מתנה מפתיעה לחג
צילום: מסך מיוטיוב

ההפתעה מגייטס והבשורות למשווקים: כל מה שקרה בחגים בארה"ב

מייסד מיקרוסופט שלח מתנת חג מולד נדיבה ביותר בהפתעה לגולשת ברשת החברתית רדיט. ומה עם בהלת הקניות? מאסטרקארד פירסמה את נתוני מכירות חג המולד
אייס |
הנה הפתעה שכל אחד ישמח לקבל: ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ואחד מהאנשים העשירים בעולם, העניק מתנה סודית לגולשת מאושרת אחת ממישגן בארה"ב במסגרת משחק "הגמד והענק"   המסורתי של הרשת החברתית רדיט לקראת חג המולד. שלבי, בת ה-33, הופתעה לקבל כמעט 40 ק"ג של מתנות בחבילת ענק, שכללה בתוכה ספרים, כובע של סנטה, צעצועים לחתול, חטיפים ועוד הרבה מאוד מתנות. גייטס גם תרם לזכר אימא של שלבי שהלכה לעולמה בשנה האחרונה.  
"זה ידוע שביל גייטס משתתף בגמד והענק כבר שנים אבל בחיים לא חשבתי שהוא יהיה הסנטה הסודי שלי, זה ממש מפתיע", אמרה שלבי. עוד היא סיפרה, כי יצרו איתה קשר מסניף הדואר המקומי על מנת שתבוא לאסוף את החבילה ששקלה יותר מדי. לדבריה היא פתחה את החבילה בסניף מאחר שהייתה כבדה מדי לאיסוף. בפנים חיכתה לה גם ברכה מגייטס שכתב: "אני יודע ששום מתנה לא תפצה על אובדן אדם אהוב וחשוב כל כך עבורך. אני מקווה שאת ומשפחתך תמצאו את הדרך לחיים נורמליים בעונת החגים". שלבי סיפרה שהמתנה המרגשת מכולן הייתה התרומה שהעניק ביל גייטס לעמותת הלב האמריקנית לזכר אימה.   הקניות לחגים: בשורות טובות למשווקים במקביל, על פי דו"ח שהוציאה חברת מאסטרקארד, שמסכם את בהלת הקניות לחגים בארה"ב (בתקופה שבין  1 בנובמבר ל-24 בדצמבר), חלה עלייה של 3.4% במכירות הכלליות. המכירות אונליין הציגו זינוק מרשים של 18.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "המכירות באינטרנט הציגו השנה שיא חדש כשיותר ויותר צרכנים ערכו את הקניות שלהם אונליין", כך לדברי סטיב סדוב, יועץ בכיר במאסטרקארד. לדבריו, "עקב חג ההודיה, שצוין השנה מאוחר מהרגיל, ראינו שהקמעונאים הקדימו להציע מבצעים מוקדם מהרגיל ובשלל פלטפורמות וענו על דרישות הצרכנים". לפי הדו"ח, בין הקטגוריות שהציגו צמיחה משמעותית בקניות אונליין היו ביגוד, תכשיטים ומכשירי חשמל ומוצרים אלקטרוניים. דווקא המכירות הפיזיות בבתי הכלבו ירדו ב-1.8%, אך הרשתות יכולות להתנחם בכך שהמכירות אונליין שלהן עלו בקרוב לשבעה אחוזים.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.