
טסטמוניאלס וסרטי גיוס עובדים
צילומי טסטמוניאל (עדות משתמש), הינם מסוגי הסרטונים הנחשבים לאפקטיביים ביצירת תדמית חיובית ואמינה למותגים, שירותים ומוצרים ולפיכך אהודים בקרב חברות רבות. כך, צמחה לה תעשיית הפקת סרטוני הטסטמוניאל, למטרות פרסום, שיווק, מיתוג ואף גיוס עובדים.
אחד המאפיינים החשובים ביותר של סרטונים המופקים עבור ארגונים, חברות ועסקים קטנים, המוזכר כמעט בכל בריף, הינו אמינות. סרטון המשדר אמינות הוא זה אשר בסופו של דבר ישפיע על הצופה ויצליח להעביר את המסר הנדרש ולהניע לפועלה הנדרשת באופן האפקטיבי ביותר. אחת השיטות הנפוצות להצגת אמינות, היא צילום טסטמוניאלס. מדובר בצילום של מעין עדות אמיתית של אדם, המספר על חוויה אישית הנוגעת למותג המדובר ומעיד בשם עצמו על טיבו של השירות או המוצר שקיבל מהמותג. העדות האישית והכנה נתפסים כאמינים הרבה יותר ממסרים שיווקיים ופרסומיים המועברים עד ידי פרזנטור, אשר בתודעתם של הצופים מעיד על טיב השירות והמוצר כתמורה לשכר שקיבל ולא באופן אובייקטיבי.
למה משמשים סרטי הטסטמוניאל?
סרטי הטסטמוניאל החלו את דרכם כבר בשנות ה - 90 כסרטוני פרסומת המציגים את משתמשיהם האמיתיים של המוצרים ואת חוויותיהם באופן אובייקטיבי. בשיטה זו נעשה שימוש בקרב חברות ענק בינלאומיות אשר גילו כי סרטונים אלו השפיעו באופן ניכר על דעת הקהל. כך, גם היום, מבקשים עסקים רבים - קטנים כגדולים, להציג את מוצריהם ושירותיהם ללקוחותיהם על ידי צילום סרטונים אותנטיים של משתמשים אמיתיים, המעידים על השימוש במוצר מנקודת מבטם האישית. מדובר בסרטוני פרסומת לכל דבר ועניין, אך עם זאת, אופן הצילום והעריכה שונים במהותם ומציגים משתתף וסביבה ניטרליים, בניגוד לסרטוני פרסומת רבים המנסים להציג משתתף, מוצר וסביבה אידיאליים בנראות שאינה מציאותית. לשם הדוגמא - נסו להשוות בדעתכם את האמינות המועברת בסרטון פרסומת של מכונית יוקרה או חופשה חלומית, לבין זאת המועברת על ידי אם המתועדת מעידה בפשטות על טיב החיתול בו משתמשת לבנה. בין אם אכן מדובר במשתתף אותנטי או בשחקן, הטקסט שייאמר ואופן הצילום, ינסו לשדר אותנטיות מלאה ולהראות לצופה כי מדובר בעדות אמיתית. במרוצת השנים, האמינות הנוצרת בעיני הצופה בסרטונים אלו, הרחיבה את השימושים של סרטוני הטסטמוניאל גם לתחום משאבי אנוש באמצעות סרט לגיוס עובדים זאת, בעיקר בשל הסיבה שאמינות הינה אחד הגורמים והמאפיינים החשובים ביותר ביחסי מעסיק-עובד. בתחום זה, מצולמים לרוב נציגי החברה בסביבת העבודה הטבעית, מציגים את מקום עבודתם, את דרישות התפקיד ואת פעילותם וקוראים לצופה, במידת הצורך, להצטרף אליהם.