אלקטריאון בהסכם עם דן בהיקף 6 מ' ש' בשנה עם מניות חסומות ואופציות

אלקטריאון תתקין את תשתית הטעינה שלה על כבישים במסופים התפעוליים של דן, וכן את הסוללה הנטענת ב-200 אוטובוסים. דן תקבל 130 א' מניות חסומות ו-100 א' אופציות. דן: "שעתיים ביום אוטובוס עומד במסוף; בזמן הזה נטעין 30% מהנדרש ליום"
איתי פת-יה | (6)

חברת אלקטריאון -1.73% מדווחת על הסכם עם דן במסגרתו תתקין את הסוללה שלה, הנטענת בזמן נסיעה על מקטעי כביש מיוחדים שהסבה, על 200 אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית. עם מימוש ההסכם המלא, אלקטריאון תקבל מדן 6 מיליון שקל בשנה, ולדן ינתנו 130,000 מניות חסומות ועוד 100,000 אופציות.

בצד התקנת הסוללות באוטובוסים, אלקטריאון תתחייב להתקין את תשתית הטעינה על כבישי מסופי קצה של דן אליהם מגיעים האוטובוסים. בשלב הראשון ותוך שנה, המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בתל אביב. בשלב השני ותוך שנתיים, פריסת התשתית תתרחב למסופים מרכזיים נוספים בתל אביב (האוניברסיטה, כרמלית ועתידים) ובדרום (נתיבות או אופקים), כך שהמערכת בכללותה תוכל לספק טעינה לכ-200 אוטובוסים.

דן כבר שיתפה פעולה עם אלקטריאון במקטע ההדגמה של השנייה בכביש רחוב קלצ'קין ברמת אביב שבתל אביב. במסגרת הפרויקט, אוטובוס של דן נטען באופן דינאמי ואלחוטי בנסיעה ובאופן סטטי במסוף ההמתנה. "דן בדקה לשביעות רצונה את הפתרון תוך כדי עבודה שוטפת בשטח והחליטה להמשיך את שיתוף הפעולה לשלב הבא אשר יאפשר לחברת דן להטעין את האוטובוסים בזמן שהם נמצאים במסופים בין נסיעות וזאת בנוסף לטעינת הלילה במסוף", מסבירים באלקטריאון.

עוד במסגרת ההסכם דן מגלה תעביר לאלקטריאון מידע שייאסף המשטח ותובנות תפעוליות הנגזרות ממנו. את הדאטה הזו תוכל אלקטריאון לחלוק ולמכור למפעילות תחבורה ציבורית אחרות בעולם, מה ש"צפוי לשרת את אלקטריאון מול לקוחות עתידיים בשוק העולמי", לפי הודעת החברה.

אופיר קרני, מנכ"ל דן: "בכדי להפוך את רשת התחבורה הציבורית של חברת דן במטרופולין תל אביב לרשת חשמלית לחלוטין, מקימה החברה בימים אלה מערכת תשתית טעינה ותמיכה בתחבורה הציבורית מהגדולות בעולם. הטכנולוגיה של אלקטריאון נבחנה על ידי החברה והוכחה כמתאימה לטעינות קצרות במסופים התפעוליים וכחלק מההפעלה השוטפת. טכנולוגיה מתקדמת זו, לצד טעינות בחניוני הלילה צפויה להשיג טווחי וזמני נסיעה גדולים יותר ולהוריד עומסי צריכה מחניוני הלילה באופן שיגדיל את מרחב התמרון והגמישות שלנו"

"מתוך 19 שעות ביממה שבהם אוטובוס פועל, כשעתיים במצטבר הוא עומד במסוף לטובת התאוששות הנהגים ותחלופת הקווים. לכן להערכתנו, נוכל בזמן הזה לתת מענה בסדר גודל של כ-30% מסך הטעינה היומית הנדרשת, את היתרה האוטובוסים ישלימו בחניוני הלילה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יצהר 24/10/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    העניין הוא שדן מושקעת חזק באלקטריאון שלא מוכרת כלום. אז הוציעו הודעה שטובה לשני הצדדים אולי זה ירים את המניה או יותר נכון יעצור את ההתרסקות שלה.
  • 4.
    מה נגמרה האשפה ? בסוף אשאר מובטל (ל"ת)
    עובד זבל 07/10/2021 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאוכזב קשות 04/10/2021 15:56
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין להם יותר, מכול הרעיונות היפים נשארו מטענים לחברת דן - שומדבר לא אלגנטי ולא מה שהתחילו ממנו ועל הסיפור בשוודיה כבר לא שומעים כלום והמעט ששומעים זה על הפנים
  • 2.
    משקיעה סולידית 04/10/2021 15:22
    הגב לתגובה זו
    תשלום נמוך, הרבה הוצאות והתחייבויות ומניות ואופציות והתקנות ותשתיות ומה לא כדי ״להדגים״ הטענה במסופים, כשאת זה אפשר גם לעשות עם חיבור של כבל בדיוק כמו אוטו חשמלי. זה לא סימן טוב בכלל.
  • 1.
    דניאל ק 04/10/2021 14:40
    הגב לתגובה זו
    מה רמת קרינה בסביבת הנהג וסביסת הנוסעים? נא לספק נתון במיליגאוס. ידוע שמעל 4 מיליגאוס קיימת סכנה
  • קרינה מסוכנת 04/10/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    יש התעלמות מהקרינה של המטענים , בפרט המטענים המהירים .. זה אבסורד שעושים קמפיין עולמי למכוניות חשמליות ומתעלמים מהנזקים העצומים של הטעינה והסוללות עצמם .. בדקתי את שואב האבר דייסון V11 . התוצאה הייתה 170 מילי גאוס כשהתקן הוא 2 מקסימום.. איש לא פוצה פה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

אל על זינקה 6%, הביטחוניות עלו, מניות הביטוח והבנקים התממשו - נעילה שלילית

אל על והמניות הביטחוניות סיימו בירוק - כל השאר באדום; מניות הביטוח התממשו בחדות כשאיידיאיי, איילון וליברה בלטו עם ירידות של מעל 2.5%

מערכת ביזפורטל |

המסחר ביום שאחרי התקיפה הישראלית בקטאר ננעל במגמה שלילית כשת"א 35 יורד כ-0.3%, לעומתו ת"א 90 סיים ביציבות על ה-0.
במבט על הסקטורים המרכזיים הירידות חזקות יותר, מדד הבנקים סיים בירידה של 0.45%, ומדד הביטוח ושירותים פיננסים סיים בירידה של 1.49%. ת"א נדל"ן יורד 0.9% ומנגד ת"א נפט וגז מוסיף 0.5%.


בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה, מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות? כל השאלות והתשובות שחשוב לכם לדעת

ביום שני הקרוב ביזפורטל מארח את ועידת ההשקעות בתשתיות. בזק, ניו-מד, שפיר, חברות אנרגיה מתחדשת, רגולטורים, יספקו לכם תובנות כשכולם ינסו לענות על השאלה הגדולה - האם המניות בתחום ימשיכו לספק תשואה עודפת? הרשמו עכשיו לועידה שתערך במתחם הבורסה לניירות ערך באחוזת בית - ועידת התשתיות - פרטים והרשמה


השוק עלה אתמול על חדשות התקיפה, אך הבוקר מתגברים הדיווחים כי אולי התקיפה לא השיגה את היעדים שקיוו להם במערכת הביטחון. ומה קורה בקטאר? הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו. היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בכוח שלה וברצון לנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יקבלו יותר כוח, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון. קטאר נגד ישראל; ישראל נגד חמאס - תמונת מצב ומה צפוי להמשך?

ואם מדברים על אירועים גיאופוליטיים, אתמול רחפנים רוסיים חדרו לפולין, והמתיחות הגיאופוליטית מסלימה: נאט"ו בכוננות, נמלי תעופה נסגרו; היום דווח כי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק הצהיר כי פולין ביקשה מנאט"ו להפעיל את סעיף 4 של הברית, סעיף שמאפשר התייעצות דחופה בין החברות כאשר אחת מהן מרגישה שאיום נשקף לביטחונה או לשלמותה הטריטוריאלית, לאחר שמטוסי נאט"ו הוזנקו כדי להתמודד עם חדירת כטב"מים רוסים למרחב האווירי של פולין, וברקע נשקלת אפשרות לחזק את מערך ההגנה האווירית באזור. האירועים מסמנים החרפה חמורה במתיחות בין רוסיה לנאט"ו, כאשר פולין מדגישה שמדובר בהפרה ישירה ומסוכנת של ריבונותה. מה מחפשת רוסיה בפולין ואיך זה משפיע על החברות הביטחוניות (גם בישראל)? בכתבה כאן - רחפנים רוסיים חדרו לפולין: עוד דלק למניות הביטחון