הרכבת יוצאת למכרז פרסום; תשקיע 20 מ' שקל במדיה דיגיטלית
רכבת ישראל ממשיכה בניסיונותיה לייצב את מערך הפרסום בתחנות ובקרונות, מה שלא מוגדר כמצליח במיוחד בשנים האחרונות. פחות משנתיים לאחר שחברת הדיה זכתה בזיכיון הפרסום בנכסי הרכבת - היא יוצאת כעת למכרז חדש בסימן מסכים דיגיטליים.
'הדיה' הודיעה כי תשקיע 20 מיליון שקל בעשרות מסכי פרסום דיגיטליים, כאשר העלות כולה תהיה על חשבון הרכבת והזוכה במכרז יידרש "רק להפעיל" ולמעשה לפרסם במערכת המסכים המתקדמים מבלי שישקיע ברכישתה או בהקמתה. בנוסף, אגרת השילוט והוצאות החשמל הכרוכות בתאורת מתקני הפרסום והמסכים, ישולמו על ידי הרכבת.
ההצעה האטרקטיבית של הרכבת נעשית בניסיון למשוך אליה את השחקנים הגדולים של שוק פרסום החוצות בישראל לאחר שבעבר חברות אלו הפנו עורף לרכבת ולמכרזיה ולא הביעו התעניינות. נקודת השפל ביחסי הרכבת וזכייני הפרסום שלה נרשמה ב-2013 אז החליטה חברת ברעם פרסום לוותר על הזיכיון שבו זכתה ולא להאריך את ההתקשרות עם הרכבת לאחר שנתיים בלבד.
הזוכה במכרז הנוכחי ינהל את פרסום החוצות בכ-1,600 שלטי פרסום הפרוסים בכ-63 תחנות הרכבת ברחבי המדינה, לרבות ההרשאה לפרסום בעשרות מסכי הפרסום הדיגיטליים שתקים הרכבת. ההתקשרות עם החברה הזוכה במכרז תהיה לתקופה של 6 שנים עם אופציה לרכבת להארכתה ב-6 שנים נוספות.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין תנאי הסף להתמודדות במכרז, יידרשו המתמודדים להציג ניסיון בהפעלת פרסום חוצות וכן ניסיון בפעילות פרסום על גבי מסכים דיגיטליים - בין בעצמם ובין באמצעות חברה קשורה/ קבלן משנה – בארץ או בחו"ל.
הרקורד ההיסטורי של הרכבת השאיר לא מעט צלקות בקרב החברות שהחזיקו בזיכיון. אחד מהם אומר לאייס "הם כל הזמן מזגזגים. פעם הם רוצים שהספק יתקין להם את המסכים ועכשיו הם אומרים שהם יעשו הכול בעצמם. כל פעם צץ משהו מוזר מכיוונם, למרות שהפעם נראה שהמכרז בסדר". בחברה אחרת אומרים לאייס שלא לציטוט, כי "הבעיה הכי גודלה של הזיכיון ברכבת, מעבר לדמי הזיכיון, היא הקושי במכירת המדיה מכיוון שהמפרסמים לא מבינים את כוחה של המדיה, כי הם לא רואים את עצמם כמו שהם רגילים לראות באיילון".
- 1.משרד שלמון-שלמונים-שיםלי יזכה במכרז. (ל"ת)מה לא ברור? 16/04/2018 00:54הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
