אוטובוס דן נוסעים נהיגה תחבורה ציבורית
צילום: מורן ישעיהו

אלקטריאון בהסכם עם דן בהיקף 6 מ' ש' בשנה עם מניות חסומות ואופציות

אלקטריאון תתקין את תשתית הטעינה שלה על כבישים במסופים התפעוליים של דן, וכן את הסוללה הנטענת ב-200 אוטובוסים. דן תקבל 130 א' מניות חסומות ו-100 א' אופציות. דן: "שעתיים ביום אוטובוס עומד במסוף; בזמן הזה נטעין 30% מהנדרש ליום"
איתי פת-יה | (6)

חברת אלקטריאון -0.83% מדווחת על הסכם עם דן במסגרתו תתקין את הסוללה שלה, הנטענת בזמן נסיעה על מקטעי כביש מיוחדים שהסבה, על 200 אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית. עם מימוש ההסכם המלא, אלקטריאון תקבל מדן 6 מיליון שקל בשנה, ולדן ינתנו 130,000 מניות חסומות ועוד 100,000 אופציות.

בצד התקנת הסוללות באוטובוסים, אלקטריאון תתחייב להתקין את תשתית הטעינה על כבישי מסופי קצה של דן אליהם מגיעים האוטובוסים. בשלב הראשון ותוך שנה, המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בתל אביב. בשלב השני ותוך שנתיים, פריסת התשתית תתרחב למסופים מרכזיים נוספים בתל אביב (האוניברסיטה, כרמלית ועתידים) ובדרום (נתיבות או אופקים), כך שהמערכת בכללותה תוכל לספק טעינה לכ-200 אוטובוסים.

דן כבר שיתפה פעולה עם אלקטריאון במקטע ההדגמה של השנייה בכביש רחוב קלצ'קין ברמת אביב שבתל אביב. במסגרת הפרויקט, אוטובוס של דן נטען באופן דינאמי ואלחוטי בנסיעה ובאופן סטטי במסוף ההמתנה. "דן בדקה לשביעות רצונה את הפתרון תוך כדי עבודה שוטפת בשטח והחליטה להמשיך את שיתוף הפעולה לשלב הבא אשר יאפשר לחברת דן להטעין את האוטובוסים בזמן שהם נמצאים במסופים בין נסיעות וזאת בנוסף לטעינת הלילה במסוף", מסבירים באלקטריאון.

עוד במסגרת ההסכם דן מגלה תעביר לאלקטריאון מידע שייאסף המשטח ותובנות תפעוליות הנגזרות ממנו. את הדאטה הזו תוכל אלקטריאון לחלוק ולמכור למפעילות תחבורה ציבורית אחרות בעולם, מה ש"צפוי לשרת את אלקטריאון מול לקוחות עתידיים בשוק העולמי", לפי הודעת החברה.

אופיר קרני, מנכ"ל דן: "בכדי להפוך את רשת התחבורה הציבורית של חברת דן במטרופולין תל אביב לרשת חשמלית לחלוטין, מקימה החברה בימים אלה מערכת תשתית טעינה ותמיכה בתחבורה הציבורית מהגדולות בעולם. הטכנולוגיה של אלקטריאון נבחנה על ידי החברה והוכחה כמתאימה לטעינות קצרות במסופים התפעוליים וכחלק מההפעלה השוטפת. טכנולוגיה מתקדמת זו, לצד טעינות בחניוני הלילה צפויה להשיג טווחי וזמני נסיעה גדולים יותר ולהוריד עומסי צריכה מחניוני הלילה באופן שיגדיל את מרחב התמרון והגמישות שלנו"

"מתוך 19 שעות ביממה שבהם אוטובוס פועל, כשעתיים במצטבר הוא עומד במסוף לטובת התאוששות הנהגים ותחלופת הקווים. לכן להערכתנו, נוכל בזמן הזה לתת מענה בסדר גודל של כ-30% מסך הטעינה היומית הנדרשת, את היתרה האוטובוסים ישלימו בחניוני הלילה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יצהר 24/10/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    העניין הוא שדן מושקעת חזק באלקטריאון שלא מוכרת כלום. אז הוציעו הודעה שטובה לשני הצדדים אולי זה ירים את המניה או יותר נכון יעצור את ההתרסקות שלה.
  • 4.
    מה נגמרה האשפה ? בסוף אשאר מובטל (ל"ת)
    עובד זבל 07/10/2021 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאוכזב קשות 04/10/2021 15:56
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין להם יותר, מכול הרעיונות היפים נשארו מטענים לחברת דן - שומדבר לא אלגנטי ולא מה שהתחילו ממנו ועל הסיפור בשוודיה כבר לא שומעים כלום והמעט ששומעים זה על הפנים
  • 2.
    משקיעה סולידית 04/10/2021 15:22
    הגב לתגובה זו
    תשלום נמוך, הרבה הוצאות והתחייבויות ומניות ואופציות והתקנות ותשתיות ומה לא כדי ״להדגים״ הטענה במסופים, כשאת זה אפשר גם לעשות עם חיבור של כבל בדיוק כמו אוטו חשמלי. זה לא סימן טוב בכלל.
  • 1.
    דניאל ק 04/10/2021 14:40
    הגב לתגובה זו
    מה רמת קרינה בסביבת הנהג וסביסת הנוסעים? נא לספק נתון במיליגאוס. ידוע שמעל 4 מיליגאוס קיימת סכנה
  • קרינה מסוכנת 04/10/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    יש התעלמות מהקרינה של המטענים , בפרט המטענים המהירים .. זה אבסורד שעושים קמפיין עולמי למכוניות חשמליות ומתעלמים מהנזקים העצומים של הטעינה והסוללות עצמם .. בדקתי את שואב האבר דייסון V11 . התוצאה הייתה 170 מילי גאוס כשהתקן הוא 2 מקסימום.. איש לא פוצה פה
בורסת תל אביב
צילום: שלומי יוסף

אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים

עדכון מדדי הבורסה עשוי לייצר מחזור שיא, במגדל שוקי הון מסמנים את המניות הבולטות הצפויות להערכתם לרכז את עיקר העניין



מנדי הניג |

לקראת עדכון מדדי הבורסה בתל-אביב הצפוי היום בסגירה, מגדל שוקי הון מציגה את הערכותיה בקשר לכמה מהשינויים הבולטים הצפויים במניות ובמדדים העיקריים בשלב נעילת המסחר –-מועד ביצוע השינויים בהרכבי המדדים בפועל.

לצד זאת, בבית השקעות מזכירים אפשרות למחזור שיא שיירשם בסיכום יום המסחר, בשל השינויים המהותיים הרבים הנכללים בעדכון במקביל לצמיחת היקף הנכסים המנוהלים על מדדי הבורסה בעקבות זרימת כסף חדש לשוק ההון המקומי, בעיקר לתעשיית קרנות הנאמנות.

נקסט ויז'ן -1.57%    ומגדל ביטוח 2.95%   ביטוח: שינוי צפוי: כניסה לת"א 35 ויציאה מת"א 90. ברקע לכניסת השתיים למדד החברות הגדולות ביותר בבורסה המקומית ניצב הכיוון החיובי ממנו נהנות מניות החברות הביטחוניות וחברות הביטוח. מעבר זה צפוי להתאפיין בהיצעים נרחבים, בנקסט ויז'ן בהיקף מוערך של כ-150-200 מיליון שקל ובמגדל ביטוח בהיקף מוערך של כ-250-300 מיליון שקל, בשל יציאתן ממדד ת"א 90, בו היקף ההון המנוהל גדול יותר לעומת זה המנוהל בת"א 35 ובשל ירידת משקלן היחסי במדד אליו הן נכנסות.

טבע 0.56%  , פועלים 0.12%  , לאומי 1.69%  ו דיסקונט 1.23%  : שינוי צפוי: עדכוני משקלים בת"א 35. מול מניית טבע, שמשקלה במדד הדגל צפוי להתעדכן מטה בהתאם לשיעורי המקסימום הקיימים, מניות הבנקים צפויות ליהנות מהגדלת משקלם בת"א 35. כך, מניית טבע צפויה להיצעים של כ-300-400 מיליון שקל ומניות פועלים, לאומי ודיסקונט צפויות לביקושים בטווח של כ-150-250 מיליון שקל כל אחת.

חברה לישראל -14.24%   ו אנרג'יאן 7.84%  : שינוי צפוי: יציאה מת"א 35 וכניסה לת"א 90. שחיקה של כ-8% בערכה של אנרג'יאן מתחילת השנה משקפת לה ביצועי חסר מול עלייה של כ-45% במדד הנפט והגז ושל כ-35% בת"א 35. מניית החברה לישראל מציגה עלייה של כ-20% מתחילת השנה. במעברן מת"א 35 לת"א 90 כל אחת משתי המניות צפויות לביקושים בטווח של כ-200-300 מיליון שקל, בשל היקף הנכסים הגבוה המנוהל בת"א 90 ביחס לת"א 35.   

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל

נובה נפלה 8% אחרי הדוחות, גב ים איבדה 5% ברקע הפצת המניות בדיסקאונט; אנרג'יאן עלתה 8%; מחזור המסחר עמד על כ-13.4 מיליארד שקל, השני בגובהו אי פעם

מערכת ביזפורטל |

המסחר בבורסה ננעל בירידות, כאשר ת"א 35 ירד 0.45%, ומדד ת"א 90 ירד 1.1%.

בהסתכלות ענפית מגזר הפיננסים חיובי - מדד הבנקים טיפס 1.1% ואיזן את הירידות, ת"א ביטוח עלה גם הוא 1.1% והמשיך את המומנטום החיובי של אתמול. ת"א נדל"ן סגר שלילי עם ירידה של 1.3% ומדד ת"א נפט וגז עלה 0.3%.

מחזור המסחר עמד על כ-13.4 מיליארד שקל, השני בגובהו אי פעם


האם אנחנו לקראת הסלמה בלבנון? בהודעה שמזכירה את ימי המלחמה בצפון, דובר צה"ל בשפה הערבית פרסם "אזהרה דחופה" לתושבי דרום לבנון בה אמר כי צה"ל יתקוף תשתיות טרור של חיזבאללה ברחבי דרום לבנון כדי להתמודד עם ניסיונותו לשקם את פעילותו באזור. התקיפות יצאו לדרך. מוקדם יותר צה"ל תקף בדרום לבנון תשתיות טרור של חיזבאללה באזור צור, כחלק מהמאמץ למנוע מהארגון לשקם את מערך הייצור והאחסון שלו לאחר המלחמה. דובר צה"ל פרסם אזהרה לתושבי שני כפרים להתפנות מחשש לתקיפות נוספות, ולפי דיווחים בלבנון אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו. במקביל, צבא לבנון צפוי להציג לממשלה דוח על ריכוז הנשק בידי המדינה, הכולל החרמת מתקנים צבאיים מדרום לליטאני. חיזבאללה מצדו תומך בפריסת הצבא אך מתנגד למשא ומתן מדיני עם ישראל, מה שממחיש את המתח בין מאמצי הריבונות של ביירות לבין המשך פעילותו הצבאית של הארגון.


בשוק האג"ח נרשמה יציבות. אג"ח עם תשואה ל-10.5 שנים נסחרת עם תשואה ברוטו של 4.06%.


ואם דיברנו על שוק האג"ח, האגרות של חברת דה לסר רושמות ירידות חדות, לאחר שהשוק הגיב בחשש לטיוטת שטר נאמנות שפרסמה החברה לקראת אפשרות לגיוס של כ-100 מיליון שקל. למרות שהבהירה כי אין כוונה לבצע את הגיוס בעת הזו, המשקיעים פירשו את המהלך כסימן ללחץ תזרימי. הירידות החריפו בעקבות שיחת משקיעים שלא הצליחה להפיג את הדאגות, כשסדרות ז' ו-ט' נחלשו בכ-9%–10% ונרשמו תשואות גבוהות (לסדרה ז' תשואה של 20% ברוטו) המעידות על החששות בשוק ההון. במצגת שפרסמה, עדכנה דה לסר על מכירת נכסים בהיקף כולל של כ-14 מיליון דולר ועל מגעים למכירה נוספת של נכס משמעותי ב-80 מיליון דולר.


הציפיה להורדת הריבית כבר מופיעה בפקדונות שמציעים הבנקים, כאשר רוב הפקדונות שמציעים עומדים באזור 4%. מולם בנק וואן זירו מציע פיקדון של 5.5%, כולם מחפשים את הקאץ', לא בטוח שהפעם מסדרים אתכם "ריבית של 5.5% בפיקדון בוואן זירו, זה אמיתי?"