רני צים בועט: "כל הסקרים שלפני החג זה פיקציה, לי אין ספק - המחאה תחזור"
מצבם הכלכלי של הישראלים ערב פסח 2012 פחות טוב יחסית לתקופה המקבילה אשתקד - עליית מחירי החשמל והדלק ממשיכה להכביד על ההוצאה החודשית וניכר כי המחאה החברתית שפרצה כאן בקיץ שעבר לא הובילה לשינוי במחירי המזון ומוצרי הבסיס. אולם המחאה הובילה לשינוי בהרגלי הצריכה של הישראלי שמחפש את המחירים הנמוכים יותר.
בראיון מיוחד ל-Bizportal לקראת חג הפסח, ביררנו עם רני צים, בעלי חברת צים שיווק, המפעילה את רשת הדיסקאונט 'כמעט חינם' (33 סניפים המשתרעים על שטחי מכירה נטו בהיקף של כ-35 אלפי מ"ר) - מה השתנה מאז פסח שעבר.
איזו בשורה יש לך לציבור שכורע תחת נטל מחירי מוצרי הבסיס ההולכים ומזנקים?
"החג הזה הוזלנו את הסל ב-19% ביחס לשנה שעברה ואנחנו נהנים מגידול של 15% במכירות בהשוואה לפסח הקודם. עשינו התאמות למחאה החברתית, קיצצנו בהוצאות ואנחנו עובדים על גידול בהיקף הפעילות".
אני מבין ששופרסל והריבוע הכחול לא ישנות טוב בלילה
"השוק הפרטי נוגס בצורה חזקה בשוק המאורגן, רואים מעבר של לקוחות. הרשתות יהיו חייבות להתאים את עצמן לתקופה - הן יצטרכו להוריד הרבה שומן ולהצטמצם, אבל אני מאמין שהשנה הבאה תהיה טובה לענף המזון, הרשתות יצטרכו לעשות התאמה וכולם יתייעלו. אנחנו רואים מעבר של לקוחות אלינו ואנחנו לא מוותרים על נתחי שוק. גם אם נמשיך להתפתח כפי שהתפתחנו עד כה - עדיין נהיה רשת קטנה שלא תסבול מקניבליזציה. המטרה היא לפתוח סניף בכל עיר, כיום בכל עיר דומיננטית יש 3-5 סניפים של שופרסל והריבוע הכחול, אנחנו בסופו של דבר נכנסים, משפיעים עליהם ויוצרים אפקט של הדף."
אז המחאה תחזור הקיץ?
"ללא ספק היא תחזור הקיץ ואנחנו מבצעים את כל ההתאמות כדי להיות מוכנים - מתייעלים ומורידים מחירים. בסופו של דבר המחאה החברתית משחקת לטובתנו, ככל שהמחאה תגבר כך יעברו אלינו יותר צרכנים אשר כיום יותר מתמיד מתמקדים בשוק של דיסקאונט."
לקראת הפסח התקשורת מציפה אותנו בסקרים של הסל הכי זול, הם אמינים לדעתך?
"הסקרים לפני החגים הם פיקציה אחת גדולה - הרשתות הגדולות יודעות שכשלושה שבועות לפני החג הסוקרים בוחנים את מוצריהן, ואז מייד אחרי שהם הולכים הן מעלות את המחירים. מדובר באחיזת עיניים והעיתונים שמבצעים את הסקרים צריכים לבחון כל יום עד ערב החג את מחיר המוצרים כי הרשתות הגדולות משחקות עם הצרכנים."
לא הגיע הזמן שכל הקניות יתבצעו באינטרנט, רבים רואים בקניות כגוזל זמן רציני
"שוק הקניות באינטרנט מגיע בעולם המערבי ל-1.5% בלבד מכלל השוק. אין ספק שיהיה מעבר לשוק באינטרנט אך הוא לא צפוי לתפוס יותר מ-10% בשנים הקרובות. הקניות באינטרנט עולות יותר מאחר והשינוע יקר יותר."
אבל רמי לוי הבטיח שהמחירים באינטרנט יהיו זהים למחירים בחנויות
"תמיד יש פער בין הבטחות למציאות, לקניות באינטרנט יש עלויות גבוהות יותר, כדאי שתבדקו שוב"
אפרופו רמי לוי, מנייתו התקרבה לאחרונה לשיא של כל הזמנים, בעוד מניית צים שיווק צנחה 40% בשנה החולפת
"החברה במצב מצוין, אולם יש לה בעיה תדמיתית ושוק ההון עוד לא עיכל אותנו. המשקיעים יגלו אותנו בסופו של דבר".
מניית צים שיווק מאז ההנפקה בספטמבר 2010
- 14.מולי 07/04/2012 21:42הגב לתגובה זויודעים מראש על בואו ?
- 13.צרכנית 07/04/2012 11:52הגב לתגובה זואפילו בשופרסל יש להם מבצעים יותר טובים משלכם. במקרר מוצרי החלב לא היו מבצעים. היוגורטים יקרים. יין תירוש בשופר סל נמכר במבצע 10 שח, אצלכם 15 שח. תשנה את השם המטופש של הרשת שלך.
- 12.dw 06/04/2012 11:27הגב לתגובה זוהגולשים וביזפורטל מוזמנים לעיין בסקירה על צים שיווק שהעליתי בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז, בדצמבר 2011, לאחר מצגת שלהם במסגרת כנס באדיבות בית ההשקעות טופ אלפא. תהנו :-) מאחר ומדובר בנייר יתר קטן למרבה הצער כמעט ואין עליהם סיקור. נ.ב. אם למישהו יש עדכונים הוא מוזמן להוסיף.
- 11.רון 05/04/2012 19:57הגב לתגובה זולמה להמתין למחאה ? תורידו את המחירים כבר עכשיו בחצי - נראה אתכם ....
- 10.המנייה מתומחרת בחסר משמעותי (ל"ת)גלעד 05/04/2012 18:45הגב לתגובה זו
- 9.בו אדם תותח 05/04/2012 17:35הגב לתגובה זוהבחור אמין מקצועי ולא פראייר בכלל מבין עסקים גדולים כל הכבוד על צים סנטרס בכל הארץ-תותח
- 8.בו אדם תותח 05/04/2012 17:34הגב לתגובה זורני צים תותח בראייה אני מכיר את הבחור רציני ביותר עתיד מבטיח
- 7.לא קונים בשופרסל! (ל"ת)לא קונים בסופר 05/04/2012 10:41הגב לתגובה זו
- המבצעים בשופרסל טובים מאוד,הרבה מוצרים ב10 שח (ל"ת)צרכנית 08/04/2012 09:12הגב לתגובה זו
- 6.גם אצלו יקר 05/04/2012 10:24הגב לתגובה זוהבשר שלו חרא
- במחלקת האטליז עובדים מתחת לכ ביקורת.(ירקונים) (ל"ת)צרכנית 07/04/2012 11:55הגב לתגובה זו
- 5.מבין עניין 05/04/2012 10:15הגב לתגובה זומי שישכיל להבין שצריך להוריד את כל החברי מועדון למינהם, כל הכרטיסים האלה זו עבודה בעיניים, ומבזבזים מיליונים על פרסומות בזבזניות בזמן שהמחירים ברשתות גבוהות ללא סיבה. אז פשוט לבטל את כל חברי המועדון להוריד מחירים ולא צריך הרבה ולאמר את האמת שזה לא הכי זול וגם לא יקר וזה לכולםםםםםםםםםם. ואני כצרכן שלא צריך להסתובב עם מיליון כרטיסים בכיס ולקנות בכל מקום דבר אחר פשוט יכנס למקום הראשון שקרוב יקנה מה שצריך וזהו, ואז התחרות תהיה אמיתית על שרות.
- 4.המניה זה זוועה (ל"ת)יוני 05/04/2012 10:14הגב לתגובה זו
- 3.מבסוט ממנו (ל"ת)אבל המניה בקרשים 05/04/2012 10:13הגב לתגובה זו
- 2.60000 הישראלים שיוצאים היום לחו" ל גם יחזרו (ל"ת)אין לי ספק 05/04/2012 10:13הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד 05/04/2012 10:13הגב לתגובה זועד שיורידו את המחירים, סוף סוף יש תחרות!!!!