יבגני, תתכונן: לע"מ בוחנת מתן תעודות למשפיעני רשת
לשכת העיתונות הממשלתית בוחנת אפשרות להעניק תעודת לע"מ גם למשפיענים ברשתות החברתיות - כך נודע לאייס. הלשכה הקימה ועדה מקצועית שתיבחן מתן תעודות למפעילי דפי פייסבוק מובילים, אושיות טוויטר, מנהלי קבוצות וואטסאפ ופלטפורמות דיגיטליות נוספות.
ההחלטה נובעת בשל השינויים שחלו בשנים האחרונות במקצוע העיתונות כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית והרשתות החברתיות. דוגמה לכך היא כוחו של יבגני זרובינסקי ברשתות החברתיות ועיסוקו בשלל נושאים שעל הפרק, כמו גם שהכלים הדיגיטליים שלו משמשים מקור עדכון לגולשים רבים.
בראש הוועדה הציבורית המייעצת עומד פרופ' מיכאל בירנהק מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, וחברים בה נשיאת איגוד האינטרנט פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי הרצליה; דובר משרד המשפטים עו"ד משה כהן; יו"ר אתר 'סלונה' שירה מרגלית; והעיתונאית כרמית ספיר-ויץ ממעריב. המנדט שקיבלה הוועדה הוא לעסוק במעמדן של הפלטפורמות הדיגיטליות כ"אמצעי תקשורת" לעניין תעודות לע"מ, ובמיוחד אתרי אינטרנט ישראלים מקומיים, אתרי נישה, אתרים ישראלים בשפות זרות שמיועדים לקהל מוגדר, רשתות חברתיות, אפליקציות מסרונים, ניוזלטר בדיוור אלקטרוני, ועוד. הוועדה גם תבדוק מחדש את הגדרת סעיף "מקצועות התקשורת" הכתובים כיום בכללי לע"מ - בהתחשב באמצעי התקשורת הקיימים ובהתאמתם לטכנולוגיות חדשות. הוועדה אף תפנה לציבור בקול קורא ותזמין אותו להעביר הערות והצעות או כל מידע הנוגעים לעבודת הוועדה כמפורט לעיל.
אגב, דווקא עם אתרי אינטרנט חדשותיים, לע"מ הייתה קשוחה יותר, וסירבה להעניק תעודות עיתונאי לצוות אתר המקום הכי חם בגיהנום משום שמספר הכניסות שלו היה נמוך יחסית. בתום קמפיין ויראלי במיוחד, הגיעו במקום הכי חם בגיהנום ליעד המספרי - 1.2 מיליון גולשים ב-3 חודשים, מה שחייב את לע"מ להעניק לאנשי האתר שעוסק בנושאים חברתיים וציבוריים, תעודות עיתונאי.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן אישר את הפרטים, ומסר כי "לע"מ מובילה מהלכים צופים פני עתיד, ערה לנעשה בתחום התקשורת והחדשות, קשובה לחידושים טכנולוגים ומקצועיים, מסייעת לחיזוק העיתונות ומנסה לתת מענה לבעיות העולות מהשטח. מדובר במהלך פורץ דרך שאין לו בשלב זה תקדים בעולם, ובטוחני כי במהלך הקמת ועדה מייעצת זו, ייעשה מאמץ לתת מענה ראוי לתמורות הטכנולוגיות בתחום העיתונות והתקשורת".
- 1.מיכאל 28/03/2018 12:09הגב לתגובה זוהגיע הזמן להעניק תעודה כזו לאליאב אללוף ועומרי חיון
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
