עמית משיח
צילום: יח"צ

יש תחליף למגה: מקאן ת"א זכה בתקציב הפרסום של טיב טעם

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG. צפוי לעמוד על 8-10 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

"את הכסף סופרים במדרגות" אומרת האמרה המפורסמת, וכך גם במקרה המכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם. לאחר סיפורים רבים מאחורי קלעי המכרז שהתייחסו לסיכויי הזכייה הגבוהים של מקאן תל אביב, ואז לכך שראשי טיב טעם לא אהבו את העובדה שהמכרז נראה כאילו "כבר נוצח", במה שהוביל לכאורה ליציאת מקאן מהמכרז - בסוף המשרד אכן התמודד וגם ניצח.

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG - מקאן תל אביב. בניסיון להשאיר את הלקוח בבית - על המכרז התמודד גם גליקמן שמיר סמסונוב - החבר האחרון להצטרף לקבוצת פובליסיס בישראל. עבור עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב מדובר בפיצוי מהיר על אובדן תקציב הפרסום של רשת מגה שעבר לידי יהושע TBWA עם רכישת הרשת על ידי יינות ביתן, בבעלותו של נחום ביתן.

הסברה המקורית הייתה שמקאן שילם את מחיר ההתמודדות על תקציב טיב טעם ולכן איבד את מגה כשהוא עשוי להיוותר קירח משני הצדדים. עם זאת, ההימור של משיח התברר כמנצח בסופו של יום, כשהוא מצליח שלא להשאיר את המשרד הגדול בישראל ללא תקציב של רשת מזון.

מחזור החיים הדינמי של משרד פרסום בישראל בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בפעילות מקאן תל אביב. לצד אובדן תקציבי מגה, טמפו וקק"ל ויציאת תקציב עיריית תל אביב למכרז (לאחר 10 שנים בידי מקאן) המשרד צירף אליו את תקציבי טורנדו, תקציב המדיה של לוריאל וטיב טעם. הסך המצרפי של התקציבים הנכנסים נאמד בכ-30 מיליון שקלים: 16 בטורנדו, 6 בלוריאל ובין 8 ל-10 מיליון שקלים בטיב טעם. עם זאת, המינוס הגדול ביותר שנרשם במאזני מקאן בשנים האחרונות היה אובדן תקציב AIG בגובה של כ-30 מיליון שקלים, לפני כשנה וחצי. הנחמה עבור הרשת העולמית היא שהתקציב עבר לראובני פרידן, אף הוא מקבוצת IPG העולמית. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 15/08/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    מנהלי שיווק מצייצים כבר חזו את המהלך הזה
  • תתקדם כבר 16/08/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    יאללה כבר עם חבורת מנהלי השיווק שכל אחד עף על עצמו חזה את מה? את מה שכולם יודעים אל תעוף
  • 1.
    יורם 15/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסמן וינברגר עבדי משיח לא מתרומם. וחוץ ממאור חן אין שם כלום. בקיצור מקאן נהיה אקליפטוס
  • פויה 16/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    המחזבל של יס זו לא יצירת פאר? על הקמפיין של טורנדו לא רשום קקטוס? את לאומי קרד לא נעים לנו לראות שוב אחרי 1980? העיקר ללכלך.
  • הקנאה אוכלת אותך, אהה...? (ל"ת)
    אבבא 15/08/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.