תומר כהן
צילום: יחצ

מהלך משפיענים והסטת תקציב הפרסום לדיגיטל: הנה איש השיווק של פברואר

מנכ"ל BUYME בשנתיים האחרונות, תומר כהן נאלץ להתמודד מן ההתחלה עם משבר הקורונה. המשימה: למצב את החברה מאופציה לשליחת מתנות, גם עבור הקהל הצעיר
ביז מדיה |

איגוד השיווק הישראלי בחר בתומר כהן לאיש השיווק של חודש פברואר 2022, בזכות הפיכת BUYME אסטרטגיית שיווק ייחודית לשוק המקומי והפיכת המותג "לשם נרדף למתנות איכות ויצרנית חוויות לצרכן", כל על פי האיגוד. כהן מונה למנכ"ל BUYME לפני כמעט שנתיים. בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל ושותף מייסד של   Jobit - חברת ליווי קריירה לדור המילניאלס. בעבר היה גם ראש מטה המשלחת הישראלית באום וראש מטה שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי. התפרצות הקורונה והתפשטותה בשנתיים האחרונות, גרמה לרבים לשקול כיצד לחגוג ליקיריהם ימי הולדת וימים מיוחדים נוספים בלוח השנה. מגמה זו היוותה עבור כהן ו-BUYME הזדמנות לפרוץ לקהלי יעד נוספים ולהציע פתרון מתאים לרוח התקופה באמצעות הענקת מתנה באופן דיגיטלי. כחלק ממגמה זו האתגר עבור BUYME היה לחזק ולמצב את עצמה כמתנת יום הולדת מושלמת גם בקרב קהלי יעד נוספים מחוץ לגוש דן וקהל צעיר מתחת לגיל 30. במשימות אלו BUYME הצליחה. ב-BUYME הקימו נבחרת משפיענים ממגוון תחומים לקידום המותג, בהם מאיה ורטהיימר, איתי לוי, מעיין אדם, אילנית לוי, לירן כוהנר, עידו גרינברג (מיסמס), גיא הוכמן, ליאל אלי וקרן שחם. במסגרת הקמפיין, מובילי הדעה יוצרים תוכן בעמוד האינסטגרם שלהם ושל BUYME סביב ימי הולדת, מתנות וחוויות. הבחירה בפלטפורמה ובנבחרת הזו התקבלה מאחר והקהלים של BUYME נמצאים באינסטגרם בופן תדיר. העבודה עם נבחרת המשפיענים באינסטגרם הפכה לפעילות השיווקית-מיתוגית הראשית של החברה, כאשר 70% מתקציב המיתוג השנתי הושקע בפעילות זו, כנראה המותג עם אחוז ההשקעה בדיגיטל הגבוה בישראל. הפעילות עם המשפיענים באה לידי ביטוי בכלל ערוצי השיווק של BUYME, למשל בפעילות יח”צ משמעותית מול גופי תקשורת והמדיה שהובילה לאזכורים רבים בתקשורת הכוללים את המסרים של BUYME. בנוסף, באתר ובאפליקציה של BUYME הוקמו מתחמים עבור מתנות שהנבחרת בחרה, כך שלמעשה נבנתה סביב המהלך חוויה מותגית אחידה בכל הערוצים. כתוצאה מכך, הקטגוריה של ימי הולדת צמחה ביותר מ-50%, כש-BUYME הצליחה להגדיל במאות אחוזים את הפעילות מקהלים חדשים, הן מגילאים צעירים והן מאוכלוסיות מחוץ למרכז הארץ כולל ישראלים שגרים בחו"ל.   ועדת השיווק של איגוד השיווק, נימק את הבחירה בכך ש"בניהולו של כהן, BUYME הפנימה את רוח התקופה, פריחת הדיגיטל והרשתות החברתיות, ומינפה את עצמה על ידי שימוש נכון ומושכל בפלטפורמות אלו, והתוצאות העסקיות מעידות על כך יותר מכל. תומר כהן הוכיח כי בעולם המהיר והמשתנה בו אנו חיים, הסתגלות היא תכונה הכרחית, לאנשי שיווק, עסקים וכל מי שרוצה להגיע לצרכנים בדרך היעילה ביותר. כיום BUYME היא הרבה מעבר לחנות מתנות דיגיטלית, היא מאפשרת לצרכנים חוויות וריגושים שהולכים איתם הלאה יום יום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי ו-14 ביחס עלות-תועלת

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.