אגוד מוכר את שליטתו בקופות הגמל ובקרנות נאמנות

הבנק יקבל בעבור מכירת קופות הגמל 28 מיליון שקל במזומן. הבנק סיכם גם על מכירת פעילות החברה-הבת אגוד קרנות נאמנות (א.ק.ן) לקבוצת מנורה
ענת שגב |

בנק אגוד סיכם עם קבוצת הביטוח איילון על מכירת פעילות אגוד ניהול קופות גמל תמורת 28 מיליון שקל. לפני כחודשיים דיווח בנק אגוד כי סיכם עם קבוצת הביטוח איילון על מכירת השליטה בחברת אגוד ניהול קופות גמל לאיילון ועל קבלת אופציית put למכירת יתרת החזקותיו בחברה בתוך 6 שנים.

היקף הנכסים של עמיתים שמנוהלים באגוד ניהול קופות גמל מסתכם בכ-780 מיליון שקל (על-פי הדו"ח לסוף חודש נובמבר 2005). החברה מנהלת גם את קופת הגמל של עובדי בנק אגוד, בהיקף של כ-130 מיליון שקל.

בנוסף סיכם הבנק על מכירת פעילות החברה-הבת אגוד קרנות נאמנות (א.ק.ן) לקבוצת מנורה. מנורה תשלם לאגוד סך השווה ל-4.025% מהנכסים שבניהול א.ק.ן. קרנות הנאמנות ינוהלו במסגרת בית ההשקעות של הקבוצה, מנורה פיננסים.

אגוד קרנות נאמנות עוסקת בניהול 34 קרנות נאמנות במספר תחומי התמחות, בהיקף כולל של כ-890 מיליון שקל.

דב קוטלר, מנכ"ל בנק אגוד, אמר כי מכירת א.ק.ן מתבצעת כחלק מיישום חקיקת הרפורמה בשוק ההון, הידועה כ"חקיקת בכר", בכנסת.

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה, אמר כי הרכישה הנוכחית מצטרפת לעסקות שביצעה הקבוצה לאחרונה ובתוכן רכישת קרנות הנאמנות של עמדה ולרכישת קופת הגמל של מבטחים הותיקה ושל בנק יהב- מסד, המביאים ביחד את הנכסים המנוהלים ע"י בית ההשקעות לסך של 9 מיליארד שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.