אחרי שקיבלה המלצה עם אפסייד של 45% - ג'י סיטי מוכרת נכס ב-900 מ' שקל
קבוצת הנדל"ן ג'י סיטי ג'י סיטי -0.66% של חיים כצמן ממשיכה במסע המימושים ומדווחת על הסכם למכירת נכס בפראג בתמורה ל-884 מיליון שקל. הנכס המדובר הוא המרכז המסחרי Flora הממוקם בעיר פראג, צ'כיה תמורת כ- 232 מיליון אירו (כ- 884 מיליון שקל), בדומה לשוויו בספרי החברה ליום 30 בספטמבר, 2024 (לא כולל מס והוצאות עסקה מקובלות).
לפי הדיווח הרוכש שילם מקדמה של 1 מיליון אירו לטובת הבטחת השלמת העסקה אשר צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2025, בכפוף להתקיימות תנאים מתלים מקובלים בעסקאות מסוג זה.
הנכס הנמכר הינו הנכס האחרון של החברה בצ'כיה ומכירתו הינה בהתאם לתכנית האסטרטגית של החברה למיקוד עסקי ולהפחתת מינופה. במסגרת תכנית זו מכרה החברה עד כה (כולל עסקת "מנורה" והנכס הנמכר) נכסים בכ-5.5 מיליארד שקל, לא כולל מכירת מניות בחברת הבת בברזיל שהונפקה.
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- חיים כצמן: "ג'י סיטי עברה פאזה, השוק לא שופט אותנו נכון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיים כצמן, מנכ"ל ג'י סיטי; קרדיט: שלומי יוסף
"בחודש פברואר 2022 השלמנו את הפרטת ג'י סיטי אירופה (לשעבר אטריום) ובאוקטובר של אותה שנה הכרזנו על תכניתנו האסטרטגית להפחתת המינוף ולמיקוד עסקי שבמסגרתה נמכור נכסים בכ-7 מיליארד שקל ונתרכז במספר מצומצם יותר של "נכסי מבצר" באיזורים סופר-אורבניים", מסר חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City. "היום אנו משלימים את מיקודה של ג'י סיטי אירופה בפולין ובעיקר בוורשה, תוך הקטנת הוצאות ההנהלה וכלליות של ג'י סיטי אירופה בלמעלה מ-50% ותוך שאנו ממשיכים לפתח, להגדיל ולהשביח את תיק הנכסים שלנו שם בתחום המסחר והמגורים. אנו גם פועלים להגדלת תיק הנכסים שלנו בארה"ב, בעיקר בפלורידה ובוחנים מקרוב מספר עסקאות שם בתחום המסחר והמגורים תוך ניצול נסיוננו רב השנים בארה"ב בכלל ובפלורידה בפרט".
הדיווח מגיע אחרי שבשבוע שעבר פרסמו בלידר המלצת קנייה לג'י סיטי עם מחיר יעד של 20 שקל למניה, אפסייד של 45% על המחיר בשוק: "התוכנית האסטרטגית לחיזוק הנזילות מתקדמת בהצלחה. ג'י סיטי פרסמה באוקטובר 2022 תוכנית אסטרטגית בנוגע למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה בהיקף של כ-6.3 מיליארד שקל, במטרה לחזק את מבנה ההון של הקבוצה ולתמוך בנזילות. לאורך השנתיים האחרונות הרחיבה הקבוצה את תוכנית המימושים, כך שהתוכנית האסטרטגית מסתכמת כעת לכ-5.7 מיליארד שקל", כתבו בלידר.
בנוסף לפני כשבועיים דיווחה ג'י סיטי על השלמת גיוס הון מנורסטאר ומגופים מוסדיים בסך של 275 מיליון שקל. המניה של ג'י סיטי נפלה שבוע לפני כן כאשר הודיעה כל כוונתה לבצע גיוס הון, אך הגיוס תואם את התכנית האסטרטגית של החברה שחלק מרכזי שלה הוא להוריד את רמת המינוף אל מתחת ל-50%. בנוסף החברה פועלת לסיים את שנת 2028 עם הון עצמי של 8.5 מיליארד שקל ותשואה להון שנתית (irr) של 17%.
- מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
- נופר אנרגיה מוכרת לאקונרג'י את חלקה בפרויקט הסולארי ברומניה ב-46 מיליון אירו
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- רמז עבה לסיום העליות בבורסה
מניית ג'י סיטי נסחרת לפי שווי של 2.73 מיליארד שקל אחרי עלייה של 15% מתחילת השנה.

רמז עבה לסיום העליות בבורסה
האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?
השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה.
התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.
כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם?
- שבוע הבא בבורסה: מניות השבבים יזנקו
- "קנה בשמועה ומכור בידיעה" - האם עסקה בעזה תפיל את הבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים.

חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה
מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, מדווחת על חתימת חוזה ארוך טווח בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר - הגדול בתולדות החברה. מדובר בהסכם מחודש ומורחב בין החברה-הבת חישולי כרמל (חשכ"ל) לבין אחד מיצרני מנועי התעופה המרכזיים בעולם (OEM), הפועל בתחום האזרחי והצבאי. ההסכם ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מ-1 באפריל 2025 לתקופה של כ-15 שנה, ויחליף את ההסכם הקודם שהיה בתוקף עד סוף 2028, שנותרה בו יתרה של כ-164 מיליון דולר.
החוזה כולל אופציה להארכה נוספת של חמש שנים, שבמקרה של מימושה תגדיל את היקף ההסכם בכ-400 מיליון דולר נוספים. בנוסף, סוכם על פיתוח וייצור של חלקים חדשים לשתי תוכניות מנועים עיקריות של הלקוח. במקביל, החברה מציינת כי בעקבות ההסכם החדש עלה היקף הסכמי המסגרת הכוללים שבידיה מכ-2.1 מיליארד דולר לכ-3.3 מיליארד דולר גידול של כ-50%.
ראיון עם מנכ"ל מנועי בית שמש - “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
מב״ש כבר סיפקה לנו השנה לא מעט כותרות מפוצצות. אבל גם למי שעוקב אחריה באדיקות ההודעה הבוקר הצליחה להפתיע. בית שמש במשך שנים הייתה שחקנית שקטה. כזאת שפועלת מאחורי הקלעים של התעשייה הביטחונית, אבל בשנה האחרונה היא הפכה לאחת ההצלחות הבולטות בבורסה המקומית, מניה שעלתה בכ־170% בשנה האחרונה, כששווי השוק שלה חצה לאחרונה את רף ששת מיליארד שקל. בשונה מביטחוניות אחרות, בית שמש לא מוכרת טילים, מערכות הגנה או רחפנים, אלא את מה שמניע את כל העסק הזה - את הלב המכני של עולם התעופה: מנועי סילון וחלקים שמרכיבים אותם.
- פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל
- מנועי בית שמש עם כ-100 מיליון דולר בהזמנה חדשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שמייחד את מב״ש זה שהיא פועלת בתוך שרשרת האספקה העולמית, לא רק כקבלן ביטחוני ישראלי אלא גם כספק טכנולוגי בינלאומי שמוכר ליצרני מנועים אזרחיים וצבאיים כאחד. אלביט מערכות והתעשייה האווירית הן חברות ״מערכתיות״ הן מפתחות ומוכרות פתרונות שלמים: מל"טים, מערכות שליטה ובקרה, לוויינים, מערכות הגנה וטילים. אבל מב״ש פועלת אחרת היא לא מוכרת רק מערכות נשק או מוצרים סופיים, אלא משמשת יצרן־על ומכורת חלקים קריטיים למנועי סילון, ובמקרים מסוימים גם את המנועים עצמם. היא גם ספקית טכנולוגית של יצרני מנועים עולמיים כמו Pratt & Whitney ו־Rolls-Royce, שמוכרים הלאה ללקוחות כמו בואינג, לוקהיד מרטין וחילות אוויר ברחבי העולם.