יוסי אלמלם מנכל רימון
צילום: דוד מוסקוביץ

רימון עולה בהכנסות יורדת ברווחיות

ההכנסות ברבעון השני עלו ל-180.7 מיליון שקל- 905 מעל רבעון מקביל , הרווחיות הגולמי ירדה ל-16% לעומת 30% ברבעון מקביל; הרווח ירד ל-14 מיליון לעומת 16.3 מיליון שקל במקביל
עדן ספיר |

רימון רימון 1.96%  מדווחת על הכנסות של 180.7 מיליון שקל ברבעון השני, צמיחה של 91% ביחס לרבעון המקביל אשתקד אשר ההכנסות עמדו על 94.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה בתקופה עלה בכ-3.4% ל-28.9 מיליון שקל (כ-16% מההכנסות), בהשוואה ל-27.9 מיליון שקל (כ-29.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

במגזר ביצוע תשתיות ישראל ההכנסות צמחו ב-109% ל-137.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-65.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מפעילות חברות שאוחדו לראשונה במחצית השנייה של 2022 ומהמשך ביצוע פרויקטים רחבי היקף בתחום תשתיות המים הזורמות. הרווח הגולמי של מגזר זה הסתכם ל-16.8 מיליון שקל (כ-12% מההכנסות), לעומת 18.4 מיליון שקל (כ-28% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע משינוי בתמהיל הפרויקטים ואישור עבודות נוספות חריגות בפרויקטים השונים בתקופה המקבילה אשתקד. 

יזמות אנרגיה: ההכנסות ברבעון עלו ב-50.5% ל-34.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-23.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מביצוע פרויקטי הקמה בתחום וכן מפעילות חברה שתוצאותיה אוחדו לראשונה בשנת 2023. הרווח הגולמי זינק ל-7.1 מיליון שקל (כ-20% מההכנסות), לעומת 2.5 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהתייעלות בפרויקטים שונים בתחום האנרגיה. 

יזמות מים: ההכנסות הסתכמו ל-17.4 מיליון שקל, לעומת 21.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה נובעת מקיטון בפרויקטי TK ומהתארכות עונת הגשמים בתקופה. הרווח הגולמי הסתכם ל-5.6 מיליון שקל (כ-32% מההכנסות), לעומת 7.6 מיליון שקל (כ-35% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נובעת מירידה בהיקף ההכנסות, ללא שינוי מהותי בשיעור הרווחיות. 

ביצוע תשתיות חו"ל: ההכנסות ברבעון הסתכמו ל-5.3 מיליון שקל, לעומת 7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הרבעון תואמות את אבני הדרך. הרווח הגולמי הסתכם ל-2.4 מיליון שקל (כ-44% מההכנסות), לעומת רווח של 2.9 מיליון שקל (כ-37% מההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד.  

הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם לכ-19.6 מיליון שקל, לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מקיטון בחלק החברה בתוצאות השקעות המטופלות לפי שווי השווי המאזני וכן גידול קל בהוצאות התפעול לאור איחוד חברות שנרכשו.  החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2023 רווח נקי של כ-14 מיליון שקל, לעומת כ-16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.  

יתרת מזומנים ושווי מזומנים והשקעות לזמן קצר נכון למועד פרסום הדוח, עומדת על 241.9 מיליון שקל.  סך ההון העצמי עמד על 478.8 מיליון שקל (כ-476.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). צבר ההזמנות הסתכם לכ-2 מיליארד שקל.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

יוסי אלמלם, מייסד ומנכ"ל קבוצת רימון: "תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה משקפות המשך תנופת פעילות עם המשך גידול משמעותי בהכנסות החברה. בשנים האחרונות הובלנו מהלכים לביצוע קפיצת מדרגה משמעותית בפעילות החברה, כשבחודש יולי השלמנו את רכישת חברת EUROHINCA  הספרדית. רכישה זו מצטרפת לרכישת חברת מר-טר לפני כשנה, שתי רכישות המאפשרות לספק הצעת ערך רחבה ומשודרגת יותר ללקוחותינו, וכן להיכנס לפרויקטים במנעד רחב יותר של יכולות ולהתרחב לשווקים גאוגרפיים חדשים. בין היתר בימים האחרונים דיווחנו על הסכם לביצוע עבודות דחיקה בפרויקט להקמת מתקן התפלה בצ'ילה בהיקף של כ-19 מיליון דולר, וכן לאחרונה עידכנו על הסכם לביצוע עבודות דחיקה בפרויקט להקמת מתקן ההתפלה גליל מערבי בהיקף של כ-140 מיליון שקל.

צבר העבודות של החברה הגיע לכ-2 מיליארד שקל, ואנו סבורים שלמרות סביבת מאקרו מאתגרת, נמשיך לראות גידול בתחום של פרויקטי תשתית בישראל, ואנו ערוכים להרחבת פעילותינו בהקשר זה, לצד הרחבת פעילותינו בחו"ל. הרחבת הפעילות מצריכה מאיתנו התאמות ניהוליות למיקסום הסינרגיה בין הפעילויות השונות של החברה ובחברות שבבעלותנו ואנו פועלים באינטנסיביות במישור זה ולטובת המשך צמיחת החברה ולהשאת ערך למשקיעים". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.