חזרה בה מההחלטה: לע"מ לא תשלול תעודה לכתב אל ג'זירה
תעודת העיתונאי של כתב אל ג'זירה בישראל, אליאס כראם, לא תישלל ממנו לאחר שהבהיר בשימוע שנערך בשבוע שעבר במשרדי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) כי לא התכוון לתמוך בהתנגדות מזויינת בישראל. בתחילה הצהירו בלע"מ כי התעודה תישלל, בהמשך התקיים לכתב שימוע וכעת התברר כי לצד ההצהרות הרמות, לא נותר הרבה, וכבר לפני כמה ימים התברר כי הפרשה תסתיים בצורה קלה הרבה יותר מאשר הוצהר בתחילה.
לפני כשבועיים החליט מנהל לע"מ ניצן חן לשלול את תעודת העיתונאי שהלשכה הנפיקה לכראם, בעקבות דברים שאמר בחודש מאי האחרון בראיון לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים דאר אל-אימאן, כי "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית".
החלטתו המקורית של חן הגיעה לאחר פנייה של שר התקשורת איוב קרא, שפועל לסגירת משרדי אל ג'זירה בישראל, והפסקת שידוריה בארץ - כשהוא מקיים לשם כך מגעים עם HOT ועם yes. הטענות נגד חן היו כי הוא משמש שליחו של קרא, ופועל בניגוד למצופה ממנו בכל הנוגע לחופש העיתונות.
בשימוע אמר כראם - אזרח ישראלי - כי בראיון הוא נשאל לגבי כלל העיתונאים הפלשתינים ולא על עצמו, ומכאן שהדברים שאמר בעניין עבודה עיתונאית בשירות ההתנגדות אינם חלים עליו עצמו, שכן הוא אינו כתב שטחים ורוב עבודתו היא בתחומי מדינת ישראל. כמו כן לא הייתה לו כוונה לתמוך או להביע אהדה להתנגדות מזוינת, והשימוש במילה "ההתנגדות" אינה התנגדות אלימה אלא התנגדות באמצעות העט, המילה והמצלמה, וכי לתפישתו "ההתנגדות" היא לכיבוש יהודה ושומרון ואינה לעצם קיומה של מדינת ישראל. לדבריו, "ההתנגדות משמעותה אך ורק חשיפה תקשורתית למציאות שהעם הפלשתיני חי תחת כיבוש. אני לא אימצתי, לא קראתי ולא היסתתי להתנגדות מכל סוג שהוא".
- הצווים לסגירת ערוץ אלג'זירה בישראל הוארכו ב-45 ימים
- משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמר כראם בשימוע כי בעבודתו המקצועית ככתב חדשות, הוא מעיד על עצמו כמאמץ "כלל זהב" לפיו "אין לערב דעה עם ידיעה", וכך הוא נוהג בעבודתו כעיתונאי. הוא גם הדגיש כי אינו רואה את תפקידו כעיתונאי בנקיטת עמדה כלשהי, בעד או נגד התנגדות זו או אחרת, ודוגל ב"דיווח אובייקטיבי לחלוטין המעביר את המציאות כפי שהיא מבלי להתערב בה ומבלי להיות חלק ממנה ולהשפיע עליה".
ההחלטה הנוכחית קובעת כי התעודה לא תישלל מידית, אולם ב-6 החודשים הקרובים תמשיך לע"מ לעקבות אחרי דיווחיו באל ג'זירה - "על מנת לוודא שאמירותיו הנחרצות אכן באות לביטוי בעבודתו העיתונאית בפועל, ולא נאמרו מון השפה אל החוץ", כך על פי הודעת לע"מ. ההחלטה התקבלה גם לאחר בדיקות שנערכו בקרב גורמי ביטחון שונים, כאשר יש לזכור את כי תעודת לע"מ ניתנת לאחר אישור השב"כ.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.