חיים כצמן מייסד ומנכל גי סיטי
צילום: גי סיטי

לידר בהמלצת קנייה על ג'י סיטי - אפסייד של 45%

ג'י סיטי עלתה ב-24% בשנה האחרונה על רקע המשך תכנית מימוש הנכסים של החברה, ובלידר אופטימיים לעתיד: "לאור ההצלחה של ההנהלה בשנתיים האחרונות להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית, אנו אופטימיים בנוגע ליכולתה להגיע ליעדים שהציבה"
רוי שיינמן |

לפני יותר משנתיים חיים כצמן הוציא את ג'י סיטי  ג'י סיטי 0% למסע מימושים כדי להשיג נזילות ולשפר את המצב הפיננסי של החברה. היום נראה שהתכנית עשתה את שלה והמשקיעים מרוצים אחרי שהם העלו את המניה ב-24% בשנה האחרונה.

בלידר עדיין רואים אפסייד בג'י סיטי ומציבים לה מחיר יעד של 20 שקל למניה - אפסייד של 45% על המחיר הנוכחי בשוק: "התוכנית האסטרטגית לחיזוק הנזילות מתקדמת בהצלחה. ג'י סיטי פרסמה באוקטובר 2022 תוכנית אסטרטגית בנוגע למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה בהיקף של כ-6.3 מיליארד שקל, במטרה לחזק את מבנה ההון של הקבוצה ולתמוך בנזילות. לאורך השנתיים האחרונות הרחיבה הקבוצה את תוכנית המימושים, כך שהתוכנית האסטרטגית מסתכמת כעת לכ-5.7 מיליארד שקל", כותבים בלידר.

חיים כצמן, מייסד ומנכ

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי; קרדיט: ג'י סיטי

"מאז פרסום התוכנית האסטרטגית, מימשה הקבוצה נכסים בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל (בדומה לשווים בספרים, למעט רוסיה), והיא נמצאת במו"מ מתקדם למכירת נכסים נוספים תמורת כ-9.1 מיליארד שקל. בנוסף, הקבוצה העמידה למכירה נכסים נוספים בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל. כל הצעדים הנ"ל חיזקו את סנטימנט המשקיעים והביאו לשיפור משמעותי בתמחור סדרות האג"ח של החברה", מוסיפים בלידר.

מגמה חיובית בכל נכסי הקבוצה

"במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה ג'י סיטי תוצאות חזקות, שכללו צמיחה של כ-1.8% ב-NOI מנכסים זהים וצמיחה דו ספרתית ב-NOI וב-FFO בנטרול הנכסים שנמכרו", ציינו בלידר. "המגמה החיובית בנכסי הקבוצה באה לידי ביטוי בצמיחה בפדיונות השוכרים, גידול במספר המבקרים וגידול בשיעורי התפוסה לרמה ממוצעת של כ-95.8%".

מה צפוי ב-2025? 

בלידר צופים המשך חיזוק המבנה הפיננסי מצדה של ג'י סיטי: "לאור ההצלחה של ההנהלה בשנתיים האחרונות בקידום התוכנית האסטרטגית, השוק ימשיך לבחון את צעדי ההנהלה גם בשנה הקרובה, כאשר היא צפויה להוציא לפועל מימושים נוספים בהיקף של מילארדי שקלים. המשך הצלחה בצעדי התוכנית האסטרטגית יביא לשינוי מגמה ברמת המינוף של הקבוצה ועשוי להשפיע לחיוב על סנטימנט המשקיעים כלפי המניה, בדומה למגמה שראינו בעבר כלפי סדרות האג"ח של הקבוצה. ברמה התפעולית, לקבוצה נכסים איכותיים ואנו מעריכים, כי נמשיך לראות תוצאות חיוביות בפורטפוליו גם בשנה הבאה", כותבים בלידר.

"לג'י סיטי הנהלה חזקה ומנוסה ופורטפוליו נכסים ייחודי ואיכותי. פורטפוליו הנכסים של הקבוצה מציג ברבעונים האחרונים נתונים תפעוליים חזקים בעקביות, ואנו מעריכים, כי מגמה זו צפויה להימשך גם בעתיד. עיקר תשומת הלב של המשקיעים בשנתיים האחרונות היה סביב התוכנית האסטרטגית של הקבוצה לחיזוק המבנה הפיננסי שלה ונראה שהשוק השתכנע ביכולתה של הנהלת הקבוצה להמשיך ולפעול בהצלחה בכיוון זה", כותבים בלידר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"ג'י סיטי עדיין נדרשת לבצע צעדים לחיזוק המאזן והורדת המינוף. לאור ההצלחה של ההנהלה בשנתיים האחרונות להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית, אנו אופטימיים בנוגע ליכולתה להגיע ליעדים שהציבה ולהביא לשינוי משמעותי ברמת המינוף של הקבוצה. אנו ממליצים על ג'י סיטי בקניה, במחיר יעד של 20 שקל".

מניית ג'י סיטי בשנה האחרונה

מניית ג'י סיטי בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב
דוחות

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי

הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב

ליאור דנקנר |

קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%   מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.

קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.

עיקרי התוצאות

במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.