בר רפאלי. פפסי מקס
צילום: יח"צ
ניתוח קמפיין

רעיון מצחיק, אבל פפסי עדיין ללא אסטרטגיה וזירה משלו

החדשות הטובות – מצחיק, והתפקיד של פפסי מקס כ"מאלף ומרגיע" את הכעסים הוא תפקיד סביר מאד למשקה קל בקיץ ישראלי לוהט. מאידך, באמת שאם נפרק לגורמים את הקליפ החינני הזה, נגלה שאין בו שום דבר מקורי
עטרה בילר | (1)

המילה היחידה שמתאימה לתאר את מה שאני מרגישה כלפי הפרסומת החדשה לפפסי מקס עם בר רפאלי היא ביידיש: נו,שוין. ובעברית: איכשהו, אבל בקושי ובמאמץ.

פרסומת פפסי מקס מיצתה ומיקסמה את מה שאפשר להפיק ממותג ששורד יפה שנים בצל קוקה קולה: דוגמנית על, שחוץ מ 2-3 מותגים פרסמה את כולם, הריון שמושיב אותה מאחורי שולחן בז'קט ג'ינס 'מסתיר', וקלישאה ידועה ושחוקה של דיווה נחשקת בתפקיד אשה דחויה.

 

 

אז מצד אחד, זה לא שלא צחקתי. חן מזרחי שאומר לבר רפאלי "את פשוט לא בליגה שלי", ובר שעונה לו "די, אתה לא רציני" ועוד שואלת אותו 'מה עם ההריון?" – עשוי טוב ומצחיק. גדי וילצ'ינסקי עם הגמלוניות השעירה שלו בתפקיד הבמאי הרודן – גם עובר לא רע. הכפיל שלו – סבבה. רעיון.

שימוש במציאות כחמר גלם זה תמיד מבורך ומצחיק. בר רפאלי היא סופר מודל. חן מזרחי ש'זורק' את בר ושואל כל הזמן "איך הייתי?" מצחיק כי זה בדיוק הפוך מאיך שהחיים באמת. המעבר מכעס קיצוני לחולמנות רומנטית בזכות בקבוק הפפסי – ממקם את פפסי כדבר טוב במיוחד והמסר עובר בבהירות.

אז החדשות הטובות – מצחיק, והתפקיד של פפסי מקס כ"מאלף ומרגיע" את הכעסים הוא תפקיד סביר מאד למשקה קל בקיץ ישראלי לוהט. מאידך, באמת שאם נפרק לגורמים את הקליפ החינני הזה, נגלה שאין בו שום דבר מקורי.

 

קודם כל, באמת שיש אינפלציה בבר רפאלי. מאז טחינת הנסיך אנחנו רואים אותה בפרסומת לפוקס, להודיז, לקו בגדי ים שלה עבור הודיז, לקרולינה למקה, לתכשיטי H. Stern וכמובן - My Check - תשלום באמצעות הטלפון, הקליפ הויראלי עם רועי כפרי שגם שם בר בתפקיד עצמה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

שנית, הרעיון להפוך את בר רפאלי למעריצה מושפלת כבר הצחיק אותנו בקמפיין שעשתה ל-Hoodies עם רד אורבך, שם היא למעשה חיה איתו בשלישיה של "שפחות" - רובן ככולן היא עצמה המוכפלת.  

 

וכמובן בקליפ המתוקשר לטכנולוגיית go daddy כשהיא מנשקת חנון שמנמן בתאווה, ואיך אפשר בלי להזכיר את הפרסומת למי עדן בר, בו ממלאת בר אותו תפקיד של אשה מפתה אך דחויה כאשר הגבר בבית אדיש כלפיה, שהרי היא מסמלת את ה"בר שתמיד רצית בבית" כלומר מי עדן בר.

 

 

שלישית, הרעיון להפוך מוצר למשהו שאי אפשר לעמוד בפניו למרות שאנחנו מאד רוצים לעמוד בפניו הוא אחד הטריקים הכי ישנים בספר. קצרה היריעה מלסקור פרסומות שמתארות מה קורה לנו כשאנחנו פוגשים שוקולד או משקה או גלידה או מעדן טעימים במיוחד. עשרות מותגים נבנו על הנרטיב שהופך אותנו מנחמדים ללא נחמדים או מלא נחמדים לכן נחמדים רק בגלל שמותג הכל כך מגרה נכנס לנו לפריים.

מילקי הוא אחד הכוכבים שמוציא מאיתנו את הילד הרע, ובמקרה של פפסי מקס - הוא מנקה את הילד הרע מתוכנו והופך אותנו למפוייסים. את המותג כמפייס סכסוכים כבר ראינו בקפה נמס עלית "דברים נראים אחרת כשיושבים על כוס קפה" (צ'ופצ'יקון והחופשה הרומנטית).

 

בשורה התחתונה, למרות שהקליפ מצחיק ואין ספק שבר רפאלי בהריון שמבטיח ויראליות, אנחנו שוב נאלצים להודות בעובדה המרה שפפסי מעולם לא הצליחה למצוא לעצמה, אסטרטגית, זירה משלה אותה היא יכולה להוביל ולהפוך בכך את המתחרים לבלתי רלוונטיים.

וחבל, כי עדיין, למרות מגמת הבריאות והזיקה הגוברת למשקאות צלולים, פפסי הוא מגה מותג וחבל שהוא צריך להתהדר בנוצות זרים כדי לייצר לעצמו מקום בשוק ובלב הצרכן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלינור 23/07/2016 03:02
    הגב לתגובה זו
    נכון, הכל נכון. הפרסומת מצחיקה ואכן רואים את בר בכל מקום. האמת, לא נמאס לי לראות אותה כל עוד היא יפה, מצחיקה ונעימה. ואשר לפפסי- בהצלחה!!!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.