אווטר 11. צילום יואב פולסאווטר 11. צילום יואב פולס

אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד

האווטר 11 החשמלית המעוצבת המיובאת על ידי אלבר, מביאה עימה גם ביצוע מצוין על הכביש. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, נוחות

פחות אהבנו: מושב אמצעי מאחור, כיול מערכות בטיחות 

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה אווטר 11 אלבר

על השקת מותג אווטר כתבנו כאן לראשונה ביולי האחרון. לחסוך לכם את החיפוש באתר, מותג אווטר הוא מותג הייצוא היוקרתי של קונצרן צ'נגן הסיני, אחד מהגדולים בסין המייצר מעל 2.4 מיליון כלי רכב בשנה. תחת מותג צ'נגן מיובא לארץ דגם הדיפאל S07 ובקרוב יצטרף אליו אחיו הקטן במעט הדיפאל S05, שניהם בייבוא של מכשירי תנועה.

מותג אווטר מיובא על ידי קבוצת אלבר, המחזיקה במגוון חברות בתחום הרכב, ליסינג והשכרה, ממסי, ייבוא אופנועי הארלי דיוודסון וטריומף, יורופקאר פעילות מימון ומשכנתאות ועוד. האווטר 11 הוא אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהגיעו לישראל לאחרונה, עם הבטחה להיות פרימיום חשמלי ולתת לנהג איזו חוויה שונה משלל המותגים המגיעים לישראל ומבטיחים 'פרימיום', ולא ממש מקיימים.

אנחנו עם האווטר 11 בדגם ה RWD Ultra שהוא דגם הכניסה של המותג.  

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב ULTRA
הספק ומומנט            311 כ"ס ו 36 קג"מ
סוללה וטעינה             90.4Kwh טעינת AC 11Kw, טעינת DC 280Kw
טווח ותקן               475 ק"מ, תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר                   289.0 אש"ח. 

    

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של האווטר 11 שונה ובהחלט לטעמי. המרכב הוא מרכב גדול ורחב, עם צללית של קרסאובר קופה גבוה. החזית אטומה כמקובל בסגמנט החשמליות, עם יחידות תאורה צרות כאשר בכל צד שתיים אופקיות ואחת אנכית. העיצוב מחייך משהו ולא מאיים, אם כי מרשים ושונה. מבט מהצד מציג את צללית הקרוסאובר קופה, כאשר החלק האחורי אגרסיבי ומיוחד. הכנפיים האחוריות מתכנסות לכיוון מרכז הרכב כך שהחלון האחורי גם צר וגם פחות רחב מהמרכב. המבנה של החלק האחורי שללא ספק נהנה מהשראה מהקורבט C3, הוא אחד היפית והמיוחדים שראיתי, וככל שהתבוננתי בו יותר כך הוא היה יותר מעניין. יחידות התאורה האחוריות צרות ונמתחות לרוחב כל המרכב. לטעמי העיצוב החיצוני נאה ומיוחד, במיוחד בחלק האחורי של המכונית.

תא הנוסעים מעניין ומיוחד, ודי קשה לתאר אותו במילים. החלק האנכי של הדשבורד צר ונמצא רחוק מהנהג או הנוסע שלצידו. בחלקו המרכזי הוא רחב יותר. מתחתיו, עמוק ורחוק נמצא מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''10.25, ופתחי מיזוג אותם מכוונים דרך המסך הראשי. המולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ושולטת על כל מערכות הרכב. לגבי התפעול אגיע מיד. מול הנוסע עוד מסך בגודל ''10.25 לטובת מערכת בידור ממנה יוכל ליהנות רק הנוסע. ההגה תלת חישורי עם גלגלות מכל צד לטובת שליטה על המדיה, קרוז קונטרול ומצבי הנהיגה. כיוון המושבים הקדמיים מבוצע ממתגים שנמצאים על הדלת, כמובן עם זכרונות. לרכב אין מתג התנעה. נכנסתם, לחיצה על דוושת הבלם והרכב מוכן לנסיעה. אם תסתכלו על תמונת הפנים של הרכב תוכלו לראות גם את המשחקים בצבעים ובצורות כך שמרכז החלק הקדמי בלבן, ממוסגר בשחור, ואז שוב לבן בדלתות ובמושבים. משחק עיצוב נאה מאוד ומרשים.

אווטר 11 סביבת נהג. צילום יואב פולס

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה עם משטח טעינה יחיד, ושני פתחי מיזוג צרים. המושב עצמו נוח עם אפשרויות כיוונון מרובות לרבות מצב Zero Gravity סוג של שכיבה מאוזנת שניתן להפעיל כמובן רק בעת חניה. לאווטר 11 גג פנורמי המורכב משלושה חלקים, אחד מעל הנהג, אחד מעל הנוסע, ואחד גדול מעל היושבים מאחור. ללא וילון, והשמשה מתחממת כמובן.

עוד יש לציין מראה מרכזית המופעלת על בסיס מצלמות ומספקת תמונה של הנעשה מאחור. ניתן לכבות אותה ולקבל מראה 'רגילה', אבל בגלל החלון האחורי הצר והקטן צריך להחליט מה מעדיפים. אישית, אני פחות אוהב מראה המופעלת על ידי מצלמה, ואני תמיד אעדיף מראה 'מסורתית'.

המרווח מאחור מצוין עם המון מקום. עם זאת, המושב האמצעי מאחור לא באמת מיועד להסיע נוסע לאורך זמן. הוא קשיח, ובזוית פחות נוחה, בעוד ששני אלה שלצידו הם מהיותר מפנקים בהם פגשנו.

על הנעת המרכב הגדול אחראי מנוע חשמלי בהספק של 311 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות, והמהירות המרבית 200 קמ"ש. ההנעה אחורית. לאווטר 11 בדגם זה סוללה בקיבולת של 90.4Kwh המספיקה לפי היצרנית ל 475 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק 11Kw, טעינה מהירה DC בהספק 240Kw.

אווטר 11. צילום יואב פולס

התנהגות כביש ונוחות

הנסיעה באווטר 11 נעימה ומספקת חוויה גם לנהג, גם לנוסעים. לרכב מספר מצבי נהיגה כך שמצב אקו מעט פלגמטי, קומפורט יותר מוצלח, וספורט הופך את הרכב לכזה שמגיב מהר וחזק. ניתן בנוסף לכוון מצב 'אישי' בה מגדירים את התנהגות המכונית לפי בחירה אישית. ההיגוי טוב ומדויק בהתחשב בייעוד של הרכב.

המתלים עושים לרוב עבודה טובה ומספקים נוחות גבוהה, אם כי על כביש מהיר עם שיבושים קטנים, המתלים לא הצליחו לבודד אותם והם חדרו לרכב עם רטט פחות נעים. לאווטר 11 אין שום בעיה לשייט במהירויות גבוהות מאוד, והוא עושה את זה בקלילות וללא מאמץ.

פיצ'ר שימושי ומאוד מדויק הוא 'פס' תפריטים שימושי ויעיל שזמין לנהג במסך הראשי. גם במצב של שיקוף מסף, נגיעה קלה ופס התפריטים נפתח ומספק בדיוק את הפונקציונליות הנדרשת.

האווטר 11 צובר מהירות בקלות וללא מאמץ, ובזכות נוחות גבוהה ניתן לעבור מרחקים בקלות ובנינוחות. אחיזת הכביש גבוהה אם כי בכבישים שאינם מיועדים לנהיגה מאוד מאוד מהירה, היתה תחושה של ניתוק קל. לאווטר 11 שני מצבי רגנרציה חלש וחזק, הניתנים לבחורה מהמסך הראשי. המצב החזק הוא אכן חזק אבל לא חזק מספיק על מנת לאפשר נהיגה בדוושה אחת.

אווטר 11. צילום יואב פולס

כיול לא מושלם של מערכות הבטיחות

אבל לא הכל מושלם בממלכת האווטר 11, לבקרת השיוט האדפטיבית חיים משלה, לא תמיד מובנים. נקבעה מהירות של 90 קמ"ש, אבל בכביש שבין ערד לבאר שבע, כשהיו עיקולים בכביש, מסיבה שאני לא מצליח להבין הרכב הפחית את המהירות גם כשלא היה כל מכשול מקדימה, סתם עיקול בכביש. גרוע מכך, על כביש 6, במהירויות של כביש 6, הרכב זיהה רכב שעומד בצד הדרך, והאט את המהירות משמעותית ובהפתעה. למזלי, נהג הלנדקרוזר שמאחורי היה עירני והגיב בזמן תוך שהוא צופר ומברך את אימי, אמא שלה, והסבתא שלה. בה בעת, כשזיהיתי את האירוע (עניין של שברירי שניות) לחצתי על דוושת התאוצה אבל הרכב בשלו, הוא סירב להאיץ מאחר וזיהה סכנה. התופעה לא חזרה בהמשך, אבל ברור לי שמדובר בכיול לא מיטבי של מערכת זיהוי העצמים לפנים. (מן ההגינות ראוי לציין כי גליצ'ים של מערכות בטיחות קיימים גם בכלי רכב אחרים, לרבות האיוניק 5 הפרטית, שלעיתים נחרדת לזהות מצבים מסוכנים לכאורה, כשבפועל אין שום אירוע שמצריך התערבות חירום).

צריכת חשמל וטווח

הטווח המוצהר של האווטר 11 עומד על 475 ק"מ. רכב המבחן נבדק עם המסירה, בנסיעה אגרסיבית ובנסיעה מתונה. נהיגה מתונה (בין  90 קמ"ש -ל 110 קמ"ש) הניבה טווח של 558 ק"מ, גבוה משמעותית מהמוצהר על ידי היצרן. נהיגה מאוד לא מתונה ודי אגרסיבית הניבה טווח של כ  470 ק"מ, ואילו עם המסירה של הרכב המשמש כרכב הדגמה, שאין לרגע חשש שננהג רגוע הטווח המחושב היה גם הוא בסביבות 470 ק"מ. כך במקרה של האווטר 11 נהיגה מתונה ורגועה, כמובן עם מזגן, תיקח אתכם רחוק מאוד.

מחיר, תחרות וסיכום

האווטר 11 משווק במחיר של 290.0 אש"ח לרכב המבחן. דגם הפרפורמנס (שני מנועים 575 כ"ס, סוללה 116.8Kwh) במחיר של 338.0 אש"ח ודגם הרויאל בעל ארבעה מושבים בלבד, זהה טכנית לפרפורמנס במחיר של 380.0 אש"ח.

התחרות לאווטר 11 היא מעניינת. במחיר של 257.0 אש"ח אפשר למצוא את האקספנג G6 פרפורמנס החזקה ממנה משמעותית. באותו מחיר של האווטר 11 ניתן לקבל את ההונגצ'י EHS7 בדגם הפרפורמנס עם 610 כ"ס. התחרות הגדולה של האווטר 11 מגיעה לדעתי מצמד הזיקר, ובעיקר מדגם 001 השוטינג ברייק הנהדרת במחיר של החל מ 290.0 אש"ח, והיא היחידה שיכולה להתחרות באווטר 11 בעיצוב החיצוני המיוחד, וכמובן הזיקר 7X שדגם הקצה שלה עולה 290.0 אש"ח. עוד תחרות מעניינת מאוד ושונה מאוד בתפיסה היא הקופרה טווסקאן VZ הספורטיבית שגם מחירה 290.0 אש"ח.

ציון מסכם:

אווטר 11 RWD ULTRA        
נוחות                            4.5
דינמיות                            4
טווח חשמלי                        5
אבזור                                4
בטיחות                                4.5
עיצוב                                4.5
תמורה למחיר VFM                4
סיון מסכם                            4.5

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה