האיחוד האירופי מחזר אחר צעירי ישראל: יוצא במכרז לשינוי "התדמית השלילית"
מכרז חדש, מאתגר ויוצא דופן יצא לאחרונה בשוק יחסי הציבור, ומאחוריו עומד האיחוד האירופי. למכרז שפורסם במתכונת של מכרז סגור, זומנו מספר משרדי יח"צ ישראליים לצד סוכנויות מאירופה, והוא הגיע לידי אייס.
המכרז מכוון לקהל הישראלי הצעיר, בגילאי 16-30, כשהמטרה היא "ליצור וליישם קמפיין מדיה ויחסים בינלאומיים לצעירי ישראל; כדי לקדם ולייסד את היתרונות וההזדמנויות הייחודיות שמציע האיחוד לצעירים בישראל".
המהלך שעשוי לעורר ביקורת מצד גופי ימין ופוליטיקאים מהימין נועד כדי לענות לאותה ביקורת בדיוק, שלטענת האיחוד האירופי מציגה אותו בישראל באופן שלילי למרות שלא כך הם פני הדברים. את מלאכת השכנוע האיחוד מכוון לדור הצעיר כדי לבנות ולהיבנות יחד עם דור העתיד. בין המטרות המוצהרות, רוצה האיחוד "לעודד צעירים ישראלים לראות את האיחוד כרלוונטי וחיובי עבור חייהם".
תחת הקמפיין שכותרתו "האיחוד באופק", התוצאות המיוחלות למהלך הן "קמפיין דיפלומטי ציבורי שיעבוד במשותף עם בתי ספר, אוניברסיטאות, פורומים של בני נוער ותנועות נוער א-פוליטיות". כמו כן, אחת התוצאות המיוחלות היא ביסוס קשר שוטף בין צעירים בישראל לנציגי האיחוד.
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, אל המכרז זומנו מספר משרדי ייעוץ תקשורתי מקומיים, לפי הרשימה הבאה: גיתם BBDO (ככל הנראה לא מדובר במשרד הפרסום אלא בזרוע היח"צ והאסטרטגיה של קבוצת גיתם); פליישר תקשורת; דני לוי; גולדפינגר תקשורת; רובינס שטיינמץ; יוניק; וולף תקשורת; אינטרטים; קבוצת דבי; קרמר דוידוביץ'; שלום תל אביב; דולפין ושטרן אריאלי סער. ברשימה זו נכללות גם 5 סוכנויות אירופאיות, 3 מבלגיה ו-2 מגרמניה, כאשר האיחוד מאפשר לסוכנויות אירופאיות להתמודד על המכרז באמצעות שכירת ספק משנה שיוציא לפועל את הקמפיין בארץ.
תחילת הפעילות מתוכננת לינואר 2020, כאשר ההתקשרות עומדת על 12 חודשים. התקציב המקסימלי שהוקצה לקמפיין עומד על 285 אלף אירו, כ-1.1 מיליון שקל (כולל מע"מ).
על פי מסמכי המכרז, האיחוד מסתמך על סקר שערך לאחרונה ממנו עלה כי בקרב חלקים נרחבים בציבור הישראלי, התפיסה הכללית כלפיו היא שלילית והמגמה רק מחריפה. "תוצאות הסקר" אומרים באיחוד "מאששות את התפיסה השלילית כלפי מדיניות האיחוד במספר תחומים כגון התנחלויות, עזרה הומניטרית ופיתוח באזור C, מימון גופי זכויות אדם לא ממשלתיים ועזרה פיננסית לרשות הפלשתינית". על כך מוסיף האיחוד כי "לאחרונה פוליטיקאים ישראלים ואחרים טענו כי האיחוד תומך בתנועת החרם ה-BDS במישרין או בעקיפין וכך תורמים לדה-לגיטימציה של ישראל". טענות אלו, מוסיפים באיחוד, הגיעו עד לכך שהאיחוד מואשם בכך שהוא "תומך בעקיפין בגופי טרור".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
עוד עולה מהסקר שמסתמן כטריגר מרכזי למהלך, התפיסה בקרב הציבור הישראלי שהאיחוד האירופי הוא יותר אויב מאשר חבר. 55% מהנשאלים רואים בו "אויב" לישראל, לעומת 18% בלבד שרואים בו כ"חבר". בנוסף, האיחוד מצטייר בעיני הישראלים כמי שדווקא מפריע להתקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלשתינאים.
במסגרת הנוכחות התקשורתית של האיחוד באירופי בישראל, הוא פעיל ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם. לעמוד הפייסבוק שלו יש 15 אלף עוקבים כאשר קבוצת הגיל המובילה היא 25-34 (62% גברים ו-38% נשים) ש-18% מהם הם אזרחי תל אביב. חשבון האינסטגרם הושק בפברואר 2018 ולא הגיע לחשיפה נרחבת.
- 3.לא נגמר 15/10/2019 23:45הגב לתגובה זוגם ככה הם מממנים קרנות שמשלמות סכומים גבוהים לבצלם, שוברים שתיקה ודומיהם.
- 2.דגן 12/10/2019 13:36הגב לתגובה זוהם מבינים שבנוסף להיותם מפגרים טכנולוית יש הגירה שלילית לאירופה בכמויות.
- 1.כל המכרזים של האיחוד תפורים לגולדפינגר. חבל על הזמן (ל"ת)דני 10/10/2019 17:28הגב לתגובה זו
- פחחחחח (ל"ת)פחח 10/10/2019 23:38הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.