מדד אמון הצרכנים רשם זינוק מפתיע בחודש נובמבר
המדד זינק לרמה של 98.9, זאת לעומת רמה מעודכנת של 85.2 באוקטובר והרבה מעל התחזיות בשווקים לעליה לרמה של 90 בלבד, זאת בזכות ירידה במחירי הדלק ושיפור בתחזיות שוק העבודה
הקונפרנס בורד, מכון מחקר אמריקני, פירסם היום את אחד מנתונים המאקרו החשובים בוול סטריט, המדד החודשי של אמון הצרכנים. בחודש נובמבר רשם המדד זינוק מפתיע לרמה של 98.9, זאת לעומת רמה מעודכנת של 85.2 בחודש אוקטובר והרבה מעל התחזיות בשווקים לעליה לרמה של 90 בלבד (טווח התחזיות היה בין 88 ל-92).
"ירידה של מעל 40 סנט במחירי הדלקים החודש ושיפור בתחזיות לשוק העבודה סייעו להשבת אמון הצרכנים בכלכלה", מסר יו"ר מכון המחקר, "למרות שהמדד הינו עדיין מתחת לרמות בו היה טרם פגיעתן של סופות ההוריקן, ההלם שגרומ הסופות והעליה שנרשמה בעקבותיהן במחירי הדלק החלו להתפוגג בדיוק בזמן לקראת עונת החגים".
מדד אמון הצרכנים מתבסס על סקר של כ-5,000 אבות בית בארה"ב ומזה זמן רב מיוחס כאינדיקטור טוב של הוצאות הצרכנים, אשר מניעים כשני שליש מהכלכלה האמריקנית.