
אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד
האווטר 11 החשמלית המעוצבת המיובאת על ידי אלבר, מביאה עימה גם ביצוע מצוין על הכביש.
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, נוחות
פחות אהבנו: מושב אמצעי מאחור, כיול מערכות בטיחות
ציון מסכם 4.5 בסולם פולס
על השקת מותג אווטר כתבנו כאן לראשונה ביולי האחרון. לחסוך לכם את החיפוש באתר, מותג אווטר הוא מותג הייצוא היוקרתי של קונצרן צ'נגן הסיני, אחד מהגדולים בסין המייצר מעל 2.4 מיליון כלי רכב בשנה. תחת מותג צ'נגן מיובא לארץ דגם הדיפאל S07 ובקרוב יצטרף אליו אחיו הקטן במעט הדיפאל S05, שניהם בייבוא של מכשירי תנועה.
מותג אווטר מיובא על ידי קבוצת אלבר, המחזיקה במגוון חברות בתחום הרכב, ליסינג והשכרה, ממסי, ייבוא אופנועי הארלי דיוודסון וטריומף, יורופקאר פעילות מימון ומשכנתאות ועוד. האווטר 11 הוא אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהגיעו לישראל לאחרונה, עם הבטחה להיות פרימיום חשמלי ולתת לנהג איזו חוויה שונה משלל המותגים המגיעים לישראל ומבטיחים 'פרימיום', ולא ממש מקיימים.
אנחנו עם האווטר 11 בדגם ה RWD Ultra שהוא דגם הכניסה של המותג.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר קופה – D-SUV מימדים (מטר) אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975 מספר מושבים חמישה הנעה חשמלית אחורית ב ULTRA הספק ומומנט 311 כ"ס ו 36 קג"מ סוללה וטעינה 90.4Kwh טעינת AC 11Kw, טעינת DC 280Kw טווח ותקן 475 ק"מ, תקן יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 6. מחיר 289.0
אש"ח.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של האווטר 11 שונה ובהחלט לטעמי. המרכב הוא מרכב גדול ורחב, עם צללית של קרסאובר קופה גבוה. החזית אטומה כמקובל בסגמנט החשמליות, עם יחידות תאורה צרות כאשר בכל צד שתיים אופקיות ואחת אנכית. העיצוב מחייך משהו ולא מאיים, אם כי מרשים ושונה. מבט מהצד מציג את צללית הקרוסאובר קופה, כאשר החלק האחורי אגרסיבי ומיוחד. הכנפיים האחוריות מתכנסות לכיוון מרכז הרכב כך שהחלון האחורי גם צר וגם פחות רחב מהמרכב. המבנה של החלק האחורי שללא ספק נהנה מהשראה מהקורבט C3, הוא אחד היפית והמיוחדים שראיתי, וככל שהתבוננתי בו יותר כך הוא היה יותר מעניין. יחידות התאורה האחוריות צרות ונמתחות לרוחב כל המרכב. לטעמי העיצוב החיצוני נאה ומיוחד, במיוחד בחלק האחורי של המכונית.
תא הנוסעים מעניין ומיוחד, ודי קשה לתאר אותו במילים. החלק האנכי של הדשבורד צר ונמצא רחוק מהנהג או הנוסע שלצידו. בחלקו המרכזי הוא רחב יותר. מתחתיו, עמוק ורחוק נמצא מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''10.25, ופתחי מיזוג אותם מכוונים דרך המסך הראשי. המולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ושולטת על כל מערכות הרכב. לגבי התפעול אגיע מיד. מול הנוסע עוד מסך בגודל ''10.25 לטובת מערכת בידור ממנה יוכל ליהנות רק הנוסע. ההגה תלת חישורי עם גלגלות מכל צד לטובת שליטה על המדיה, קרוז קונטרול ומצבי הנהיגה. כיוון המושבים הקדמיים מבוצע ממתגים שנמצאים על הדלת, כמובן עם זכרונות. לרכב אין מתג התנעה. נכנסתם, לחיצה על דוושת הבלם והרכב מוכן לנסיעה. אם תסתכלו על תמונת הפנים של הרכב תוכלו לראות גם את המשחקים בצבעים ובצורות כך שמרכז החלק הקדמי בלבן, ממוסגר בשחור, ואז שוב לבן בדלתות ובמושבים. משחק עיצוב נאה מאוד ומרשים.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה עם משטח טעינה יחיד, ושני פתחי מיזוג צרים. המושב עצמו נוח עם אפשרויות כיוונון מרובות לרבות מצב Zero Gravity סוג של שכיבה מאוזנת שניתן להפעיל כמובן רק בעת חניה. לאווטר 11 גג פנורמי המורכב משלושה חלקים, אחד מעל הנהג, אחד מעל הנוסע, ואחד גדול מעל היושבים מאחור. ללא וילון, והשמשה מתחממת כמובן.
עוד יש לציין מראה מרכזית המופעלת על בסיס מצלמות ומספקת תמונה של הנעשה מאחור. ניתן לכבות אותה ולקבל מראה 'רגילה', אבל בגלל החלון האחורי הצר והקטן צריך להחליט מה מעדיפים. אישית, אני פחות אוהב מראה המופעלת על ידי מצלמה, ואני תמיד אעדיף מראה 'מסורתית'.
המרווח מאחור מצוין עם המון מקום. עם זאת, המושב האמצעי מאחור לא באמת מיועד להסיע נוסע לאורך זמן. הוא קשיח, ובזוית פחות נוחה, בעוד ששני אלה שלצידו הם מהיותר מפנקים בהם פגשנו.
על הנעת המרכב הגדול אחראי מנוע חשמלי בהספק של 311 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות, והמהירות המרבית 200 קמ"ש. ההנעה אחורית. לאווטר 11 בדגם זה סוללה בקיבולת של 90.4Kwh המספיקה לפי היצרנית ל 475 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק 11Kw, טעינה מהירה DC בהספק 240Kw.
התנהגות כביש ונוחות
הנסיעה באווטר 11 נעימה ומספקת חוויה גם לנהג, גם לנוסעים. לרכב מספר מצבי נהיגה כך שמצב אקו מעט פלגמטי, קומפורט יותר מוצלח, וספורט הופך את הרכב לכזה שמגיב מהר וחזק. ניתן בנוסף לכוון מצב 'אישי' בה מגדירים את התנהגות המכונית לפי בחירה אישית. ההיגוי טוב ומדויק בהתחשב בייעוד של הרכב.
המתלים עושים לרוב עבודה טובה ומספקים נוחות גבוהה, אם כי על כביש מהיר עם שיבושים קטנים, המתלים לא הצליחו לבודד אותם והם חדרו לרכב עם רטט פחות נעים. לאווטר 11 אין שום בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד, והוא עושה את זה בקלילות וללא מאמץ.
פיצ'ר שימושי ומאוד מדויק הוא 'פס' תפריטים שימושי ויעיל שזמין לנהג במסך הראשי. גם במצב של שיקוף מסף, נגיעה קלה ופס התפריטים נפתח ומספק בדיוק את הפונקציונליות הנדרשת.
האווטר 11 צובר מהירות בקלות וללא מאמץ, ובזכות נוחות גבוהה ניתן לעבור מרחקים בקלות ובנינוחות. אחיזת הכביש גבוהה אם כי בכבישים שאינם מיועדים לנהיגה מאוד מאוד מהירה, היתה תחושה של ניתוק קל. לאווטר 11 שני מצבי רגנרציה חלש וחזק, הניתנים לבחורה מהמסך הראשי. המצב החזק הוא אכן חזק אבל לא חזק מספיק על מנת לאפשר נהיגה בדוושה אחת.
כיול לא מושלם של מערכות הבטיחות
אבל לא הכל מושלם בממלכת האווטר 11, לבקרת השיוט האדפטיבית חיים משלה, לא תמיד מובנים. נקבעה מהירות של 90 קמ"ש, אבל בכביש שבין ערד לבאר שבע, כשהיו עיקולים בכביש, מסיבה שאני לא מצליח להבין הרכב הפחית את המהירות גם כשלא היה כל מכשול מקדימה, סתם עיקול בכביש. גרוע מכך, על כביש 6, במהירויות של כביש 6, הרכב זיהה רכב שעומד בצד הדרך, והאט את המהירות משמעותית ובהפתעה. למזלי, נהג הלנדקרוזר שמאחורי היה עירני והגיב בזמן תוך שהוא צופר ומברך את אימי, אמא שלה, והסבתא שלה. בה בעת, כשזיהיתי את האירוע (עניין של שברירי שניות) לחצתי על דוושת התאוצה אבל הרכב בשלו, הוא סירב להאיץ מאחר וזיהה סכנה. התופעה לא חזרה בהמשך, אבל ברור לי שמדובר בכיול לא מיטבי של מערכת זיהוי העצמים לפנים. (מן ההגינות ראוי לציין כי גליצ'ים של מערכות בטיחות קיימים גם בכלי רכב אחרים, לרבות האיוניק 5 הפרטית, שלעיתים נחרדת לזהות מצבים מסוכנים לכאורה, כשבפועל אין שום אירוע שמצריך התערבות חירום).
צריכת חשמל וטווח
הטווח המוצהר של האווטר 11 עומד על 475 ק"מ. רכב המבחן נבדק עם המסירה, בנסיעה אגרסיבית ובנסיעה מתונה. נהיגה מתונה (בין 90 קמ"ש -ל 110 קמ"ש) הניבה טווח של 558 ק"מ, גבוה משמעותית מהמוצהר על ידי היצרן. נהיגה מאוד לא מתונה ודי אגרסיבית הניבה טווח של כ 470 ק"מ, ואילו עם המסירה של הרכב המשמש כרכב הדגמה, שאין לרגע חשש שננהג רגוע הטווח המחושב היה גם הוא בסביבות 470 ק"מ. כך במקרה של האווטר 11 נהיגה מתונה ורגועה, כמובן עם מזגן, תיקח אתכם רחוק מאוד.
מחיר, תחרות וסיכום
האווטר 11 משווק במחיר של 290.0 אש"ח לרכב המבחן. דגם הפרפורמנס (שני מנועים 575 כ"ס, סוללה 116.8Kwh) במחיר של 338.0 אש"ח ודגם הרויאל בעל ארבעה מושבים בלבד, זהה טכנית לפרפורמנס במחיר של 380.0 אש"ח.
התחרות לאווטר 11 היא מעניינת. במחיר של 257.0 אש"ח אפשר למצוא את האקספנג G6 פרפורמנס החזקה ממנה משמעותית. באותו מחיר של האווטר 11 ניתן לקבל את ההונגצ'י EHS7 בדגם הפרפורמנס עם 610 כ"ס. התחרות הגדולה של האווטר 11 מגיעה לדעתי מצמד הזיקר, ובעיקר מדגם 001 השוטינג ברייק הנהדרת במחיר של החל מ 290.0 אש"ח, והיא היחידה שיכולה להתחרות באווטר 11 בעיצוב החיצוני המיוחד, וכמובן הזיקר 7X שדגם הקצה שלה עולה 290.0 אש"ח. עוד תחרות מעניינת מאוד ושונה מאוד בתפיסה היא הקופרה טווסקאן VZ הספורטיבית שגם מחירה 290.0 אש"ח.
ציון מסכם:
אווטר 11 RWD ULTRA נוחות 4.5 דינמיות 4 טווח חשמלי 5 אבזור 4 בטיחות 4.5 עיצוב 4.5 תמורה למחיר VFM 4 סיון מסכם 4.5

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.