חזרה בה מההחלטה: לע"מ לא תשלול תעודה לכתב אל ג'זירה
תעודת העיתונאי של כתב אל ג'זירה בישראל, אליאס כראם, לא תישלל ממנו לאחר שהבהיר בשימוע שנערך בשבוע שעבר במשרדי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) כי לא התכוון לתמוך בהתנגדות מזויינת בישראל. בתחילה הצהירו בלע"מ כי התעודה תישלל, בהמשך התקיים לכתב שימוע וכעת התברר כי לצד ההצהרות הרמות, לא נותר הרבה, וכבר לפני כמה ימים התברר כי הפרשה תסתיים בצורה קלה הרבה יותר מאשר הוצהר בתחילה.
לפני כשבועיים החליט מנהל לע"מ ניצן חן לשלול את תעודת העיתונאי שהלשכה הנפיקה לכראם, בעקבות דברים שאמר בחודש מאי האחרון בראיון לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים דאר אל-אימאן, כי "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית".
החלטתו המקורית של חן הגיעה לאחר פנייה של שר התקשורת איוב קרא, שפועל לסגירת משרדי אל ג'זירה בישראל, והפסקת שידוריה בארץ - כשהוא מקיים לשם כך מגעים עם HOT ועם yes. הטענות נגד חן היו כי הוא משמש שליחו של קרא, ופועל בניגוד למצופה ממנו בכל הנוגע לחופש העיתונות.
בשימוע אמר כראם - אזרח ישראלי - כי בראיון הוא נשאל לגבי כלל העיתונאים הפלשתינים ולא על עצמו, ומכאן שהדברים שאמר בעניין עבודה עיתונאית בשירות ההתנגדות אינם חלים עליו עצמו, שכן הוא אינו כתב שטחים ורוב עבודתו היא בתחומי מדינת ישראל. כמו כן לא הייתה לו כוונה לתמוך או להביע אהדה להתנגדות מזוינת, והשימוש במילה "ההתנגדות" אינה התנגדות אלימה אלא התנגדות באמצעות העט, המילה והמצלמה, וכי לתפישתו "ההתנגדות" היא לכיבוש יהודה ושומרון ואינה לעצם קיומה של מדינת ישראל. לדבריו, "ההתנגדות משמעותה אך ורק חשיפה תקשורתית למציאות שהעם הפלשתיני חי תחת כיבוש. אני לא אימצתי, לא קראתי ולא היסתתי להתנגדות מכל סוג שהוא".
- הצווים לסגירת ערוץ אלג'זירה בישראל הוארכו ב-45 ימים
- משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמר כראם בשימוע כי בעבודתו המקצועית ככתב חדשות, הוא מעיד על עצמו כמאמץ "כלל זהב" לפיו "אין לערב דעה עם ידיעה", וכך הוא נוהג בעבודתו כעיתונאי. הוא גם הדגיש כי אינו רואה את תפקידו כעיתונאי בנקיטת עמדה כלשהי, בעד או נגד התנגדות זו או אחרת, ודוגל ב"דיווח אובייקטיבי לחלוטין המעביר את המציאות כפי שהיא מבלי להתערב בה ומבלי להיות חלק ממנה ולהשפיע עליה".
ההחלטה הנוכחית קובעת כי התעודה לא תישלל מידית, אולם ב-6 החודשים הקרובים תמשיך לע"מ לעקבות אחרי דיווחיו באל ג'זירה - "על מנת לוודא שאמירותיו הנחרצות אכן באות לביטוי בעבודתו העיתונאית בפועל, ולא נאמרו מון השפה אל החוץ", כך על פי הודעת לע"מ. ההחלטה התקבלה גם לאחר בדיקות שנערכו בקרב גורמי ביטחון שונים, כאשר יש לזכור את כי תעודת לע"מ ניתנת לאחר אישור השב"כ.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
