בואינג מדווחת על חמש הזמנות מטוסים מאייר מארוק

העסקי המדוברת נעשתה בשווי מוערך של כ-650 מיליון דולר, לפי רשימת מחירים נוכחית. תנאי העסקה בין החברות צפויים להיחתם בחודש הבא
שרות Bizportal |

חברת התעופה המרוקאית, רויאל אייר מארוק, הזמינה מחברת בואינג חמישה מטוסים מדגם 787 דרימליינר, בשווי מוערך של כ-650 מיליון דולר, לפי רשימת מחירים נוכחית. תנאי העסקה בין החברות צפויים להיחתם בחודש הבא.

רויאל אייר מארוק בחרה במטוס החדשני, אשר יצטרף לצי המטוסים ארוכי הטווח של החברה, בשל יתרונותיו, אשר יאפשרו לחברת התעופה להפעילו תוך רווחיות גבוהה יותר, חסכון בדלק ונוחות לנוסעיה.

משקלו הקל, חוזקו ותחזוקתו של גוף המטוס של ה-787 מאפשרים רמת לחות גבוהה יותר בתא הנוסעים, חלונות גדולים יותר וסינון אוויר משופר, אשר מובילים לנוחות גדולה יותר וטיסה פחות מלחיצה פסיכולוגית עבור נוסעי המטוס.

השקתו של מטוס הבואינג 787 דרימליינר, אשר צפוי להיות פעיל מסחרית בשנת 2008, היתה המוצלחת ביותר בתולדות חברת בואינג. כיום יש לבואינג סך של 257 הזמנות והתחייבויות להזמנות מ-21 חברות תעופה ברחבי העולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

אז מה יהיה? אם יהיה אקטיביזם של בעלי המניות במיוחד הקרנות - הם כנראה יצליחו לכופף את דרהי. אולי העזיבה של אלטיס את i24news היא חלק מהאיומים על הדירקטוריון. הדירקטוריון לא יכול לאשר כל מה שדרהי רוצה. הוא אמור לעשות את הדברים לטובת החברה. אם בעלי המניות לא יפעלו, דרהי ירוויח זמן עד שייגמר הזמן, בינתיים הוא הצליח בזכות הגדרות משפטיות ומבנים משפטיים לבודד חלק מההשקעות ולהרחיק אותם מהנכסים הבעייתים. כלומר, סיכוי טוב שאחרי הסדר החוב הבא, הוא עדיין יהיה מיליארדר וזה למרות שהוא "קבר" בעצם את קבוצת אלטיס.

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

אז מה יהיה? אם יהיה אקטיביזם של בעלי המניות במיוחד הקרנות - הם כנראה יצליחו לכופף את דרהי. אולי העזיבה של אלטיס את i24news היא חלק מהאיומים על הדירקטוריון. הדירקטוריון לא יכול לאשר כל מה שדרהי רוצה. הוא אמור לעשות את הדברים לטובת החברה. אם בעלי המניות לא יפעלו, דרהי ירוויח זמן עד שייגמר הזמן, בינתיים הוא הצליח בזכות הגדרות משפטיות ומבנים משפטיים לבודד חלק מההשקעות ולהרחיק אותם מהנכסים הבעייתים. כלומר, סיכוי טוב שאחרי הסדר החוב הבא, הוא עדיין יהיה מיליארדר וזה למרות שהוא "קבר" בעצם את קבוצת אלטיס.

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.