האם הפקת סרטונים ויראלים לאינסטגרם וטיקטוק היא אמנות? לירן שחר מסביר את הנוסחה המנצחת
בעידן הדיגיטלי הנוכחי, עסקים רבים מחפשים את הדרך לבלוט ולהשיג חשיפה רחבה. הפקת סרטונים ויראליים לאינסטגרם וטיקטוק הפכו לכלי חשוב בשיווק, אבל איך הופכים רעיון לסרטון שהופך לשיחת היום ברשתות החברתיות? לירן שחר, מומחה בהפקת פרסומות וסרטונים שיווקיים, משתף את הנוסחה המנצחת שלו ליצירת סרטונים ויראליים שמושכים את תשומת הלב של הצופים.
לירן שחר מפיק פרסומות וסרטונים ויראלים לעסקים. צילום: לירן שחר
לירן, למה סרטון ויראלי נחשב לכל כך יעיל בשיווק עסקי?"הפקת סרטונים ויראלים זאת אומנות הדורשת שילוב של חדשנות, יצירתיות ותכנון מדויק. כשאני ניגש לפרויקט, אני תמיד שואל את עצמי: איך הסרטון הזה יצליח למשוך את תשומת הלב של הצופים כבר מהשניות הראשונות? סרטון ויראלי טוב הוא כזה שמעורר רגש – בין אם זה צחוק, הזדהות, או אפילו הפתעה. כשמצליחים לעשות זאת נכון, התוצאה היא לא רק סרטון מוצלח אלא כלי שמביא תוצאות אמיתיות בשטח."
מהם השלבים הראשונים בהפקת סרטון ויראלי מוצלח?"כשמתחילים להפיק סרטון ויראלי, השלבים ההתחלתיים הם קריטיים להצלחה. זה מתחיל בזיהוי המטרות והיעדים של הסרטון – להבין בדיוק מה המסר המרכזי שברצונכם להעביר ומי קהל היעד שלכם. לאחר מכן, אני ממליץ לערוך מחקר שוק כדי לזהות טרנדים ומגמות שיכולים לתמוך ברעיון הסרטון. כתיבת תסריט מפורט היא שלב קריטי נוסף, בו אני מתכנן כל סצנה, דיאלוג ואלמנט ויזואלי כדי לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה וממוקדת."
- כיצד להשתמש בפרסום ממומן באינסטגרם להגדלת מכירות
- האם טיקטוק יכולה להיעלם? מה הסיכוי שהאפליקציה תימכר? על הקרב הגדול שלה בשוק האמריקאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לירן שחר חושף 4 צעדים ליצירת הסרטון המושלם. צילום: לירן שחר הפקת סרטונים ופרסומות לעסקים
4 הפקטורים ליצירת סרטון ויראלי מנצחכדי ליצור סרטון ויראלי מנצח, ניתן להשתמש בנוסחה פשוטה המבוססת על ארבעה פקטורים מרכזיים: הוק חזק, רגש, הזדהות והנעה לפעולה. הנה פירוט על כל אחד מהשלבים:
1. הוק חזק (Hook)
- מה צריך לעשות?
- השניות הראשונות של הסרטון הן קריטיות לתפיסת תשומת הלב של הצופים. עליכם ליצור הוק חזק ומפתיע, משהו שיתפוס את העין מיד וימשוך את הקהל להמשיך לצפות.
- למה זה חשוב?
- אנשים היום גוללים במהירות, והסרטון שלכם חייב לבלוט כדי שהצופים יעצרו ויתמקדו בו. הוק טוב יכול להיות שאלה מעניינת, תמונה מפתיעה, או אפילו בדיחה.
- איך עושים את זה?
- התמקדו ביצירת פתיחה מפתיעה או מעוררת סקרנות. השתמשו בתמונה חזקה, שאלה מסקרנת, או סצנה שלא ניתן להתעלם ממנה.
2. רגש
- מה צריך לעשות?
- הרגש הוא אחד הכלים החזקים ביותר בהנעת הצופים לפעולה. בין אם זה צחוק, עצב, אהבה או פחד – הרגש הוא מה שיגרום לצופים לזכור את הסרטון שלכם ולרצות לשתף אותו.
- למה זה חשוב?
- רגשות מעמיקים את החיבור של הצופים לתוכן שלכם. סרטון שמצליח לעורר רגש משמעותי יישאר בזיכרון ויעודד את הצופים לשתף אותו עם אחרים.
- איך עושים את זה?
- שלבו בסרטון אלמנטים שמעוררים רגשות חזקים, כמו סיפור אישי מרגש, דיאלוג מצחיק או סצנה דרמטית. גם המוסיקה משחקת תפקיד חשוב בהעצמת הרגש בסרטון.
3. הזדהות
- מה צריך לעשות?
- כדי שהצופים יתחברו לסרטון, הם צריכים להרגיש שהם מבינים את הסיפור ושזה נוגע להם. יצירת הזדהות תעזור לבנות חיבור רגשי עמוק יותר בין הצופים לתוכן.
- למה זה חשוב?
- כשאנשים מרגישים שהסיפור שלכם משקף את החוויות והרגשות שלהם, הם נוטים לשתף את הסרטון ולדבר עליו עם אחרים. הזדהות מחזקת את הקשר בין המותג לקהל.
- איך עושים את זה?
- הציגו בסרטון דמות או סיטואציה שהקהל יכול להזדהות איתם. אפשר להשתמש בסיפורים מהחיים האמיתיים, בעדויות אישיות או בהדגמה של מצבים יומיומיים שמדברים ללב הקהל.
4. הנעה לפעולה
- מה צריך לעשות?
- כל סרטון ויראלי צריך להסתיים בהנעה ברורה לפעולה, שמזמינה את הצופים לעשות משהו מיד לאחר הצפייה – בין אם זה לשתף את הסרטון, לרכוש מוצר, או להצטרף לקהילה.
- למה זה חשוב?
- הנעה לפעולה ברורה היא מה שמבדילה בין סרטון שהצופים אוהבים לבין סרטון שגורם להם לפעול. ללא קריאה לפעולה, הצופים יכולים להתרשם מהסרטון, אבל לא יעשו את הצעד הבא.
- איך עושים את זה?
- בסיום הסרטון, הציגו בצורה ברורה את הפעולה שאתם רוצים שהצופים יבצעו. השתמשו בטקסטים כמו "שתפו", "לייקו", "בקרו באתר שלנו" או "קנו עכשיו", והקפידו שהקריאה לפעולה תהיה בולטת וברורה.
איך בוחרים את הרעיון הנכון לסרטון ויראלי?"בחירת הרעיון הנכון היא שלב קריטי שמצריך חשיבה יצירתית ומעמיקה. אני תמיד ממליץ לזהות את הטרנדים העכשוויים והמגמות החמות ברשתות החברתיות. חשוב לבחור נושא שמעניין את הקהל ויכול לעורר תגובה רגשית חזקה. רעיון טוב לסרטון ויראלי צריך להיות ייחודי, חדשני ומרגש, כזה שמושך את הצופים מהרגע הראשון. אפשר גם לשלב אלמנטים הומוריסטיים או מרגשים שיחזקו את הסיכוי שהסרטון ישותף בצורה רחבה."
מה החשיבות של פתיחה חזקה בסרטון ויראלי?"הפתיחה היא השלב הקריטי בסרטון ויראלי מוצלח. הוק (Hook) – זה החלק הראשון של הסרטון שתופס את תשומת הלב של הצופים מיד ומעורר את סקרנותם להמשיך לצפות. הוק יעיל יכול להיות שאלה מסקרנת, תמונה חזקה, סצנה מפתיעה או בדיחה מצחיקה. המטרה היא לשבור את המונוטוניות של הגלילה ברשתות החברתיות ולהבטיח שהצופים יעצרו ויתרכזו בסרטון שלכם."
מהם העקרונות החשובים בעריכת סרטון ויראלי?"העריכה היא אחד השלבים הקריטיים ביותר בהפקת סרטון ויראלי. היא יכולה לעשות את ההבדל בין סרטון שנשכח לבין כזה שמשתף בהמוניו. אני תמיד ממליץ לשמור על קצב מהיר ודינמי, להבטיח שהסיפור ברור וממוקד, ולהוסיף אלמנטים ויזואליים וקוליים שמחזקים את המסר. חשוב גם להשתמש בצבעים ותאורה מתאימים שיוצרים את האווירה הנכונה. ואל תשכחו לסיים בקריאה לפעולה ברורה ומניעה."
צוות ההפקה של לירן שחר, הפקת סרטונים ופרסומות לעסקים. צילום: יח״צ
אם יש מסר אחד שאתה רוצה להעביר לעסקים שמחפשים להפיק סרטון ויראלי, מהו?"המסר שלי הוא שכל שלב בתהליך הוא קריטי להצלחה – מהשלבים הראשונים של הגדרת היעדים וקהל היעד, דרך בחירת הרעיון הנכון ובניית סיפור מרתק, ועד לעריכה מקצועית ואפקטיבית. אם אתם רוצים ליצור סרטון ויראלי שישאיר רושם עז ויגיע לקהל רחב, חשוב לעבוד עם צוות מקצועי שמבין את המורכבויות של הפקת סרטונים ויראליים."
מה מבדל אתכם?"מה שמבדל אותנו מהמתחרים הוא הגישה האישית והמעורבת שלי בכל שלב בתהליך ההפקה. אני לא רק מפיק סרטונים – אני יוצר שחי את העולם הזה ומבין את הדקויות שהופכות סרטון ויראלי לסיפור הצלחה. בניגוד לאחרים, אני מתמקד בהבנת הסיפור הייחודי של כל עסק שאני עובד איתו. זה לא רק על איך הסרטון ייראה, אלא גם על איך הוא מתחבר עם הקהל ויעורר את הרגש הנכון.
"אני מאמין שחדשנות טכנולוגית זה חשוב, אבל מה שבאמת עושה את ההבדל זה היכולת לספר סיפור שמשאיר חותם. כשאני ניגש לפרויקט, אני לא מסתפק באסתטיקה בלבד – אני שואף לייצר תוכן שהוא גם מרתק וגם ממוקד בתוצאות עסקיות אמיתיות. אני כאן כדי לוודא שכל סרטון שאני יוצר לא רק יראה טוב, אלא גם יביא תוצאות ויבדל את העסק שלכם בשוק התחרותי. הבחירה בי היא בחירה בשותף שיווקי שמבין את החשיבות של כל פרט ופרט, ויודע איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא."
מעוניינים ליצור את הסרטון הוויראלי הבא שלכם?פנו ללירן שחר – עם ניסיון רב ומומחיות בהפקת סרטוני וידאו לעסקים, לירן והצוות שלו יוכלו לעזור לכם להפוך את הרעיונות שלכם למציאות ולהבטיח שהסרטון שלכם יבלוט וימשוך את תשומת הלב המקסימלית.
צרו קשר עכשיו:
טלפון: 072-397-2544
אתר אינטרנט:
בואו נעבוד יחד כדי ליצור את הסרטון הוויראלי הבא שלכם!
נכתב ע"י שי דוד ניהול מוניטין יח"צ
מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל
הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר. מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות.