רמי סדן
צילום: מתוף עמוד הפייסבוק של רמי סדן

בדיקה נוספת לקורות החיים של נציגי דירקטוריון חדשות 10

הפרסום ב-TheMarker על סימני שאלה בקורות החיים של יו"ר 'חדשות 10' הוביל להחלטה יוצאת הדופן של הרשות ה-2 לגבי נציגי הציבור בדירקטוריון
אלכסנדר כץ | (1)

הרשות השנייה החליטה לקיים באופן חריג הליך בדיקה משפטי נוסף לכל נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10, שכבר עברו הליך דומה בשנה שעברה, וזאת על מנת לוודא כי אכן הם עומדים על כל העובדות שהוצהרו על ידם במהלך התהליך. ההחלטה יוצאת הדופן הזו התקבלה לאחר הפרסום הבוקר ב-TheMarker על סימני שאלה שעלו בדף קורות חייו של רמי סדן, שנבחר לאחרונה ליו"ר הדירקטוריון. 

בפרסום ב–TheMarker נכתב כי בניגוד לדיווח של רמי סדן לרשות השנייה, הוא לא כיהן באף תפקיד ניהולי בכיר ולכאורה אין לו את הניסיון הדרוש בחוק לכהן בתפקיד דירקטור בחברת חדשות מטעם הציבור. מהפרסום עולה כי המשרה המשמעותית היחידה שבה כיהן הייתה דובר בית החולים שערי צדק ללא כפופים אליו, אולם לאחר 4 שנים הוא הועבר מתפקידו בשל חוסר שביעות רצונו. כך נמצא בבדיקת TheMarker כי לאורך השנים לא היה לסדן ניסיון ניהולי משמעותי, למרות שדיווח לרשות השנייה כי עבדו תחתיו עשרות עובדים. 

בעקבות הפרסום, פנה הבוקר חבר דירקטוריון חדשות 10 מטעם הציבור, איתן זינגר, לרשות בעניין. זינגר היה בקבוצת נציגי הציבור שהתנגדו למינויו של סדן - חברם לדירקטוריון - ליו"ר, ואולם סדן זכה לתמיכת נציגי RGE (בעלת ערוץ 10) בדירקטוריון. 

מהרשות השנייה נמסר כי "הליך איתור מועמדים לדירקטוריון חברות החדשות מתבצע בהתאם לנוהל קפדני שנקבע בשנת 2010. בהתאם לכך, הרשות השנייה מסתמכת בשלב איתור המועמדים בין היתר על פרטים המגובים בתצהירים חתומים בפני עורך דין מטעם המועמדים, אשר חזקה עליהם שכל אחת ואחד מהם מצהירים דברי אמת. כך גם נעשה בהליך האחרון שהסתיים לפני 8 חודשים". עוד נמסר כי "ככל שיתברר אחרת (שהעובדות שהמועמדים מסרו, א"כ), הרשות תטפל בכך בכל חומרת הדין".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמו רוב מועמדי נתניהו. שקרן עלוב ובור מחופש. (ל"ת)
    מנחם 06/07/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.