איסמעיל הנייה "מככב" בספידו: ויראליות בישראל, אזכורים בחו"ל
הקמפיין של פרויקט הניצחון הישראלי שהושק שלשום (יום ב') "בכיכובו" של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, זוכה ביומיים האחרונים לוויראליות רבה, וגם לאזכורים ברחבי העולם, כולל בעולם הערבי. על השלטים שהוצבו ב-3 לוקיישנים ברחבי תל אביב, בין היתר בנתיבי איילון, מופיע הכיתוב - "שוקראן אישראיל, אנא בחיבאק - איסמעיל" (תודה ישראל, אני אוהב אתכם - איסמעיל).
פרויקט הניצחון הישראלי הוא תנועה חברתית בהובלת פורום המזרח התיכון - ארגון א-פוליטי המאגד בתוכו בין היתר משפחות שכולות, תושבי הדרום, מילואימניקים, נכי צה"ל ועוד. מטרת הקמפיין היא קריאה לנבחרי הציבור, לצה"ל ולחברה בישראל כי יש לעבור ממדינות של פייסנות ורפיסות למדיניות של ניצחון והכרעה.
השלט בתל אביב (יח"צ)
בתנועה אומרים כי ניצחון משמעו כפיית התנאים של ישראל על אויביה באמצעים צבאיים, כלכליים ומדיניים. זאת בניגוד לוויתורים ופייסנות הן כלפי ארגוני הטרור ותומכיהם, והן כלפי הלחץ הבינלאומי, כך לדברי הארגון.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות ההצהרה כי היא א-פוליטית, ניתן לראות אוריינטציה ימנית בפעילותה, למשל בסרטון הבא שהופץ ביומיים האחרונים, וזכה לוויראליות רבה, כאשר רק בעמוד של פרויקט הניצחון הישראלי הוא רשם כ-110 אלף צפיות.
על הקמפיין חתום משרד 'רוזנבאום תקשורת' בבעלותו של עופר רוזנבאום. המטרה המקורית הייתה להפוך אותו לוויראלי, וזה הצליח בישראל. כמו כן, עשרות גופי תקשורת ברחבי העולם התייחסו לקמפיין בו מככב בבגד ים ספידו, עיסמאעיל הנייה, לשעבר ראש ממשלת חמאס בעזה וכיום ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
נכון לאתמול בערב, השיתוף של הקמפיין בעמוד של יואב אליאסי – "הצל" הניב כ-3,000 לייקים, מעל 200 שיתופים ומאות תגובות, ואילו באינסטגרם רשם כ-4,000 לייקים. בעמוד האינסטגרם של יבגני זרובינסקי המספרים מרשימים מאד: מעל 11 אלף לייקים, ובפייסבוק שלו – כ-1,300 לייקים.
בעמוד האינסטגרם של "חיילים מצייצים" נרשמו 3,374 לייקים. בפייסבוק של ארגון 'הפרויקט לניצחון ישראל' נרשמו מעל 1,600 לייקים. הפרויקט שותף גם בעמודים חזקים ברשתות החברתיות כמו ישראל שלי, אם תרצו, דיווח ראשוני ועוד.
לצד זאת, זכה הפרויקט לאזכורים באתרים שונים ברחבי העולם, בין היתר באתר הברזילאי neokohn, וגם באתר האינטרנט של אחד העיתונים הפופולארים בעולם הערבי - Asharq Al-awsat , האתר Albawaba הירדני בשפה האנגלית, האתר העזתי Gaza now, וגם אתרים סעודיים, סורים ומצריים. ברוב האתרים דוברי הערבית, באופן לא מפתיע, המהלך לא זכה לפופולאריות גדולה.הקמפיין זכה גם להתייחסות בעמוד הטלגרם שעוסק בפלסטינאים ונהנה מפופולריות רבה - 'אבו עלי אקספרס'.
- 6.דניאל 30/07/2019 09:26הגב לתגובה זוכמו שהציגו יהודים בשואה.
- 5.מבריק ומצחיק (ל"ת)מונטנה 25/07/2019 13:04הגב לתגובה זו
- 4.מרק 25/07/2019 11:02הגב לתגובה זוובלי קשר: הכי קל לפרסם שלטי חוצות ולדחוף למלחמה.
- 3.אלדד 24/07/2019 20:52הגב לתגובה זוכמה חיים בסרט השכירים של רונן כמההה
- 2.אסף 24/07/2019 20:43הגב לתגובה זורק באייס מתלהבים מקמפיין כזה מיושן. עיצוב וקופי ברמת גן ילדים. לא פגשתי אחד ששם לב לנפיחה
- 1.מושלם. עובר שם כבר יומיים ונקרע על הכביש (ל"ת)דיכטר 24/07/2019 16:11הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
