יש תחליף למגה: מקאן ת"א זכה בתקציב הפרסום של טיב טעם
"את הכסף סופרים במדרגות" אומרת האמרה המפורסמת, וכך גם במקרה המכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם. לאחר סיפורים רבים מאחורי קלעי המכרז שהתייחסו לסיכויי הזכייה הגבוהים של מקאן תל אביב, ואז לכך שראשי טיב טעם לא אהבו את העובדה שהמכרז נראה כאילו "כבר נוצח", במה שהוביל לכאורה ליציאת מקאן מהמכרז - בסוף המשרד אכן התמודד וגם ניצח.
תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG - מקאן תל אביב. בניסיון להשאיר את הלקוח בבית - על המכרז התמודד גם גליקמן שמיר סמסונוב - החבר האחרון להצטרף לקבוצת פובליסיס בישראל. עבור עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב מדובר בפיצוי מהיר על אובדן תקציב הפרסום של רשת מגה שעבר לידי יהושע TBWA עם רכישת הרשת על ידי יינות ביתן, בבעלותו של נחום ביתן.
הסברה המקורית הייתה שמקאן שילם את מחיר ההתמודדות על תקציב טיב טעם ולכן איבד את מגה כשהוא עשוי להיוותר קירח משני הצדדים. עם זאת, ההימור של משיח התברר כמנצח בסופו של יום, כשהוא מצליח שלא להשאיר את המשרד הגדול בישראל ללא תקציב של רשת מזון.
מחזור החיים הדינמי של משרד פרסום בישראל בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בפעילות מקאן תל אביב. לצד אובדן תקציבי מגה, טמפו וקק"ל ויציאת תקציב עיריית תל אביב למכרז (לאחר 10 שנים בידי מקאן) המשרד צירף אליו את תקציבי טורנדו, תקציב המדיה של לוריאל וטיב טעם. הסך המצרפי של התקציבים הנכנסים נאמד בכ-30 מיליון שקלים: 16 בטורנדו, 6 בלוריאל ובין 8 ל-10 מיליון שקלים בטיב טעם. עם זאת, המינוס הגדול ביותר שנרשם במאזני מקאן בשנים האחרונות היה אובדן תקציב AIG בגובה של כ-30 מיליון שקלים, לפני כשנה וחצי. הנחמה עבור הרשת העולמית היא שהתקציב עבר לראובני פרידן, אף הוא מקבוצת IPG העולמית.
- טיב טעם בדוחות טובים: הרווח התפעולי זינק ב-36%
- טיב טעם: הכנסות הרבעון עלו ב-15.7%, הרווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.אמיר 15/08/2016 22:09הגב לתגובה זומנהלי שיווק מצייצים כבר חזו את המהלך הזה
- תתקדם כבר 16/08/2016 15:43הגב לתגובה זויאללה כבר עם חבורת מנהלי השיווק שכל אחד עף על עצמו חזה את מה? את מה שכולם יודעים אל תעוף
- 1.יורם 15/08/2016 18:41הגב לתגובה זוכל הפרסמן וינברגר עבדי משיח לא מתרומם. וחוץ ממאור חן אין שם כלום. בקיצור מקאן נהיה אקליפטוס
- פויה 16/08/2016 13:43הגב לתגובה זוהמחזבל של יס זו לא יצירת פאר? על הקמפיין של טורנדו לא רשום קקטוס? את לאומי קרד לא נעים לנו לראות שוב אחרי 1980? העיקר ללכלך.
- הקנאה אוכלת אותך, אהה...? (ל"ת)אבבא 15/08/2016 23:44הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
