האיחוד האירופי מחזר אחר צעירי ישראל: יוצא במכרז לשינוי "התדמית השלילית"
מכרז חדש, מאתגר ויוצא דופן יצא לאחרונה בשוק יחסי הציבור, ומאחוריו עומד האיחוד האירופי. למכרז שפורסם במתכונת של מכרז סגור, זומנו מספר משרדי יח"צ ישראליים לצד סוכנויות מאירופה, והוא הגיע לידי אייס.
המכרז מכוון לקהל הישראלי הצעיר, בגילאי 16-30, כשהמטרה היא "ליצור וליישם קמפיין מדיה ויחסים בינלאומיים לצעירי ישראל; כדי לקדם ולייסד את היתרונות וההזדמנויות הייחודיות שמציע האיחוד לצעירים בישראל".
המהלך שעשוי לעורר ביקורת מצד גופי ימין ופוליטיקאים מהימין נועד כדי לענות לאותה ביקורת בדיוק, שלטענת האיחוד האירופי מציגה אותו בישראל באופן שלילי למרות שלא כך הם פני הדברים. את מלאכת השכנוע האיחוד מכוון לדור הצעיר כדי לבנות ולהיבנות יחד עם דור העתיד. בין המטרות המוצהרות, רוצה האיחוד "לעודד צעירים ישראלים לראות את האיחוד כרלוונטי וחיובי עבור חייהם".
תחת הקמפיין שכותרתו "האיחוד באופק", התוצאות המיוחלות למהלך הן "קמפיין דיפלומטי ציבורי שיעבוד במשותף עם בתי ספר, אוניברסיטאות, פורומים של בני נוער ותנועות נוער א-פוליטיות". כמו כן, אחת התוצאות המיוחלות היא ביסוס קשר שוטף בין צעירים בישראל לנציגי האיחוד.
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, אל המכרז זומנו מספר משרדי ייעוץ תקשורתי מקומיים, לפי הרשימה הבאה: גיתם BBDO (ככל הנראה לא מדובר במשרד הפרסום אלא בזרוע היח"צ והאסטרטגיה של קבוצת גיתם); פליישר תקשורת; דני לוי; גולדפינגר תקשורת; רובינס שטיינמץ; יוניק; וולף תקשורת; אינטרטים; קבוצת דבי; קרמר דוידוביץ'; שלום תל אביב; דולפין ושטרן אריאלי סער. ברשימה זו נכללות גם 5 סוכנויות אירופאיות, 3 מבלגיה ו-2 מגרמניה, כאשר האיחוד מאפשר לסוכנויות אירופאיות להתמודד על המכרז באמצעות שכירת ספק משנה שיוציא לפועל את הקמפיין בארץ.
תחילת הפעילות מתוכננת לינואר 2020, כאשר ההתקשרות עומדת על 12 חודשים. התקציב המקסימלי שהוקצה לקמפיין עומד על 285 אלף אירו, כ-1.1 מיליון שקל (כולל מע"מ).
על פי מסמכי המכרז, האיחוד מסתמך על סקר שערך לאחרונה ממנו עלה כי בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי, התפיסה הכללית כלפיו היא שלילית והמגמה רק מחריפה. "תוצאות הסקר" אומרים באיחוד "מאששות את התפיסה השלילית כלפי מדיניות האיחוד במספר תחומים כגון התנחלויות, עזרה הומניטרית ופיתוח באזור C, מימון גופי זכויות אדם לא ממשלתיים ועזרה פיננסית לרשות הפלשתינית". על כך מוסיף האיחוד כי "לאחרונה פוליטיקאים ישראלים ואחרים טענו כי האיחוד תומך בתנועת החרם ה-BDS במישרין או בעקיפין וכך תורמים לדה-לגיטימציה של ישראל". טענות אלו, מוסיפים באיחוד, הגיעו עד לכך שהאיחוד מואשם בכך שהוא "תומך בעקיפין בגופי טרור".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
עוד עולה מהסקר שמסתמן כטריגר מרכזי למהלך, התפיסה בקרב הציבור הישראלי שהאיחוד האירופי הוא יותר אויב מאשר חבר. 55% מהנשאלים רואים בו "אויב" לישראל, לעומת 18% בלבד שרואים בו כ"חבר". בנוסף, האיחוד מצטייר בעיני הישראלים כמי שדווקא מפריע להתקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלשתינאים.
במסגרת הנוכחות התקשורתית של האיחוד באירופי בישראל, הוא פעיל ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם. לעמוד הפייסבוק שלו יש 15 אלף עוקבים כאשר קבוצת הגיל המובילה היא 25-34 (62% גברים ו-38% נשים) ש-18% מהם הם אזרחי תל אביב. חשבון האינסטגרם הושק בפברואר 2018 ולא הגיע לחשיפה נרחבת.
- 3.לא נגמר 15/10/2019 23:45הגב לתגובה זוגם ככה הם מממנים קרנות שמשלמות סכומים גבוהים לבצלם, שוברים שתיקה ודומיהם.
- 2.דגן 12/10/2019 13:36הגב לתגובה זוהם מבינים שבנוסף להיותם מפגרים טכנולוית יש הגירה שלילית לאירופה בכמויות.
- 1.כל המכרזים של האיחוד תפורים לגולדפינגר. חבל על הזמן (ל"ת)דני 10/10/2019 17:28הגב לתגובה זו
- פחחחחח (ל"ת)פחח 10/10/2019 23:38הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
