רמי סדן
צילום: מתוף עמוד הפייסבוק של רמי סדן

יו"ר חדשות 10 הודח - וטוען כי "לא נותרו עוד דתיים בערוץ"

הרשות ה-2 קבעה כי היו "אי דיוקים" בטופסי המועמדות של רמי סדן וחבר המועצה איתן זינגר, וסיימה כהונתם. טענת סדן לגבי "הדתיים" סופגת ביקורת מצד עיתונאיים דתיים בערוץ 10
משה בנימין | (4)

מועצת הרשות השנייה החליטה להפסיק את כהונתם של יו"ר חדשות 10 רמי סדן ונציג הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של הערוץ - איתן זינגר. 

החלטת מועצת הרשות מסכמת הליך בדיקה מקיף שהובילה הרשות השנייה בחודשים האחרונים לאור ממצאים שנחשפו על ידי עיתון TheMarker, ולפיהם נמצאו אי דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור בדירקטוריון חברת החדשות. בניגוד לפרטים שאותם ציין בקורות החיים שהגיש - על פי הפרסום הוא לא כיהן באף תפקיד ניהולי בכיר, ולכאורה אין לו את הניסיון הדרוש בחוק לכהן בתפקיד דירקטור בחברת חדשות מטעם הציבור.

כזכור, סדן מונה ליו"ר חברת החדשות, מינוי שהובילה לסערה תקשורתית לאחר שנחשף בעיתון הארץ כי בישיבת דירקטוריון של חברת החדשות אמר סדן דברים קשים על ש"ס ויו"ר הראש שלה השר אריה דרעי. "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", צוטטו דבריו לכאורה. "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". בעוד שהוא מותקף ומבוקר על ידי בכירים בסיעת ש"ס, סדן הכחיש את הדברים והפרשה התגלגלה לידי בג"צ.

זינגר, לשעבר מנכ"ל זאפ ושוף במשרד הפרסום ליניאל DDB התמודד מול סדן על תפקיד יו"ר הדירקטוריון והפסיד לו. מאוחר יותר התייחס זינגר לדבריו של סדן, בטור אותו פרסם בעיתון גלובס: "לחלק 'הצהוב' של העניין - לא שמעתי את סדן אומר את השם 'אריה דרעי' במפורש, ולא שמעתי גם 'ש"ס'. שמעתי 'אליטות', שמעתי 'שונא', שמעתי שיפוטיות, שמעתי זלזול בקהלים, ובעיקר שמעתי חוסר אחריות תאגידי וציבורי לאורך כל דבריו. גיבוב מילים שלהערכתי גם שולחיו לא ביקשו שיבטא, אך האיש ביטא".

לגבי זינגר נחשף ב-The Marker כי הוא לא דיווח כפי שהיה אמור, על התמודדותו ברשימת יש עתיד למועצת עיריית תל אביב בשנת 2013. 

אוה מדז'יבוז' יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: "אנו רואים לנגד עינינו את טובת חברות החדשות והאינטרס הציבורי. המועצה סבורה שנדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור בחברות החדשות. אני גאה בהחלטת מועצת הרשות השנייה".

 

אין דתיים - האמנם?

עורך דינו של סדן, עו"ד זיו מאור, מסר לאחר ההחלטה: "החלטת הרשות השנייה התקבלה בחוסר סמכות. הרשות מבקשת להלך אימים על דירקטורים שמונו לכהן בתפקיד רגיש מתוך עצמאות מלאה, והיא עושה זאת ממניעים פוליטיים ובדרך מניפולטיבית. סדן ישקול את צעדיו המשפטיים מול הפעולה הבלתי חוקית הזו ויודיע על כך לתקשורת קודם שיודיע לרשות - כפי שהרשות עשתה היום". לדבריו, "המועצה לא קבעה שסדן אינו כשיר לכהן בתפקיד, אלא נטפלה לנוקדנות של חלקיות משרה ומועד חילופי תפקידים כדי להצדיק החלטה שהוכתבה מראש על-ידי דרג פוליטי".

סדן הוסיף עוד כי "המטרה הושגה, ולא נותרו עוד דתיים בערוץ 10". הוא רק שכח למשל שבחדשות 10 מועסקים מספר כתבים חובשי כיפות כמו רועי שרון, צבי יחזקאלי ועקיבא נוביק, שציין מאוחר יותר: "אם כשהוא אומר דתיים הוא מתכוון 'נוהגים לשקר בקורות חיים ובראיונות לתקשורת' אז הוא בהחלט צודק - אין כרגע אף דתי בחדשות 10".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ובכלל, לאורך התקופה ספג סדן ביקורת קשה מתוך הבית - על ידי בכירי וכתבי 'חדשות 10' שביקרו את דרך קבלתו לתפקיד, ואת ההתבטאות שלו - לכאורה כמובן - על מצביעי ש"ס. היום נשמו רבים ב'חדשות 10' לרווחה עם סיום תפקידו בדירקטוריון החברה.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    הלואי ולא יהיו עוד דתיים. (ל"ת)
    בני 13/10/2016 06:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבר עמותת 13/10/2016 02:14
    הגב לתגובה זו
    אין מה לדאוג. יו״ר העמותה יסדר לו ג׳וב. אפשר למשל סגן של נתן אשל- דומים להפליא.
  • 2.
    קובי 10/10/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    מה שנכון הוא שאין דתי שהוא שיפוצניק של קורות חיים .
  • 1.
    ** (ל"ת)
    ** 09/10/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.