הקיץ הזה תשלמו יותר, גם בגלידה
עם הצטרפות בתי הספר היסודיים והגנים לחופשת הקיץ הארוכה. משפחות רבות נאלצות להתמודד עם הפלונטר המורכב של מציאת סידור לילדים והוצאות כספים גדולות כחלק מחופשת הקיץ.
הורים רבים ימצאו את עצמם בדילמה כיצד לנהל את התקציב המשפחתי בחודשי הקיץ החמים. לצערנו, גל ההתייקרויות לא פסח גם על מקרר הגלידות בסופרמרקטים ובמרכולים. על פי בדיקת המועצה לצרכנות חלה עליה ממוצעת של כ4% מהמחיר בשנה שעברה.
מהנתונים ניתן לראות כי שטראוס ונסטלה שולטות ביותר מ75% משוק הגלידות והן הלכה למעשה דואופול ריכוזי בשוק הגלידות.
כמו כן, דווקא החברות הקטנות העלו מחירים בצורה משמעותית, אם כי הן עדיין במחירים נוחים יותר. גלידות פלדמן העלתה על פי הבדיקה את המחיר ב 14% בהשוואה לתאריך הבדיקה בשנה שעברה.
- 1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל
- יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גלידות ריאו העלתה על פי הבדיקה את המחיר ב 11% בהשוואה לתאריך הבדיקה בשנה שעברה. ככל הנראה, החברות הגדולות מצליחות לספוג באופן יחסי את האינפלציה, אבל אין מה לדאוג להן. הן ישמרו ויגדילו את נתח השוק שלהם והן מרוויחות בשיעורים גבוהים מעצמן הגודל שלהן והשליטה על השוק. שליטה שצפויה להימשך גם בטווח הבינוני והארוך וגורמת לצרכן הישראלי להמשיך "ליהנות" ממחירים גבוהים ולא תחרותיים.
כל שנותר לנו הצרכנים, להשוות מחירים, שיכולים להגיע לפער של עשרות אחוזים עד פי 2 במחיר. ולהזכיר לפוליטיקאים בסבב הבחירות הנוכחי, מה באמת חשוב לנו - טיפול מהשורש ביוקר המחייה, להתמודד אחת ולתמיד עם שלל המונופולים הריכוזיים במשק. כמו שניסח זאת המשורר מאיר אריאל "כל העניין הוא לשתות\לאכול משהו קר בלב מדבר" וכדאי שיהיה בזול.
עוד עולה מבדיקת המועצה לצרכנות כי הרשת היקרה מבין רשתות הדיסקאונט היא פרש מרקט והרשת הזולה ביותר היא אושר עד. הרשת העירונית היקרה ביותר היא סופר יודה שנרכשה על ידי פז ששולטת גם בפרשמרקט.
- האינפלציה תישאר, כך תקחו אותה בחשבון בתכנון הכלכלי
- פייבוקס מציגה: שלושה מסלולים חדשים, עם ריבית על היתרות וארנק לילדים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פייטר למילואימניקים - למה המדינה בחרה לתת למילואימניקים...
והנה ניתוח ספציפי של עליות המחירים ברשתות:
- ברשת יוחננוף נמצאו 120 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב-8% בממוצע
- ברשת רמי לוי נמצאו 98 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב-6% בממוצע
- ברשת מגה בעיר נמצאו 127 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב-5% בממוצע
- ברשת שופרסל דיל נמצאו 99 מוצרים . המחיר משנה שעברה עלה ב-4% בממוצע
- ברשת ויקטורי נמצאו 112 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב-3% בממוצע
- ברשת חצי חינם נמצאו 85 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב-3%
- ברשת בר כל טוב נמצאו 102 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב- 3%
- ברשת טיב טעם נמצאו 128 מוצרים. המחיר משנה שעברה עלה ב 1%
- ברשת AM/PM נמצאו 133 מוצרים. גם שם עלה המחיר ב-1%.
איפה זול יותר לקנות? ההפרש במחיר לאותה הגלידה יכול להגיע ל-20 שקל
המועצה לצרכנות מספקת השוואה של מוצרים ספציפית והתוצאות מרתקות:
- טילון אקסטרים בטעם וניל נסטלה 6 * 72 גרם - נמכר במחיר ממוצע 19.9 שקל ברשת רמי לוי , ואילו ברשת סופר אלונית נמכר במחיר של 39.9 שקל. הפרש של 101%
- קרחון מיני 100% פרי אפרסק ומשמש סולרו 5 * 60 גרם , נמכר ברשת מחסני השוק ב-17.9 שקל , ובמחיר יותר מכפול, 36.9 שקל ברשת מחסני השוק בשבילך.
- גלידה חלבית בטעם וניל קוקילידה לה קרמריה 1.4 ליטר, נמכרת ב 13 שקל ברשתות גוד מרקט, יש חסד, יש בשכונה , ובמחיר של 31.9 שקל ברשת מיני סופר אלונית.
- 2.עוזי 03/07/2022 19:53הגב לתגובה זולא להאמין שגלידה בשם גולדה דופקת מחיר כאילו זה מוצר שמימי והאהבלים מתנפלים על זה בהמוניהם משהוא דפוק בראש של האנשים במדינה הזו ובגדול
- גביע גלידה 20₪ פעם בשבוע, זאת לא הבעיה הכלכלית (ל"ת)בן 04/07/2022 08:52הגב לתגובה זו
- 1.יוסי 03/07/2022 17:13הגב לתגובה זושר אוצר הכי כושל של מדינת ישראל. התעלם לחלוטין מהאינפלציה בעולם ומההבנה של ההשלכות של המלחמה באוקראינה ותדלק את האינפלציה על מנת ליצור פופוליזם בעולם. למזלו נפל על תקופה שארצות הברית הדפיסה כסף והעבירה לישראל על ידי הנפקות אחרת נתוני המדינה היו גרועים ביותר תחתיו. ההכנסות מהגז שבאו בתקופתו בדיוק עזרו גם. קיבל ירושה נהדרת ובכל זאת הניף שוט אחרי שוט על אזרחי המדינה. תדלק את האינפלציה תוך התעלמות מוחלטת מהעולם ,מה בער לו להעלות מחירים של פלסטיק , טבק ועוד?
כסףהאינפלציה תישאר, כך תקחו אותה בחשבון בתכנון הכלכלי
הטבות מס, שיעור חיסכון ופיזור: האינפלציה כאן כדי להישאר, וצריך לקחת אותה בחשבון בהשקעות ההון המשפחתי
לאחר עשור בו האינפלציה היתה זיכרון רחוק, חמש השנים הרי שהיום ברור שהיא כאן כדי להישאר. אחרי מגפת הקורונה, ההתאוששות הכלכלית המהירה, שיבושי שרשראות האספקה והמלחמות שפרצו באירופה ובמזרח התיכון – העולם נכנס לעידן חדש: כזה שבו מחירים עולים באופן עקבי, ועלויות הייצור גבוהות. לאלו התווספו גם המכסים בעקבות מלחמת הסחר, והשכר לא מדביק את הקצב.
בישראל, מדד המחירים לצרכן אמנם נראה מתון ביחס לעולם, קצב שנתי של 2.5%, המדדים בפועל מצביעים על מגמה של עליות מתמשכות בשכר הדירה ובמזון.
העשור הנוכחי נפתח שינוי גדול מאוד במדיניות המוניטרית: לאחר שנים של ריביות אפסיות, הבנקים המרכזיים העלו את הריבית בקצב חד, כדי לבלום את האינפלציה אך למרות העלאות הריבית, המחירים המשיכו לעלות. במילים אחרות: גם אם המדדים מתמתנים זמנית, הכוחות שמניעים את האינפלציה לא נעלמו.
המשמעות למשקיע: החיסכון נשחק, ההשקעות חייבות לעבוד
בעידן של אינפלציה מתמשכת, הכסף בבנק מאבד מערכו מדי שנה. אם הריבית על פיקדון עומדת על 3%, והאינפלציה היא 4%, הרי שהתשואה הריאלית היא שלילית. כלומר, החיסכון נשחק. זו הסיבה שמשקיעים בכל העולם מחפשים אלטרנטיבות: נכסים ריאליים, שוק המניות, קרנות צמודות מדד, ופתרונות אלטרנטיביים כמו תשתיות ונדל"ן.
- תכנון פיננסי למשפחה: בין גידור סיכונים ללקיחת סיכונים מחושבת
- תכנון פרישה ותכנון פיננסי: הדרך לעתיד יציב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האסטרטגיה הפיננסית בעידן כזה דורשת איזון חדש בין השקעה בנכסים ששומרים על ערכם, כמו השקעה בנדל"ן, סחורות וזהב, לבין נכסי סיכון.
