48% לרבעון הראשון של שנת 2026 מציגות יציבות בשורת ההכנסות לצד ירידה ברווחים, בעיקר בשל השפעות מבצע שאגת הארי על תחומי האבטחה והנגישות. במקביל, ניכרה צמיחה במגזר כוח האדם והסיעוד. ברבעון הראשון הכנסות החברה עמדו על כ-358.7 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הגיע לכ-25.9 מיליון שקל (7.2% מההכנסות), לעומת כ-27.7 מיליון שקל (7.7% מההכנסות) אשתקד, ואילו הרווח התפעולי ברבעון הראשון היה כ-12.5 מיליון שקל (3.5% מההכנסות), לעומת כ-14.7 מיליון שקל (4.1% מההכנסות) אשתקד
לפידות קפיטל מדווחת כי חברת הבת שלה, אפריקה ישראל, מכרה כ-2.6% ממניות דניה סיבוס לגוף מוסדי תמורת 120 מיליון שקל. אחרי העסקה תחזיק אפריקה, בעצמה ובאמצעות חברה בת בשליטתה, בכ-61.06% מהון המניות של דניה. מבחינת ילין לפידות, המכירה צפויה להגדיל את ההון המיוחס לבעלי המניות בדוחות הרבעון השני בכ-95-100 מיליון שקל, כאשר הזקיפה תיעשה ישירות להון ולא דרך דוח רווח והפסד.
שער הדולר ממשיך לרדת - דולר שקל רציף
אף אחד לא היה מאמין לפני שנה שהדולר יירד ל-2.83 שקלים. והוא שם והעולם לא קורס. ההייטק לא נפגע מאוד מהירידה כי יש לו שוליים רחבים - שיעור רווח גולמי של 80% מאפשר שחיקה אפילו חדה במוצרים ובשירותים מבלי שתהיה השפעה דרמטית על הרווח. אבל חברות שמייצאות בתחומי התעשייה סובלות מאוד. אם הן הרוויחו 20%-25% גולמי זה צנח ל-15%, ויש כמובן הוצאות תפעוליות.
אבל ישראל הפכה להיות שוק של ייבוא וייצוא הייטק. בייבוא לכאורה ירידת שער הדולר עוזרת לציבור - אבל תראו לי ספק אחד ורשת אחת שהורידה מחירים?
בייצוא של ההייטק כאמור הפגיעה לא איומה, וכך "החיים נמשכים" למרות הקריסה בשער הדולר.
איפה ומתי זה כן יהיה קו אדום - כשיהיה כל כך יקר להעסיק עובדים בהייטק ובכלל בשקלים, לעומת המקבילה בעולם - אז ישאלו: למה להשאיר סניפים בישראל, נעבור להודו? אם עובד בישראל עלה לחברה גלובלית לפני שנה 40 אלף שקל היה מדובר ב-12 אלף דולר. היום זה 14 אלף דולר. אם החלופה בהודו היא 9 אלף דולר, אז בעבר היינו יקרים ב-3 אלף דולר ועכשיו ב-5 אלף דולר. מתישהו, הגוף הזה יגיד - עד כאן.
שער הדולר משפיע על ההשקעות והחסכונות של כולנו. רוב העלייה ב-S&P 500 בשנה וחצי האחרונות נמחקה בגלל שהדולר ירד מעל 20%. וזה בולט גם בימים האחרונים. אתם אולי מרוויחים דולרית על החסכונות אבל ירידה בדולר מפחיתה מיד את הרווחים, ורואים את זה גם במניות הדואליות. הן עולות, אבל הירידה מקזזת את העלייה.
ריטיילורס ריטיילורס -2.87% זינקה אתמול 9.8% ומזנקת גם היום וזאת למרות חולשה בתוצאות הרבעון הראשון. כעת מתברר כי מאחורי העלייה עמדה ככל הנראה גם פוקס, בעלת השליטה בחברה, שהחלה לרכוש מניות של ריטיילורס בשוק. החברה עדכנה כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון להסמיך את הנהלתה לבצע רכישות של מניות ריטיילורס במהלך המסחר בבורסה או מחוצה לה, בהיקף כולל של עד 50 מיליון שקל, היא רכשה אתמול מניות ריטיילורס בהיקף של כ-370 אלף שקל. המהלך מגיע דווקא אחרי רבעון חלש של ריטיילורס, שסיכמה את הרבעון הראשון של 2026 עם ירידה של 5.6% בהכנסות לכ-246 מיליון שקל, הפסד תפעולי של 30.5 מיליון שקל והעמקת ההפסד הנקי לכ-36.2 מיליון שקל. החולשה הושפעה בין היתר מהמלחמה ומהירידה בפעילות בחלק מהרשתות, כאשר ברשת נייקי נרשמה ירידה של 17.7% במכירות בחנויות זהות.
מניית ארית תעשיות 5.59% ירדה 58% מהשיא והיא פותחת את הבוקר מתחת ל-30 שקל למניה. המוסדיים קנו בהנפקה פרטית ענקית מניות לפני כחמישה חודשים והפסידו 40%. הם לא עשו את הבדיקות המספקות, זו רשלנות. ארית היא חברה שחיה בזכות המלחמה, והערך שלה נוצר רק בזכות המלחמה ושהצבר שלה בירידה מעל שנה. הצגנו את זה במספר הזדמנויות. היה ברור לגמרי שהשנה הנוכחית תהיה פושרת במקרה הטוב.
היום מתפרסם דוח פושר ומה שחשוב יותר - צבר פושר. צבר זה העתיד של ארית וכשהוא פושר, הוא מלמד על ירידה בצמיחה העתידית. וכל זה קורה כשהתותחים רועמים - המלחמות לא נגמרות. הצפון בוער. אם יהיה שלום - אז מבחינת התוצאות של ארית - אוי ואבוי - ארית קרסה ב-58% - למה זה היה ידוע מראש ועל הדוחות לרבעון ראשון
והנה עוד חברה ביטחונית, אמנם קטנה בהרבה אבל גם היא נראית בתמחור נגיב משמעותית ביחס לביצועים. סולרום. דווקא בתקופה שבה חברות ביטחוניות אמורות להינות מהרוח הגבית של המתיחות הביטחונית, סולרום החז 0.52% לא מצליחה להתרומם. ההכנסות כמעט לא זזו, הרווחיות נשחקה, והצבר גדל בצורה מינורית. זה לא דוח שהייתם מצפים לראות מחברה שנסחרת בשווי של קרוב ל-388 מיליון שקל.
חברה שמרוויחה 1.2 מיליון שקל ברבעון, גם אם נניח קצב שנתי של כ-5 מיליון שקל, היא במכפיל גבוה מאוד. גם אם מסתכלים על EBITDA רבעוני של 4.6 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של כ-18 מיליון שקל, השווי הנוכחי נראה מתוח.
אם עכשיו, כשהסביבה העסקית אמורה להיות טובה לחברות ביטחוניות, סולרום מציגה צמיחה של 3.6% בלבד בהכנסות מפעילות הליבה וצניחה ברווחיות, מה יקרה כשהכל ירגע, אם תגיע הסדרה מול איראן, רגיעה בלבנון או ירידה כללית בפרמיה שהשוק נותן לחברות ביטחוניות? - עוד חברה ביטחונית שלא מצדיקה את התמחור שלה - סולרום במרוץ רכישות כדי להגדיל רווח; בינתיים זה לא עוזר
אתמול היה היום של אלביט. המניה זינקה בכ-9.5%, כשבפתיחת המסחר בוול סטריט העליות אף התחזקו לכ-11%, מה שהקפיץ את אלביט למקום השלישי בבורסה מבחינת שווי שוק. אחרי הדוחות החזקים, צבר ההזמנות שחצה את רף ה-30 מיליארד דולר והחוזה החדש באירופה בהיקף של 1.4 מיליארד דולר, המשקיעים קיבלו עוד איתות לכיוון שאליו החברה הולכת: יותר עסקאות גדולות, יותר אינטגרציה בין מערכות, וכנראה גם עוד רכישות. גם מנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, רמז לנו אתמול בראיון כי רכישות ממשיכות להיות חלק מרכזי מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, והבוקר אלביט מודיעה על עוד מהלך בכיוון הזה.
הבוקר FUSE של אלביט אלביט מערכות 6.46% מרחיבה את פעילות הרובוטיקה והאוטונומיה שלה ורוכשת את חברת הטכנולוגיה הישראלית Blue White Robotics, המוכרת גם בשם Bluewhite. במסגרת העסקה רכשה FUSE את מלוא מניות החברה, שמפתחת פתרונות אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית ליישומים בשטח, בעיקר בתחומי הביטחון, ביטחון הפנים והפעילות מחוץ לכבישים סלולים.
עונת הדוחות לרבעון הראשון ממשיכה - מהחברות הבולטות שדיווחו היום:
להב אל.אר להב 2.21% ממשיכה להציג קצב צמיחה גבוה גם אחרי הכניסה למדד ת"א 125. חברת ההחזקות, שפועלת בנדל"ן מניב בישראל ובגרמניה לצד אנרגיה, איכות סביבה ופעילויות צרכניות, סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי לצד ירידה בחוב ובמינוף. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 160.6 מיליון שקל, לעומת 146.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 9.3%. אבל עיקר הסיפור נמצא בשורה התחתונה. הרווח לפני מס זינק ב-80.9% ל-28.9 מיליון שקל, לעומת 15.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי קפץ ב-71.5% ל־24.8 מיליון שקל, והרווח המיוחס לבעלי המניות עלה ב-77.5% ל־21.6 מיליון שקל - הרווח קפץ ב-72%, המינוף ירד: להב אל.אר ממשיכה לרכוש ולהשביח נכסים בגרמניה
אורבניקה מקבוצת קסטרו-הודיס אורבניקה 1.41% החלה את השנה עם רבעון חלש יותר. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה במכירות, שחיקה ברווחיות ומעבר להפסד, על רקע מבצע "שאגת הארי", מזג אוויר חם מהרגיל לעונה והיחלשות במכירות החנויות הזהות. מנגד, תחום אביזרי האופנה המשיך לצמוח והחברה ממשיכה להרחיב את פריסת החנויות שלה - אורבניקה והודיס נחלשו ברבעון: ההכנסות ירדו ב-7%, החברה עברה להפסד של 5.4 מיליון שקל
הראל הראל השקעות 2.1% ממשיכה להגדיל את מנועי הצמיחה שלה, גם כשביטוח החיים נחלש. חברת הביטוח והפיננסים סיימה את הרבעון הראשון עם רווח כולל של 562 מיליון שקל, עלייה של 3.5%, כשהצמיחה בניהול הנכסים, בפנסיה ובאשראי מפצה על ירידה חדה ברווחי ביטוח החיים - ניהול הנכסים והאשראי דחפו את הראל קדימה: הרווח עלה ל-562 מיליון שקל, ביטוח החיים נחלש
בז"א בית זיקוק אשדוד -2.53% מסכם את הרבעון הראשון של 2026 עם מרווח הזיקוק עלה ל-14.3 דולר לחבית לעומת 9.1 דולר אשתקד, ה-EBITDA המתואם צמח לכ-38 מיליון דולר והרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-30 מיליון דולר; החברה ממשיכה לקדם מעבר מפעילות זיקוק מסורתית לתחומי אנרגיה נוספים. העלייה במרווחי הזיקוק והמשך הפעילות המלאה של המתקנים תמכו בתוצאות הרבעון; במקביל החברה ממשיכה לקדם תוכנית להתרחבות לתחומי אנרגיה נוספים. ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ברבעון בכ-38 מיליון דולר, לעומת כ-26 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם זינק לכ-30 מיליון דולר, בהשוואה לכ-8 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2025 - בית זיקוק אשדוד נהנה מהעלייה במרווחי הזיקוק; הרווח המתואם זינק ל-30 מיליון דולר
איילון ביטוח איילון 1.65% פתחה את 2026 עם המשך צמיחה בפעילות הביטוח, אבל הסיפור המעניין בדוחות שלה נמצא הפעם לא רק בשורת הרווח, אלא גם בזרימת הכספים של הציבור למוצרי החיסכון של החברה. הרווח הכולל ברבעון הראשון הסתכם בכ-81.5 מיליון שקל, עלייה של כ-44% לעומת רווח כולל של כ-56.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - אאיילון: הרווח עלה ב-44% ל-81.5 מיליון שקל, קפיצה בהפקדות לפוליסות החסכון
מה קורה בעולם? ראלי השבבים נמשך; שיאים באסיה; הנפט יורד
וקריאה חשובה, מדריך: השבב הקטן שמשגע את העולם - כל מה שצריך לדעת על שבבים
הדואליות חזרו בעלייה מאוד צנועה - כ-0.1% (בגלל ירידת הדולר). טאואר תעלה, נייס תרד
- 44.למה הרשות לא בודקת למה רק מדד 35 יורד (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 17:23הגב לתגובה זו
- 43.בארהב טיסה לכיוון אחד והבורסה הצוחעת שלנו בירידות (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 17:08הגב לתגובה זו
- 42.תוספת למודעה מעלה 27/05/2026 16:59הגב לתגובה זובקרונות נורבגיות..
- 41.הבורסה שלנו בבועה מטורפת עלת כבר כ 70% השנה הרצת הבורסה מטורפת והיא הולכת להתפוצץ חזק (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 16:57הגב לתגובה זו
- 40.אנונימי 27/05/2026 16:53הגב לתגובה זואיזה עם של מושחתים...גם היום בהמשך לשבוע שעבר.. הודעות מצויינות...מצויינות לרציו והמנייה לא מפסיקה לרדת...ימח שמכם..פלא ששונאים אותנו בעולם. עם של מושחתים
- 39.לידיעתכם..קרן העושר הנורבגית פתחה השבוע פוזיצית שורט מפלצתית בסך 336 מליארד קרונות על אנבידיה וS (ל"ת)מדען צוללות 27/05/2026 16:53הגב לתגובה זו
- 38.אנונימי 27/05/2026 16:51הגב לתגובה זועוד יום של פשע מאורגן...עוד יום של כותרות יבשות שהשוק עבר לירידות..עוד יום בו הרשות לניירות ערך נרדמה. מי שנמצא שנים בשוק יודע שמה שקורה בזמן האחרון זה לא מסחר..זה פשע מאורגן
- 37.ראו ממש ברגעים אלו את תחילתהמשך המפולת הגדולה מאז ומעולם... (ל"ת)פרוספר הדוקטור 27/05/2026 16:48הגב לתגובה זו
- 36.די להמציא סיבות לירידות כולם יודעים מי מתעסק עם המעוף (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 16:44הגב לתגובה זו
- 35.אנונימי 27/05/2026 16:38הגב לתגובה זואתמול המסחר בארץ לא הושפע מארהב ולא מירידת הדולר והשוק צלל באחוז למרות עליות חדות בארהב. כעת כשהמסחר בארהב נפתח ביציבות פתאום העליות הקטנות שעוד היו כאן מתפוגגות
- 34.בורסת תל אביב מכירה רק ירידות (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 16:30הגב לתגובה זו
- אנונימי 27/05/2026 16:54הגב לתגובה זווהיא ה
- 33.בורסה נשלטת מדד 35 צריך היה להגיע ל 4700 (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 16:18הגב לתגובה זו
- 32.לא נותנים למדד 35 לעבור את 4500 (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 16:12הגב לתגובה זו
- 31.אנונימי 27/05/2026 15:48הגב לתגובה זוצפוי מראש וגם אם הוא ירד ל 70 דולר הרי שגם אז הרווחים של נאוויטס הם פשוט אסטרונומיים.מהפרויקט בשננדואה לבד החברה מרוויחה הון תועפות בחצי שנה האחרונה!!!ובמיוחד נראה זאת כנראה כבר ברבעונים הקרובים.דעה אישית.
- 30.ריצי 27/05/2026 15:08הגב לתגובה זועד סוף השנה טוב ובטוח.
- 29.דולר גבוה ממשלה חדשה ליברמן שר כלכלי (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 13:43הגב לתגובה זו
- אנונימי 27/05/2026 19:59הגב לתגובה זורק בהזיות של מיעוט מטורלל.
- כאן זה לא מדור הבדיחות (ל"ת)מגחך 27/05/2026 15:52הגב לתגובה זו
- 28.הבורסה משקפת את פרצופה של הממשלה הכי גרועה בתולדות המדינה (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 13:37הגב לתגובה זו
- 27.אנונימי 27/05/2026 13:28הגב לתגובה זולרכישת טדי הפקות. כנראה שאין לו כבר מה לעשות עם הרווחים העצומים שיש לו בשננדואה. והשאלה בכלל היא האם זה ישפיע בכלל על נאוויטס. ועוד שאלה למה ברווחים העצומים שיש לנאוויטס הוא טרם הבין שגם המשקיעים צמאים לקבל דיבדנד עבור תרומתם הגדולה לחברה שבבעלותו!!!
- אנונימי 27/05/2026 18:08הגב לתגובה זוכנראה שאתה לא מחזיק במניה אחרת היית יודע שהיתה חלוקת דיבידנדתים נדיבה מאוד!!!
- אנונימי 27/05/2026 19:22טרם השכילה להבין שצריך לחלק יותר מפעם אחת בשנה!!!החברה צריכה מאוד את המשקיעים אשר
- אנונימי 27/05/2026 14:36הגב לתגובה זוואינני יודע האם אין לו אולי חלק גם בבעלות של החברה.בכל מקרה ברור שהדבר קשור לרווחים העצומים של נאוויטס ....וגם לאמון הגדול שיש לו אצל המוסדיים
- אנונימי 27/05/2026 14:25הגב לתגובה זוכפי שהוא מצליח בשננדואה הרי שזה טוב לכולם.
- אנונימי 27/05/2026 14:23הגב לתגובה זויחול שיפור מהותי ביותר לטובה בטלויזיה הישראלית לתפארת התורה והשבת ומדינת היהודים.הגיע הזמן שמישהו רציני כמו תדמור יקח את המושכות לידיו ויצליח.
- 26.דוח טיל בליסטי להולמס פלייס (ל"ת)אסולין 27/05/2026 12:02הגב לתגובה זו
- ניחא טיל..שזה שטויות במיץ..אבל מדוע בליסטי מה הקשר אגב..החברה בקשיים.. (ל"ת)אנונימי לאסו באסו 27/05/2026 16:38הגב לתגובה זו
- 25.י 27/05/2026 11:39הגב לתגובה זואתמול הדולר התרסק ב 1.65 אחוז והשוק..שפתח בעליות בבוקר..סגר בירידה של אחוז בניגוד לכל הגיון. היום הדולר יורד בעוד 0.8 אחוז והשוק שעלה בבוקר בחצי אחוז עבר לרדת כעת בחצי אחוז. אין אחד שחושב שזה מתנהל בצורה כשרה ובכל זאת אין חקירה...אין כתבה עיתונאית נשכנית..קשר שתיקה אחד גדול
- תפנה לרשות לירות ערך 037109860 (ל"ת)יעקב 27/05/2026 12:32הגב לתגובה זו
- 24.אנונימי 27/05/2026 11:36הגב לתגובה זואתמול הייתם יצירתיים עם כותרת...מירוק לאדום...נראה מה תמציאו היום ונראה גם איזה תירוץ תמציאו לחפות על הפשע המאורגן הזה. אבל לא לעולם חוסן...יום יבוא והכל יחקר כולל קשרי עיתונות ושחקנים בשוק.
- 23.לרון 27/05/2026 11:32הגב לתגובה זולמה המבורגר מכר חלק מהראל היזהרו באלביט מע. אני מכרתי לא המלצהמכרתי גם דלק קב גם לא המלצה ואגב טעיתם זה לא ילין לפידות אלא לפידות קפיטל
- לפי מעקבי אחריך כאן..אתה מורווח כמה עשרות מליוני שקלים..נכוןלמה לא הימלצת לחברך גרינברג בנושא (ל"ת)ללרון 27/05/2026 16:41הגב לתגובה זו
- 22.אוטוטו אדום (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 11:29הגב לתגובה זו
- 21.אסור להשקיע פה שקל בורסה נשלטת (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 11:24הגב לתגובה זו
- 20.איך פוקס לא נסחרת השווי 7 מיליארד שקל איך (ל"ת)אסולין 27/05/2026 11:05הגב לתגובה זו
- 19.ברגיל (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 10:56הגב לתגובה זו
- 18.מי מנסה לקות את aal איילון מאסק (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 10:54הגב לתגובה זו
- 17.אנונימי 27/05/2026 10:43הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- 16.אנונימי 27/05/2026 10:14הגב לתגובה זולמה אתם מישתהים בפירסום תגובות
- 15.בנקים ירדו קניתי המון (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 10:09הגב לתגובה זו
- ימשיכו לרדת .הריבית ירדה (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 15:14הגב לתגובה זו
- 14.ושוב מורידים בנקים מושחתים (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 10:07הגב לתגובה זו
- 13.לא יאומן מדד 35 היחיד באדום (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 10:02הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 27/05/2026 10:01הגב לתגובה זואיך אתם מתעלמים מהעובדה שגם הדולר מתרסק וגם השוק יורד בחדות באותו יום בדיוק כמו שקרה אתמול.. שנים כתבתם שדולר יורד שווה שוק עולה וההיפך. מה פשר השתיקה כעת.
- 11.אנונימי 27/05/2026 09:53הגב לתגובה זודולר בשפל מכפילי רווח אימתניים. אי אפשר לתזמן את השוק זה נכון. ייתכן שאפספס זה נכון. האם מכפילי הרווח מייצגים נאמנה את הרווחים נחיה ונראה.
- 10.מי ייתן לשוק לעלות (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 09:52הגב לתגובה זו
- 9.מחכים ליום בו לביזפורטל יהיה האומץ והיושרה לכתבה על המניפולציות של שחקנים בשוק (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 09:51הגב לתגובה זו
- 8.אנרגטי 27/05/2026 09:25הגב לתגובה זולשתי המניות דוחות מצויינים ודיבדינד בדרך.....במקום לקנות בית שנה שעברה קניתי את 2 המניות ו7תודה לתשובה...הבית לא הי נותן לי תשואה כזאת גם בעוד חמש שנים
- 7.יודע דבר 27/05/2026 09:21הגב לתגובה זומומחים מעריכים אפסייד 20 אחוז אני אומר אפילו כפול....בחודש האחרון היו שמימשו וגרמו לירידותמואני בטוח שהם מצטערים עכשיו...מניית הדגל של מניות האנרגיה ןדיבידנד בדרך אני ממליץ לאסוף ובגדולומי שעקב אחרי מה שכתבתי בשנתייים האחרונות רק הרויח...כולם עוד יחזרו בתשובה...
- פח אשפה..גם היום ממשיכה לצלול הנבלה (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 11:48הגב לתגובה זו
- 6.יודע דבר 27/05/2026 09:15הגב לתגובה זואפסייד 20 אחוזאני אומר כפול ויותר המניה ממש לא במצב הריאלי והיא מניית הדגל במניות האנרגיה בחודש. האחרון ספגה ללא הצדקה ומי שאסף הרוויחה והאופק ירור
- 5.אנונימי 27/05/2026 09:07הגב לתגובה זונקוה לחלוקת דיוידנד נדיבה.
- 4.להמשיך לנפח אני מרויח יפה. (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 08:39הגב לתגובה זו
- 3.לא בורסה קזינו בחסות החוק (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 08:25הגב לתגובה זו
- 2.האופציות היומיות הרסו את הבורסה (ל"ת)אנונימי 27/05/2026 08:25הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 27/05/2026 08:12הגב לתגובה זועושים צחוק מהכסף של הציבור