רייטינג

חיסול נשאת מלחם: 'אולפן שישי' עדיין חזקה, 'חדשות השבת' חוזרת לנורמל

גם סופה"ש כלל משדרי אקטואליה ואולפנים פתוחים בעקבות חיסולו של המחבל מדיזנגוף. מה עשו 'הכוכב הבא' ו'האח הגדול', ומה קורה בלייט-נייטים של גורי אלפי ואסף הראל?
אלכסנדר כץ |

חיסולו של המחבל מדיזנגוף נשאת מלחם, הוביל לגל פתוח בשישי אחר הצהריים והערב. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי בין השעות 17:00-19:00 צפו 11.7% בערוץ 2 ו-6.4% בערוץ 10. מהדורה מוקדמת של 'אולפן שישי' מ-19:00 הניבה 13.3%, מול 7.9% למהדורת 'שישי'.

 

'אולפן שישי' רשמה ירידה קלה מהשיא של 19.5% לפני כשבוע ל-18.6% שלשום, ואילו 'שישי' (ערוץ 10) הקטינה את הפער אל מתחת ל-9 נקודות כשעלתה ל-9.8%. 'יומן' (ערוץ 1) רשמה 3.1%.

 

מיד לאחר המשדרים והמהדורות המיוחדות, קיבלה הכוכב הבא (קשת, ערוץ 2) 18.3%, ואחריה הסדרה התסריטאי (קשת, ערוץ 2) עם 10%. מנגד, שי בשידור (ערוץ 10) רשמה 8.9%, ושידור חוזר של 'חברות' (ערוץ 10) עם 7.4%. שידור חוזר של היום בלילה עם גורי אלפי (קשת, ערוץ 2) ניפק 6.6%.

 

יום שבת

 

'הכוכב הבא' (קשת, ערוץ 2) הניבה 33.9%, כ-2 נקודות פחות מהשבת שעברה. ואילו האח הגדול (קשת, ערוץ 2) עם הדחתו של סלים מרעי קיבלה 33.8%. מנגד, גב האומה (ערוץ 10) לא מצליחה להגיע לנתון דו-ספרתי ומקבלה 9.8%, עשירית אחוז פחות מהשבוע שלפני כן.

 

הלייט-נייט היום בלילה עם גורי אלפי (קשת, ערוץ 2) עם נתון גבוה מאד של 20.3%, בזכות ההגשה של 'האח'. 'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) ניפקה 12.3%, הסדרה לה פמיליה (ערוץ 10) רשמה 7.8%, ורפי רשף אינטימי (ערוץ 10) עם 4.9%.

 

בגזרת החדשות: אחרי השיא של השבוע שעבר עם כמעט 30%, 'חדשות השבת' (חדשות 2) חזרה לנתונים הרגילים שלה והניבה 24.8%, מול 9.7% ל'המגזין' (ערוץ 10), שקיבלה 9.7%, בדומה למהדורה של השבוע שלפני כן.

 

יום חמישי

 

עובדה (רשת, ערוץ 2) בתחקיר עם פעיל השמאל עזרא נאווי, שעוררה שיח נרחב ברשתות החברתיות, הזניקה את התכנית ב-30% מ-17% לפני שבוע ל-23.8%. פריצה לבית 'האח הגדול' (קשת, ערוץ 2) ניפק בהמשך 21.6%. מנגד, סרט הדוקו 'צוות של פעם בחיים' (ערוץ 10) עם דאבל-פיגרס של 10.2%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

'היום בלילה עם גורי אלפי' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 15.2%, 'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) זכתה ב-7.2%, הצינור (ערוץ 10) ניפקה 7%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) קיבלה 7.4%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-7.3%, ו'החדשות הלילה' (חדשות 2) עם 5.9%. הלייט-נייט לילה טוב עם אסף הראל (ערוץ 10) עם הנתון הגבוה ביותר שלה בשבוע ההשקה - 4.9%

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) הניבה 11.2%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 13.4%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) זכתה ב-8.7%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 23.3% מול 'חדשות 10' עם 12.2%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.