עמית משיח
צילום: יח"צ

יש תחליף למגה: מקאן ת"א זכה בתקציב הפרסום של טיב טעם

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG. צפוי לעמוד על 8-10 מיליון שקלים
משה בנימין | (5)

"את הכסף סופרים במדרגות" אומרת האמרה המפורסמת, וכך גם במקרה המכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם. לאחר סיפורים רבים מאחורי קלעי המכרז שהתייחסו לסיכויי הזכייה הגבוהים של מקאן תל אביב, ואז לכך שראשי טיב טעם לא אהבו את העובדה שהמכרז נראה כאילו "כבר נוצח", במה שהוביל לכאורה ליציאת מקאן מהמכרז - בסוף המשרד אכן התמודד וגם ניצח.

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG - מקאן תל אביב. בניסיון להשאיר את הלקוח בבית - על המכרז התמודד גם גליקמן שמיר סמסונוב - החבר האחרון להצטרף לקבוצת פובליסיס בישראל. עבור עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב מדובר בפיצוי מהיר על אובדן תקציב הפרסום של רשת מגה שעבר לידי יהושע TBWA עם רכישת הרשת על ידי יינות ביתן, בבעלותו של נחום ביתן.

הסברה המקורית הייתה שמקאן שילם את מחיר ההתמודדות על תקציב טיב טעם ולכן איבד את מגה כשהוא עשוי להיוותר קירח משני הצדדים. עם זאת, ההימור של משיח התברר כמנצח בסופו של יום, כשהוא מצליח שלא להשאיר את המשרד הגדול בישראל ללא תקציב של רשת מזון.

מחזור החיים הדינמי של משרד פרסום בישראל בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בפעילות מקאן תל אביב. לצד אובדן תקציבי מגה, טמפו וקק"ל ויציאת תקציב עיריית תל אביב למכרז (לאחר 10 שנים בידי מקאן) המשרד צירף אליו את תקציבי טורנדו, תקציב המדיה של לוריאל וטיב טעם. הסך המצרפי של התקציבים הנכנסים נאמד בכ-30 מיליון שקלים: 16 בטורנדו, 6 בלוריאל ובין 8 ל-10 מיליון שקלים בטיב טעם. עם זאת, המינוס הגדול ביותר שנרשם במאזני מקאן בשנים האחרונות היה אובדן תקציב AIG בגובה של כ-30 מיליון שקלים, לפני כשנה וחצי. הנחמה עבור הרשת העולמית היא שהתקציב עבר לראובני פרידן, אף הוא מקבוצת IPG העולמית. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 15/08/2016 22:09
    הגב לתגובה זו
    מנהלי שיווק מצייצים כבר חזו את המהלך הזה
  • תתקדם כבר 16/08/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    יאללה כבר עם חבורת מנהלי השיווק שכל אחד עף על עצמו חזה את מה? את מה שכולם יודעים אל תעוף
  • 1.
    יורם 15/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסמן וינברגר עבדי משיח לא מתרומם. וחוץ ממאור חן אין שם כלום. בקיצור מקאן נהיה אקליפטוס
  • פויה 16/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    המחזבל של יס זו לא יצירת פאר? על הקמפיין של טורנדו לא רשום קקטוס? את לאומי קרד לא נעים לנו לראות שוב אחרי 1980? העיקר ללכלך.
  • הקנאה אוכלת אותך, אהה...? (ל"ת)
    אבבא 15/08/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.89%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״