המכונה המהפכנית בעולם לבדיקות ראייה - בישראל
מאת: עזרא וורובל, אופטומטריסט בכיר - "וורובל אופטיק בוטיק"
Eye refract - הינה המכונה החדשנית ביותר בעולם, פרי פיתוח ישראלי, שמטרתה בדיקת ראייה מדויקת יותר וקצרה יותר, הנמשכת 5 דקות במקום 20 דקות עד היום.
המכשיר הינו פריצת דרך עולמית של חברת visionix הישראלית, בעלת שם בינלאומי בתחום פיתוח מוצרי אופטיקה. בעולם כיום נמצאים בשימוש סה"כ 3 מכשירים: בארה"ב, צרפת ובישראל רק אצל "ורובל אופטיק בוטיק" בדיזנגוף סנטר בתל אביב.
היתרון בבדיקת ראייה קצרה היא, שהפציינט מרוכז יותר, וכך הוא מפעיל פחות שרירים אקומודטיביים. מאמץ מופחת פחות משפיע על תוצאות הבדיקה, ואז היא יוצאת יותר אמינה. כמו כן, אם הוא פחות מתעייף, העיניים אינן מתייבשות, וידוע שעיניים יבשות גורמות לשינוי בראייה, בבדיקה ובאמינות תוצאותיה.
עד היום בדיקות הראיה היו מחולקות ל-2 חלקים:
(1) אובייקטיבית: בדיקת ראייה הנעשית במכשיר הבודק את הקרנית, את הרשתית ועוד פרמטרים, כשהפלט נותן את המירשם.
(1) סובייקטיבית : הבדיקה המסתמכת על תשובות הפציינט הנבדק, הנשאל ע"י האופטומטריסט הבודק מה הוא רואה, אם במספרים ואם באותיות ועוד, במהלך החלפת עדשות בדיקה שונות.
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- האם סין תפעיל מול יפן את נשק יום הדין שלה ותמנע ייצוא של מתכות נדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרונו של המכשיר החדש, שהוא משלב בתוכו את 2 הבדיקות הנ"ל, האובייקטיבית והסובייקטיבית כאחד.
בחלק האובייקטיבי, סורק המכשיר את הקרנית ב-11,000 נקודות , והבדיקה נעשית דרך עדשות שהמכשיר מוודא שהנבדק צריך. זאת בניגוד לבדיקה שנעשתה עד עכשיו, ללא שימוש בעדשות.
בחלק הסובייקטיבי, שעד עכשיו היה ארוך יותר, במכשיר החדש החלק הזה הינו מאד קצר, והוא נוצר לאיזון התוצאות שהתקבלו בחלק האובייקטיבי, כדי לקבל פידבק סופי מהפציינט.
כמו כן במכשיר החדש ניתן לשלב גם את הבדיקה לראייה מקרוב, שבדרך כלל עד היום היתה למעשה בדיקה נפרדת.
בישראל בחרה חברת visionix לפני כחצי שנה ב"ורובל אופטיק בוטיק" להשקת המכשיר, לבדיקת פעילותו ולהפקת לקחים לצורך המשך הפיתוח. תוצאות הבדיקות של הלקוחות נותחו על ידי פיזיקאים, מתמטיקאים ואנשי הפיתוח של החברה. הבדיקות שהתקבלו, הושוו לבדיקות שנעשו באמצעים הרגילים עד היום, ואכן נמצא שהתוצאות מדויקות יותר, ולשביעות רצונו המלאה של הנבדק.
האופטומטריסטים של ורובל אופטיק בוטיק עברו כולם הכשרה מיוחדת, לשימוש נכון ומדויק במכשיר המהפכני החדש שהתקבל אצלם. הם נמצאים כל העת עם אצבע על הדופק, שכן חברת visionix משדרגת לעיתים תכופות את הגירסאות, הנמצאות עדיין בפיתוח, ומוסיפה להן אופציות חדשניות לבדיקות נוספות שנעשו עד היום בצורות קודמות.
"וורובל אופטיק בוטיק", דיזנגוף סנטר תל-אביב
לפרטים נוספים לחצו כאן: http://www.werubel.co.il
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
