האירו במהלך חד ברקע לדיווח של ה-ECB - צפו בגרף
פרוטוקול הבנק המרכזי של אירופה מהישיבה האחרונה שפורסם היום לפני דקות אחדות חושף כי מקבלי ההחלטות עשויים לצמצם את תכנית הרכישות בהמשך לצמצום שנעשה במהלך השנה האחרונה. לפי הדיווח, האסטרטגיה של הבנק המרכזי לשנת 2018 עשויה להשתנות כאשר שינוי שווה למעשה לצמצום בעוד כמות האג"ח בשוק העומדות לרכישה מבחינת הבנק המרכזי מצטמצמת, ולצד זאת הנתונים הכלכליים מאירופה מראים שיפור מתמשך. לזאת יש להוסיף את המגמה הדומה מכיוון הפד' של צמצום המדיניות המרחיבה.
מהודעת הבנק המרכזי עולה כי ההנחיות להמשך לגבי פעולה עתידית תשתנה באופן הדרגתי ככל שהתנאים הכלכליים ישתפרו והאסטרטגיה של הבנק עשויה להשתנות. האירו מגיב במהלך חד ועבר מירידות של 0.15% לזינוק של כעת ב-0.5% מול הדולר מעל ל-1.2 דולרים.
ה-ECB: "אנו ממשיכים לצפות כי שיעור הריבית יוותר נמוך ברמות הנוכחיות לזמן ממושך, מעבר לאופק של תכנית הרכישות של הבנק. תכנית הרכישות צפויה להימשך בקצב של 30 מיליארד דולר בחודש עד סוף ספטמבר של 2018, או מעבר לכך, אם יידרש, ובכל מקרה בו הוועדה תראה לנכון בהתאם ליעד האינפלציה"
גרף יומי אירו / דולר:
- 2.אז מה הקפיץ את האירו ממשכים לקנות אגח או שאולי יצמצמו ? (ל"ת)משקיע רונן 11/01/2018 23:32הגב לתגובה זו
- 1.בא 11/01/2018 15:54הגב לתגובה זובאיטליה הספרים של הבנקים מבושלים .אתם יודעים מי אוהב לבשל .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
