עמית משיח
צילום: יח"צ

יש תחליף למגה: מקאן ת"א זכה בתקציב הפרסום של טיב טעם

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG. צפוי לעמוד על 8-10 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

"את הכסף סופרים במדרגות" אומרת האמרה המפורסמת, וכך גם במקרה המכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם. לאחר סיפורים רבים מאחורי קלעי המכרז שהתייחסו לסיכויי הזכייה הגבוהים של מקאן תל אביב, ואז לכך שראשי טיב טעם לא אהבו את העובדה שהמכרז נראה כאילו "כבר נוצח", במה שהוביל לכאורה ליציאת מקאן מהמכרז - בסוף המשרד אכן התמודד וגם ניצח.

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG - מקאן תל אביב. בניסיון להשאיר את הלקוח בבית - על המכרז התמודד גם גליקמן שמיר סמסונוב - החבר האחרון להצטרף לקבוצת פובליסיס בישראל. עבור עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב מדובר בפיצוי מהיר על אובדן תקציב הפרסום של רשת מגה שעבר לידי יהושע TBWA עם רכישת הרשת על ידי יינות ביתן, בבעלותו של נחום ביתן.

הסברה המקורית הייתה שמקאן שילם את מחיר ההתמודדות על תקציב טיב טעם ולכן איבד את מגה כשהוא עשוי להיוותר קירח משני הצדדים. עם זאת, ההימור של משיח התברר כמנצח בסופו של יום, כשהוא מצליח שלא להשאיר את המשרד הגדול בישראל ללא תקציב של רשת מזון.

מחזור החיים הדינמי של משרד פרסום בישראל בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בפעילות מקאן תל אביב. לצד אובדן תקציבי מגה, טמפו וקק"ל ויציאת תקציב עיריית תל אביב למכרז (לאחר 10 שנים בידי מקאן) המשרד צירף אליו את תקציבי טורנדו, תקציב המדיה של לוריאל וטיב טעם. הסך המצרפי של התקציבים הנכנסים נאמד בכ-30 מיליון שקלים: 16 בטורנדו, 6 בלוריאל ובין 8 ל-10 מיליון שקלים בטיב טעם. עם זאת, המינוס הגדול ביותר שנרשם במאזני מקאן בשנים האחרונות היה אובדן תקציב AIG בגובה של כ-30 מיליון שקלים, לפני כשנה וחצי. הנחמה עבור הרשת העולמית היא שהתקציב עבר לראובני פרידן, אף הוא מקבוצת IPG העולמית. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 15/08/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    מנהלי שיווק מצייצים כבר חזו את המהלך הזה
  • תתקדם כבר 16/08/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    יאללה כבר עם חבורת מנהלי השיווק שכל אחד עף על עצמו חזה את מה? את מה שכולם יודעים אל תעוף
  • 1.
    יורם 15/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסמן וינברגר עבדי משיח לא מתרומם. וחוץ ממאור חן אין שם כלום. בקיצור מקאן נהיה אקליפטוס
  • פויה 16/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    המחזבל של יס זו לא יצירת פאר? על הקמפיין של טורנדו לא רשום קקטוס? את לאומי קרד לא נעים לנו לראות שוב אחרי 1980? העיקר ללכלך.
  • הקנאה אוכלת אותך, אהה...? (ל"ת)
    אבבא 15/08/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.