יבגני זרובינסקי
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יבגני זרובינסקי
פרסום ראשון

יבגני, תתכונן: לע"מ בוחנת מתן תעודות למשפיעני רשת

לע"מ הקימה ועדה שתיבחן מתן תעודות למפעילי דפי פייסבוק מובילים, אושיות רשת ומנהלי קבוצות וואסטאפ. הוועדה גם תבדוק מחדש את הגדרת סעיף "מקצועות תקשורת"
אלכסנדר כץ | (1)

לשכת העיתונות הממשלתית בוחנת אפשרות להעניק תעודת לע"מ גם למשפיענים ברשתות החברתיות - כך נודע לאייס. הלשכה הקימה ועדה מקצועית שתיבחן מתן תעודות למפעילי דפי פייסבוק מובילים, אושיות טוויטר, מנהלי קבוצות וואטסאפ ופלטפורמות דיגיטליות נוספות.

 

ההחלטה נובעת בשל השינויים שחלו בשנים האחרונות במקצוע העיתונות כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית והרשתות החברתיות. דוגמה לכך היא כוחו של יבגני זרובינסקי ברשתות החברתיות ועיסוקו בשלל נושאים שעל הפרק, כמו גם שהכלים הדיגיטליים שלו משמשים מקור עדכון לגולשים רבים.

 

בראש הוועדה הציבורית המייעצת עומד פרופ' מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, וחברים בה נשיאת איגוד האינטרנט פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי הרצליה; דובר משרד המשפטים עו"ד משה כהן; יו"ר אתר 'סלונה' שירה מרגלית; והעיתונאית כרמית ספיר-ויץ ממעריב. המנדט שקיבלה הוועדה הוא לעסוק במעמדן של הפלטפורמות הדיגיטליות כ"אמצעי תקשורת" לעניין תעודות לע"מ, ובמיוחד אתרי אינטרנט ישראלים מקומיים, אתרי נישה, אתרים ישראלים בשפות זרות שמיועדים לקהל מוגדר, רשתות חברתיות, אפליקציות מסרונים, ניוזלטר בדיוור אלקטרוני, ועוד. הוועדה גם תבדוק מחדש את הגדרת סעיף "מקצועות התקשורת" הכתובים כיום בכללי לע"מ - בהתחשב באמצעי התקשורת הקיימים ובהתאמתם לטכנולוגיות חדשות. הוועדה אף תפנה לציבור בקול קורא ותזמין אותו להעביר הערות והצעות או כל מידע הנוגעים לעבודת הוועדה כמפורט לעיל.

אגב, דווקא עם אתרי אינטרנט חדשותיים, לע"מ הייתה קשוחה יותר, וסירבה להעניק תעודות עיתונאי לצוות אתר המקום הכי חם בגיהנום משום שמספר הכניסות שלו היה נמוך יחסית. בתום קמפיין ויראלי במיוחד, הגיעו במקום הכי חם בגיהנום ליעד המספרי - 1.2 מיליון גולשים ב-3 חודשים, מה שחייב את לע"מ להעניק לאנשי האתר שעוסק בנושאים חברתיים וציבוריים, תעודות עיתונאי.

 

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן אישר את הפרטים, ומסר כי "לע"מ מובילה מהלכים צופים פני עתיד, ערה לנעשה בתחום התקשורת והחדשות, קשובה לחידושים טכנולוגים ומקצועיים, מסייעת לחיזוק העיתונות ומנסה לתת מענה לבעיות העולות מהשטח. מדובר במהלך פורץ דרך שאין לו בשלב זה תקדים בעולם, ובטוחני כי במהלך הקמת ועדה מייעצת זו, ייעשה מאמץ לתת מענה ראוי לתמורות הטכנולוגיות בתחום העיתונות והתקשורת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאל 28/03/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להעניק תעודה כזו לאליאב אללוף ועומרי חיון
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.