איך להיחלץ בתקופת הקורונה מקריסה כלכלית:
תקופת הקורונה הינה תקופה של חוסר וודאות כלכלית מוחלטת עבור עתידם של המון בעלי עסקים אשר לא יודעים מה יעלה בגורלם הכלכלי. תחומים רבים נפתחים ונסגרים וכל ההתנהלות אינה יציבה מה שגורם לעסקים להישאר ללא תשובות מספקות לגבי עתידם. ישנם מספר אפשרויות על מנת לצלוח תקופה לא יציבה כמו זו.
האפשרות משתנה מעסק לעסק. הדבר תלוי בתחום העסק וכו. ישנם מגוון דברים שבעלי עסק יכולים לשפר כדי למנף את הפעילות. כך יוכלו לשרוד ואפילו לשגשג יותר.
בואו נבין כיצד אפשר לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק:
תקופת הקורונה גרמה לכך שגם עסקים שפחדו לעשות צעד לעבר נוכחות דיגיטלי לעסק שלהם, לעשות את הצעד. הרבה לא הכירו את המהלך הזה וכמה טוב הוא כולל לעסק שלהם. וכמובן שגם ללא ידע כיצד להתחיל מהלך כזה. אז אפשר להגיד שבזכות הקורונה אנו רואים יותר ויותר עסקים שיוצרים נוכחות דיגיטלית והתוצאות מדברות בעד עצמן.
זה בהחלט בר ביצוע ואפילו בצורה עצמאית. ניתן למצוא גם קורסים באתר של משרד התעסוקה אשר מלמדים הקמת דף פייסבוק לעסק. במידה ואין ברצונכם את הרצון או האפשרות לעשות זאת עצמאית, אפשר פשוט לשכור חברה שתעשה זו בשבילכם.
נכון שלא תמיד מתאימה הוצאה כספית כזו על העסק כרגע, אבל עם הזמן תוכלו לקצור את הפירות ולהבין עד כמה זה היה רווחי עבורכם.
נוכל ללמוד מהמקרה הבא:
בירושלים עובדת פיצרייה בשוק מחנה יהודה. מיקום זה מאפשר עובר ושוב ללא הפסקה. תיירים ללא הפסקה קונים ומבלים ונעשים כמובן רעבים. אבל עם הגיעה של תקופת הקורונה מה תעשה פיצרייה כזאת כשהשוק אינו עובד?
התשובה היא כמובן לשכור חברת חברת פרסום ירושלמית. שתכין את הנוכחות הדיגיטלית ותפרסם את המותג לאלפי אנשים אשר נמצאים בביתם ללא אפשרות לצאת לבילוי. וכך בעצם יזמינו הביתה לאכול.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהן העלויות?
העלות תשתנה לפי התחום של העיסוק והיא תלויה במספר גורמים. למשל באיזה נקודת פתיחה העסק נמצא בעולם הדיגיטל וכו.
בדרך כלל הקמה של עמודי פייסבוק ואינסטגרים יעלו בין 1000 ל2000 ש"ח. בעוד שקידום שותף יעלה עד 1000 ש"ח בחודש. תלוי בתוכן ובגרפיקה.
בנוסף תצטרכו אתר אינטרנט, שעלותו משתנה ויכולה לעמוד על סכום של בין 4000 ש"ח ל20,000 ש"ח ויותר. תלוי במורכבות האתר.
לסיכום
הקורונה הביאה את העסקים בין היתר למצב לא קל ואפילו מורכב. העתיד מעורפל ואינו נודע. וכמה זמן ימשך כל הסיפור?
בתי עסק עומדים בפני קריסה. וכל אחד צריך לעשות את המקסימום שיש ביכולתו על מנת לשרוד והצליח.
עכשיו אתם יודעים שכנראה הפתרון הוא לבסס נוכחות דיגטלית. ומשם השמים הם הגבול.
צילום: Shutterstockשטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?
אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף
סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.
אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?
רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח
הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:
זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.
- "ה-AI מצמצם משמעותית את עבודת הביקורת של רואי החשבון" - קריירה בעידן ה-AI
- כששותף במשרד רואי חשבון עושה "טובה" לעובד למרות שהוא עובר על החוק - מה קבע בית המשפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.
תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.
