עירן טאוס מנכל נובולוג
צילום: סיון פרג'

נובולוג במכפיל רווח של 30 - עולה בהכנסות, קפואה ברווחים

רכישות של חברות ופעילויות הגדילו את ההכנסות, הרווח התפעולי עלה ברבעון שלישי ל-18.6 מיליון שקל, לעומת 17.3 מיליון במקביל 
מערכת ביזפורטל |

חברת נובולוג -0.24% שמספקת ומפיצה מוצרי ושירותי בריאות הכניסה 387.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת כ-329.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-17.5%. העלייה נובעת מגידול ברוב החטיבות לצד איחוד התוצאות הכספיות של החברות גסטרומד, עין טל ו- GSAP שנרכשו במהלך השנה האחרונה. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-18.6 מיליון שקל, לעומת כ-17.3 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-11 מיליון, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. 

"לאחרונה הודענו על רכישת 75% מחברת פרונטו המשלימה את סל השירותים בחטיבת הבריאות של נובולוג וסינרגטית לפעילות מעבדת AML", אומר עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג, "רכישה זאת מצטרפת לרכישות נוספות שביצענו במהלך השנה בעיקר בחטיבת הבריאות והלוגיסטיקה, כחלק מהאסטרטגיה שלנו לבניית תשתיות נוספות לצורך הצמיחה העתידית ארוכת הטווח של החברה והשגת היעדים שהצבנו לעצמנו. אנו ממשיכים לפעול לחיזוק מעמדה של נובולוג כמובילה בעולם ה- Health Care".

קצב הרווחים של החברה עומד על כ-45 מיליון שקל, בעוד שוויה על כ-1.4 מיליארד שקל. מניית החברה החזיקה מעמד השנה - ירדה ב-4% בלבד. התמחור הנוכחי מבטא מכפיל רווח של קרוב ל-30. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |

מדד ת"א 35   טבע 2.48%