נתניהו יוסי ורשבסקי ערוץ 10
צילום: אייס, חיים צח - לע"מ

כשבשורות טובות באות בצרורות: נתניהו אישר לערוץ 10 את השימוש באפיק מס' 10

הרשות השנייה העניקה רישיון, מועצת הכבלים והלוויין נתנה ברכתה ל-RGE, וכעת ראש הממשלה, לאחר שחיכה ממש עד הדד-ליין, אישר את האפיק
אלכסנדר כץ |

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אתמול (יום ב') לערוץ 10 את המשך השימוש באפיק 10, בהמשך להחלטה להעניק לערוץ רישיון שידור ל-15 שנה. נתניהו משך את ההחלטה במשך כמעט 3 שבועות מרגע קבלת הבקשה מהנהלת ערוץ 10 להמשיך לעשות שימוש באפיק זה, והכריע יממה לפני הדד-ליין, מועד המעבר מזיכיון לרישיון. 

 

ממשרד התקשורת, שנתניהו עומד בראשו, נמסר כי "החלטות אלו הנן חלק ממדיניותו של ראש הממשלה להגביר את התחרות בענף השידורים ולאפשר לשחקנים נוספים להיכנס לענף ולקבל רישיונות שידורים ארוכי טווח שיעניקו לשחקנים וודאות כלכלית ורגולטורים".

 

על פי חוק, עד אוקטובר 2017, אמורות  זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, וערוץ 10 שעובר למשטר רישיונות, לעבור לאפיקי שידור אחרים כפי שתקבע הרשות השנייה, ככל הנראה אפיקים 12 עד 14.

 

שלשום  קבעה מועצת הרשות השנייה כי ערוץ 10 ישלם באופן חד פעמי 2.16 מיליון שקלים עבור שווי השימוש באפיק 10, בכנסים הלא מוחשיים של הרשות, ובסימנים המסחר ששימשו את חברת החדשות של ערוץ 10. אם המעבר של שאר הזכייניות לשיטת רישיונות, והמעבר המסתמן לאפיקים אחרים, ישלמו גופי השידור סכום חד פעמי של 200 אלף שקלים.

 

כזכור, לפני כמעט חודשיים קבע נתניהו, ביומו האחרון כשר אוצר לפני העברת התפקיד למשה כחלון, כי על ערוץ 10 לשלם כ-17 מיליון שקלים, מה שהוביל לפיצוץ במגעים של קבוצת RGE לרכישת הערוץ. בהמשך החלטה זו בוטלה, הסכום ירד כאמור ל-2.16 מיליון שקלים, RGE הלכה על עסקת ערוץ 10 והשבוע גם קיבלה השבוע גם את אישור מועצת הכבלים והלוויין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.