טכני

רגע גורלי? ה-S&P500 מבצע כעת תנועה - שעשויה להתברר כהיפוך סופי

השווקים סוערים ולגבי ה-S&P500 שלל 'טכנאים' סבורים שהיום הנוכחי הוא לא פחות מהקריטי ביותר 
מערכת Bizportal | (51)
נושאים בכתבה ניתוח טכני

הסערה בשווקים נמשכת ולפי שעה מתעצמת. הנפט שצולל 4% כעת ל-27.2 דולר לחבית (שפל של מעל 12 שנים) מכה גלים בשוקי המניות - מאסיה דרך אירופה ועד ארה"ב. לפני שבועיים כתבנו כאן על כך שמדד ה-S&P500 שבר מטה את ה-2,000 נקודות ושהשאלה הקריטית היא האם המדד יצליח להחזיק מעל לשפל אליו הגיע בחודש אוגוסט האחרון - 1,867 נק'. אז כעת המדד צולל 2.8% ולאחר סגירה אמש ברמה של 1,881 נק', נסחר כעת ברמה של 1,828 נקודות (!!) - עמוק מתחת לתמיכה הקריטית. מייקל אשבוג פרסם במרקטווץ' טור דרמטי תחת הכותרת "ה-S&P500 מאיים לעבור באופן אמיתי לשוק דובי ארוך טווח" כאשר הוא מתייחס ספציפית לרמה של 1,867 נק'. גם המנתח ארט הוגן מ-Wunderlich Securities שהתייחס למצב בשיחה עם CNBC אמר כי הוא מסתכל על הרמה של 1,870 נק', "אם הרמה הזו תחזיק על בסיס שערי סגירה, אז אני חושב שמצבנו טוב". המנתח הטכני מייקל קאן כתב אמש באתר בארונ'ס מאמר תחת הכותרת - "אם השוק לא יקפוץ חזרה מעלה, זה עלול להתפתח למשהו מכוער מאוד" וצירף גרף בו הוא מסמן את הרמה של 1,867 נקודות וגם ציין כי מבחינתו "כמעט הכל כבר מוכן לקראת הסייקל השלילי השלישי של המאה הנוכחית". הווארד גולד שפרסם אתמול טור במרקטווץ' כתב כי במידה ורמת ה-1,867 נפרצת הדבר עלול לדרדר את המדד לאזור 1,575 נק', כלומר מפולת של עוד 16% משער הסגירה אמש. אייל גורביץ': "אי אפשר לשמוט לסתות או לפתוח עיניים בתדהמה נוכח הירידות. קריסה זו היא פועל יוצא של כישלון השווקים לפרוץ לשיא כל הזמנים. ה-S&P500 שכבר היה בדרך לשם נבלם בברוטליות כמו גם הקולגות מאירופה. באופן גורף אפשר לומר שמי שבונה על בלימה על רקע קרבה לרמות תמיכה משמעותיות - כדאי שייתן את דעתו למחזורי המסחר שגדלים לתוך הירידות. גם אם תתרחש בלימה הרי שלא יהיה בה די כדי לסמן על תחתית אחרונה. היא תהיה תיקון טכני ותו לא. בשלב הנוכחי פני השווקים עדיין דרומה". לעניין מחזורי המסחר: נציין כי אתמול נרשם ניסיון כושל בוול סטריט לפתח מומנטום חיובי. במהלך היום המוכרים הפעילו לחץ כבד ולבסוף המדדים סגרו במגמה מעורבת אחרי שכבר נסחרו בירידות (הנאסד"ק נגע במנוס 1.3%). מחזור המסחר הסתכם ב-9.4 מיליארד מניות, מחזור שגבוה בהרבה מהממוצע ב-20 ימי המסחר האחרונים שעומד על 7.7 מיליארד מניות. ועוד נציין כי ביום חמישי בשבוע שעבר, כאשר נרשמו בשוק ירידות היסטריות של עד 3.4%, מחזור המסחר קפץ ל-9.8 מיליארד מניות - אחד המחזורים הגבוהים ביותר בוול סטריט מזה זמן רב. מה חושבים האסטרטגים של הגופים הגדולים?

להתייחסות של האסטרטג בג'י.פי מורגן לנפילות - לחץ כאן להתייחסות של האסטרטג של וולס פארגו לנפילות- לחץ כאן

מדד ה-S&P 500 ורמת ה-1,867 נקודות סקר זריז....

תגובות לכתבה(51):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    דוב מנמנם 20/01/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    והשיא כנראה ב2017 ומדובר על ירידות תוך כדי פשיטות רגל של חברות ומדינות בחובות, יצרניות נפט ומשאבים, של התפוצצות חברות בועה שאין להן מודל כלכלי.
  • 16.
    תגידו יש פה מישהו שהתיק שלו מופסד יותר מ 10%?? (ל"ת)
    רון 20/01/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
  • זיפו 20/01/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    מאז השווקים עלו כ-5 אחוזים , שייטו בפסגות נאות , וצנחו. מאחר שהייתה על הגדר לא בכיתי כשעלו ולא יצאתי במחולות כשהתרסקו עשרות אחוזים. אחרי 8 שנות עליות חדות מומלץ להגיד "עד כאן" לחתוך ולצאת. לשמחתי כנראה שיצאתי בנקודת זמן יחסית נכונה. הירידות האחרונות הן מפולת לכל דבר. 1900בSP הייתה נקודת תמיכה אדירה. היא נפרצה בקלות והמדדים כבר צוללים לעבר 1800 . קבלו שם למפולת הנוכחית " מפולת משבר הנפט"
  • משקיע 20/01/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    השקעתי ממש לפני התיקון
  • אריה 20/01/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    לפי הסקר של ביזפורטול יש כאלה, כי אם יש כאלה שאומרים שהנפילות האלה זה סתם פאניקה אס כנראה הם אם מופרדים ויש להם משאלת לב שהשוק יחזור לעליות כאילו שהשוק לא שבר קו מגמה ארו טווח
  • 15.
    בקיצור- שוב הצלחנו לחזות היום מה קרה שלשום (ל"ת)
    חחחחח 20/01/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    גורביץ מנתח את השווקים בדיעבד- אחרי שהדברים קורים. (ל"ת)
    נתן 20/01/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אחת שמבינה א 20/01/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    אתה פשוט לא ידעת לקרוא נכון את השוק נקודה.
  • וואלה. זאת שטן 20/01/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    מוכן שתביאי לכפר גם את העגל שלצידך.
  • 12.
    טל 20/01/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    גם אני מאמין שהנפט יעשה שינוי כיוון , על איזה מניה רצינית שתומכת בנפט היית ממליץ?
  • זה יקרה מיד אחרי שסעודיה תתאהב באירן (ל"ת)
    טלנובלה 20/01/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    זיו 20/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות עשרות אלפים נמחקו מרים ידיים הלך הכסף דובי שמובי ניצח למרות שבטוח יהיו עליות הפקיעה מתה ....
  • 10.
    כלכלן 20/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    יתחיל הראלי הגדול. מחירים נמוכים יגדילו את הצריכה הפרטית,יקטינו הוצאות תפעול של מפעלים.נכון,שחברות האנרגיהה יהיו בסכנה אבל רובם מגדרים סיכונים כך שההשפעה האמיתית זניחה.
  • 9.
    בעל ניסיון 20/01/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    מה הוא עושה פה? אם הוא כותב שיהיו ירידות זה אומר השווקים בדרך לשיאים חדשים.
  • 8.
    C 300 20/01/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
    ברוך בואכם לריאליטי הכי חם בשטח. יהיה מעניין יהיה קשה. החלום מתוק ושברו מר. הניקיון דרוש...כדי לאפשר מציאות תקינה ולא שקרית.
  • 7.
    קנו SPXU שורט כפול 3 על SP500 (ל"ת)
    הזדמנות של פעם ב.. 20/01/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
  • נראה לי שמאוחר מידי לא? (ל"ת)
    רם 20/01/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
  • עליה של 9% היום (ל"ת)
    אחד 20/01/2016 18:18
  • 6.
    אברהם 20/01/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    לא מבין סין ירדה רק אחוז, ימים קודם עלתה מה הפניקה
  • 5.
    רגע של דודלי 20/01/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    רגע, זה אותו ניתוח טכני שהבטיח לנו שיאים חדשים?
  • 4.
    אנליסט עממי 20/01/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    רק לפני שבועיים הניתוחים של גורביץ' הצביעו על דישדוש ועכשיו הוא מדבר על כיוון ירידה, זה לא אמין ולא הוגן שהוא תמיד שוכח את מה שאמר וכאילו כלום לא קרה. מקצוען יודע גם להודות בטעויות. לגבי השוק המצב הכלכלי לא מצדיק ירידות. הריביות מאד נמוכות ולכן אין כרגע מסלול אחר להשקעות חוץ מהבורסה ונדלן. אי אפשר להשקיע רק בנדלן ולכן במוקדם ובמאוחר נראה התאוששות של כל הבורסות בעולם. המצב רחוק מאד ממה שהיה ב- 2008. אל תתנהגו כעדר ואל תשמעו לכל ה"חכמים". לטווח ארוך הבורסה תניב רווחים נאים ועכשיו זה הזמן להשקיע ובמיוחד בנפט שתוך שנה יכפיל את מחירו. בהצלחה!!!
  • אינשם 21/01/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    כמו שנכתב בעבר "הנבוא ניתנה לשוטים" ניתוח טכני אמור לעזור לך להגיב בזמן הנכון לאירועים. למשל מה אני מבין מהניתוחים של גורביץ' זה הדבר הבא: במצב דישדוש, אני יכול להשאר עם התיק שלי בלונג, אם הדישדוש בעיקרון לא מצביע על כלום, אני יכול להשאר עם התיק בלונג שלי או לצאת אם הדישדוש ממשיך הרבה זמן (ובנתיים לחפש השקעה אחרת לכסף). כשגורביץ' אומר שהדישדוש נגמר - זה הזמן לכל אלה שנשארו עם התיק של לונג בזמן הדישדוש למכור - ואפילו מצווה (אם לא אפילו חובה) למכור בחסר. חוזר על האימרה הקודמת - נבואה ניתנה לשוטים.
  • 3.
    השווקים נכשלו, השווקים אשמים (ל"ת)
    ניתוח טכני 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני שאלה 20/01/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    אם מדינות אופק לא מצמצמות ייצור כדי לדפוק את האיראנים והאמריקנים במחיר נפט זול ועכשיו אחרי שגם איראן יספקו נפט לעולם הרי המחיר ירד , מה שאני לא מבין זה למה מחיר נפט זול רע לתעשיה ? לפי דעתי זה דווקא טוב לתעשיה , מחיר זול יותר של פלסטיקה , מחיר זול יותר של חומרי גלם, עלויות ייצור זולות יותר של בעצם כל דבר לכן לא מבין למה הבורסות קורסות. אפילו אם יש האטה זה יתקזז עם עלויות ייצור זולות יותר בשורת הרווח של החברות , מלבד קריסה של חברות גז נפט לא מבין למה שאר העולם יורד.
  • טלה 20/01/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    עולם הבורסה מתיחס לסקטור האנרגיה כמו לכל סקטור אחר וירידות חדות בו משפיעות מאוד בעיקר בזמני אי ודאות.
  • הכנסות המדינה קטנו כמו זונה.יש לקוח יש כסף (ל"ת)
    צרלילה 20/01/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
  • הגאון 20/01/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    כתוצאה מהצטמצות הפעילות העיסקית / מיתון עסקי. הצטמצמות פעילות עסקית גוררת ירידה בערך המנייה. עכשיו ברור ?
  • דודו 20/01/2016 20:00
    מפצלי שמן ולא צריכה לייבא נפט .חוץ מחברות האנרגיה שחוטפות.שאר החברות הצריכה עושות בוננזה
  • ציון 20/01/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    חברות האנרגיה מלוות כספים מהבנקים והרבה ברגע שחברות האנרגיה יקרסו כול הבנקים יהיו בבעיה רצינית הבינותה
  • נכון אבל אלפי מפוטרים יורידו את הצריכה (ל"ת)
    רינה 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
  • גיל 20/01/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    המחיר יורד כי הביקושים יורדים שהביקושים יורדים זה אומר שפחות קונים ואם פחות קונים אז פחות מרוויחים , ולכן הירידה במחיר היא לא טובה כי יש האטה בשוק קונים פחות .
  • מותק, חברות האנרגיה מהוות נתח גדול של השוק! יש מבין! (ל"ת)
    אנליסט עממי 20/01/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירון הלמן השקעותTM 20/01/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    מצב המשק הישראלי מצוין, צמיחה, אבטלה נמוכה מדד ת"א 25 מגיב בירידה חדה היום אל מול הירידות בעולם, אין לכך סיבה מהותית, המדד משקף את מצבם של החברות החזקות במשק, חברות שכבר מעל 3 שנים צומחות ומתחזקות. הפאניקה הישראלית אופיינית מאד בסביבת ירידות עולמית, משפיעה גם על המדדים הגדולים וגם על מניות הגז באופן מוגזם. מלבד זאת, בישראל נקודת התמיכה של ת"א 25 לדוגמא היא 1424, עדיין 10 אגורות מתחת לנכחי. הצפי הנכחי של חטיבת המחקר הינו של התמתנות הירידות בימים הקרובים וחזרה לצמיחה ועליות החל מתחילת פבואר. *אין באמור לעיל משום המלצה לקנייה ו\או מכירה בע"נ*
  • תמתין לסוף היום (ל"ת)
    א 20/01/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
  • פרופ' אבירם(איצ100) 20/01/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    לידיעתך. מצבנו הכללי ממש לא מצויין ואפילו גרוע. וזה עוד לפני מריעין בישין שעלולים להגיע לפיתחנו מכיוונים שונים ומשונים. לדעתי. שב עם צוות הכלכלנים והחכמים שלכם ודונו בעניין שנית. ברכות.
  • א100 20/01/2016 16:58
    ומוטב מאוחר מאשר אף פעם. נסלח על פסיקתכם שמדד ס.פ ברמות הרבה יותר למעלה מהיום היה חתום וברור והכיוון היה מאז חד משמעי למעלה. מאז עברו הרבה מים בדרך מטה. אבל. גם הצטרפותכם היום לשפויים..מבורכת.
  • איציק 20/01/2016 15:52
    ואז שוב נשבר שיא מכירות של רכב חדש, שוב נתב"ג עמוס מטיילים, עוד מפעל של אינטל נפתח, עוד אקזיט פורח... וכו וכו
  • מסכים איתך ומקווה לטוב לכן לא מכרתי כלום (ל"ת)
    חי 20/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
  • לא טוב עשית (ל"ת)
    לחי 20/01/2016 17:49
  • הגאון 20/01/2016 13:17
    נקווה שתחזיק מעמד ולא תהפוך מ "חי" ל "מת". חחחחח
  • מסכים איתך ומקווה לטוב לכן לא מכרתי כלום (ל"ת)
    חי 20/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
  • הכיוון למטה מי שיצא יוכל לחזור (ל"ת)
    נסיון עשיר 20/01/2016 14:39
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

פרטנר ודמרי יורדות עד 4%

מרכז טאוב מזהיר שהוצאות המלחמה דוחפות את הגירעון והחוב למעלה ומכבידות על הצמיחה. מניית אר פי אופטיקל יורדת לאחר שבעלי עניין מכרו כ-14% מהון החברה בעסקת בלוק בדיסקאונט. אחרי ירידות של קרוב ל-9% במדד הביטוח, היום נפתח בהתאוששות מסוימת, ונראה אם המגמה תימשך לאורך היום. מתקרבים לסיום שנה מדהימה - ומה צפוי בשנה הבאה?

מערכת ביזפורטל |

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר במגמה חיובית מתונה, כשהמדדים המובילים נסחרים סביב יציבות עם נטייה לעליות. לאחר הפתיחה החיובית, הבורסה עוברת למגמה מעורבת: המדד המרכזי נסחר סביב שערי הפתיחה בנטייה קלה לירידות, בעוד ת"א 90 מוביל את הירידה ומאבד באזור ה-1%. הבנקים מציגים התאוששות עם עלייה באזור ה-0.6%, לצד תנועה חיובית גם בסקטורים דפנסיביים נוספים, וברקע בולטת גם תנועה חיובית באנרגיה, בעוד שוק האג"ח ממשיך להיסחר ביציבות יחסית.

זו השנה הטובה ביותר בבורסה ב-30 השנים האחרונות, ובכלל אנחנו ברצף של שנים טובות. אבל מה מגיע אחרי עליות - ירידות. בדיוק כמו שאחרי ירידות מגיעות העליות. בסה"כ שוקי המניות עולים, הממוצע הרב שנתי הוא 7% בשנה. אבל כאשר במשך שנתיים השוק עולה פי 2, אז החשבון הרב שנתי מתבלבל. או שהממוצע עולה, או שצפויה התמתנות בשוק.  

הבורסות באסיה מתנהלות במגמה מעורבת. מדד קוספי בסיאול מתחזק ב-2.2%, מדד ניקיי בטוקיו נחלש ב-0.4%, מדד שנגחאי בעלייה קלה של 0.04% והאנג סנג בהונג קונג בירידה של 0.7%. סיאול עולה בהמשך לעלייה בייצוא מדרום קוריאה שחצה השנה את רף 700 מיליארד הדולר לראשונה אי פעם. הכסף זינק לשיא חדש של 83.5 דולר לאונקיה, אך בהמשך ירד ל-80 דולר.

בוול סטריט נרשמה בשבוע החולף מגמה חיובית, כאשר שלושת המדדים המרכזיים סגרו בעליות. דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, מדד S&P 500 התחזק ב-1.2%, ונאסד"ק הוסיף 1.4%. השבוע הקרוב צפוי להתמקד בפרסום פרוטוקול ישיבת דצמבר של הפד, שבה הופחתה הריבית ברבע נקודת אחוז, לצד נתוני שוק הנדל"ן בארה"ב ונתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה, על רקע המשך המעקב אחר ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות והשפעתן על השווקים.


מניות הפיננסים בירידה. זה לא רק בגלל המס של סמוטריץ', זה ההבנה שהרווחים העצומים האלו לא יכולים להימשך. בביטוח זה יהיה ירידות מחירי ביטוח הרכב, ואז גם בתחומים נוספים. בבנקים - נקווה לתחרות של המיני בנקים, זה אירוע חשוב. מסים לא יעזרו, הם רק יתגלגלו שוב עליכם.