בין נציגי הציבור בדירקטוריון 'חדשות 10': יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו
מועצת הרשות השנייה מינתה 4 נציגי ציבור לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10 בתום הליך מינוי ובחירה של ועדת האיתור של המועצה, כשנה לאחר ש-4 נציגי הציבור הקודמים התפטרו בתום חיכוך עם הרשות. 4 הנציגים החדשים הם ד"ר זהר קדמון סלע, ד"ר אורנה לביא שטיינר, איתן זינגר ורמי סדן.
על פי הערכות, סדן עשוי להיבחר בהמשך גם ליו"ר הדירקטוריון, וזאת על פי חוק הרשות השנייה שקובע כי אחד מנציגי הציבור הממונים על ידי הרשות השנייה יבחר על פי החלטת דירקטוריון חברת החדשות, ליו"ר. בנוסף ל-4 נציגי הציבור, חברים בדירקטוריון עוד 6 נציגי הערוץ.
המינוי המעניין הוא של סדן, עו"ד במקצועו. ברשות פרסמו כי "לסדן ניסיון רחב בניהול וייעוץ אסטרטגי ותקשורת שיווקית לגופים עסקיים וציבורים וכמרצה באקדמיה. שימש בעבר כיועץ הסברה למספר אנשי ציבור ב בכירים וביניהם: קמפיין לראשות הממשלה של אהוד ברק, לראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ תקשורת לרבנים הראשיים". סדן גם הודיע כי ב-15 השנים האחרונות לא היה לו קשרים חברתיים או עסקיים עם ראש הממשלה הנוכחי נתניהו.
דירקטור נוסף הוא זינגר, בעלים ויו"ר דירקטוריון חברת ProBook ובעבר מנכ"ל ZAP ומשנה למנכ"ל משרד הפרסום פובליסיס. לאחרונה החל לשתף פעולה עם קבוצת מגזיני תכלת.
ד"ר קדמון סלע היא ד"ר לתקשורת מאוניברסיטת קולומביה, עו"ד ושותפה במשרד עצמאי. בעבר כיהנה כסמנכ"לית ויועצת משפטית של קשת וניהלה את המחלקה המשפטית. היא בעלת ניסיון רחב ברגולציה בישראל ובחו"ל. ד"ר לביא שטיינר היא ד"ר למדעים עם התמחות באסטרטגיה עסקית מהטכניון, הקימה ופיתחה את חברת שטיינר תעשיות. בעבר הייתה יועצת ארגונית לארגונים עסקיים במגוון פרויקטים, חברה בצוות ההיגוי האסטרטגי של מכללת אורט בראודה, ראש בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת דרבי וסגן דיקאן בית הספר למנהל עסקים במרכז ללימודים אקדמיים.
יו"ר ועדת האיתור של מועצת הרשות השנייה דורלי אלמגור מסרה כי היא "מרוצה מבחירת הנציגים היום על ידי הוועדה ואושרם במועצה, בתום הליך יסודי ומעמיק. כל אחד ואחת מן הארבעה, בפני עצמו וכולם ביחד מייצגים תמהיל של אקדמיה, ניסיון עסקי והבנה בעולם התקשורת, באופן שיאפשר להביא לידי ביטוי את האינטרס הציבורי ואת פעילות חברת החדשות בצורה מיטבית. אני מאחלת לנציגים בהצלחה בתפקידם ובטוחה כי ימלאו את חובותיהם הציבוריות במסירות".
לדברי יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', "לנציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות תפקיד ציבורי ראשון במעלה וראינו חשיבות רבה בקיום תהליך יסודי ובחירה המכוונת לאנשים בעלי רקע מתאים, שיבצעו את עבודתם במסירות ותוך תחושת שליחות ויבטיחו יציבות בדירקטוריון חדשות 10. אני בטוחה וסמוכה כי טובת הציבור תעמוד בראש מעייניהם בעת ביצוע תפקידם וכי יוכלו להתמודד עם אתגרים והזדמנויות שצופן להם התפקיד על הצד הטוב ביותר".
- 1.דניאלה 27/11/2015 14:44הגב לתגובה זושטיינר לא תאפשר מערכת לחצים על ערוץ 10 מצד גורמים שונים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
