ניר ברקת ומאט צקנר
צילום: צילום: ג'קי לוי

ה-Advertising Week מתקרב לישראל: יוזם האירוע מאט צ'קנר נפגש עם ברקת

זהו ביקורו השני של צ'קנר שנפגש בעבר עם בכירי משרד החוץ וראש עיריית ת"א. צ'קנר ואמיר גיא יו"ר איגוד הפרסום ערכו סיור לוקיישנים בבירה
משה בנימין |

בשבוע האחרון חלה התקדמות משמעותית ביוזמת איגוד חברות הפרסום להביא לישראל את אירוע ה-Advertising Week הבינלאומי. יוזם הפרויקט מאט צ'קנר ויו"ר האיגוד אמיר גיא נפגשו עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וערכו סיור לוקיישנים בבירה לקידום האירוע כאשר התכנון המסתמן הוא אירוע משותף בתל אביב ובירושלים במהלך שנת 2016.

זהו ביקורו השני של צ'קנר אשר הגיע לפני כחודשיים ארצה ונפגש עם בכירי משרד החוץ ועם ראש עיריית תל אביב. בתוך כך, לפני כשבוע הסתיימו אירועי ה- Advertising week בלונדון, לשם הוזמנו אנשי איגוד חברות הפרסום בישראל והובילו פאנל תחת הכותרת  ISRAEL: Start-Up Nation. ה-Advertising Week נחשב לאחד האירועים היוקרתיים ביותר בתעשיית הפרסום והוא נערך מידי שנה בניו יורק ובלונדון. הצפי, במידה והאירוע ייערך בישראל, הוא ל-7,000 משתתפים מרחבי העולם.

צ'קנר הגיע ארצה בתום אירועי ה-Advertising week בלונדון, לשם הוזמנו גם אנשי איגוד חברות הפרסום הישראלי. יו"ר האיגוד אמיר גיא והמנכ"ל יגאל בראון, הובילו פאנל ישראלי תחת הכותרת: ISRAEL - start-up nation, בהשתתפות מייסדת ומנכ"לית "תל אביב גלובל", אורן נאומן מייסד ומנכ"ל AnyClip media, אסף פלד, מייסד ומנכ"ל 90min והילה שטרית ניסים, מנהלת השיווק של Carmel Ventures.

Advertising Week נערך לראשונה בניו יורק בשנת 2004 במטרה לקדם את ענף הפרסום ולהעלות בפורום של בכירי התעשייה את הבעיות והנושאים הבוערים, מהלקוחות, הפרסומאים, התקשורת וכו'. אז, בשנת 2004, ניסו המובילים לאתר ולצרף מוחות צעירים לענף. שבוע הפרסום בניו יורק מכיל כ-250 אירועים, פאנלים, הרצאות, מפגשים וסמינרים של מנהיגות וחשיבה יצירתית.

אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום: ״אני רואה ב-Advertising Week בישראל הזדמנות לשים את ענף הפרסום על המפה הבינלאומית. הפוקוס של עולם הפרסום הבינלאומי עובר בשנים האחרונות לטכנולגיה ולמינוף של הטכנולוגיה לבניית מותגים, לקריאטיב והתחברות חדשה לצרכן. בקונטקסט הזה יש לישראל המון מה להציע. החיבור הזה של אנשים צעירים, יזמות וניסיון טכנולוגי, עם קריאטיביות, הוא ייחודי לישראל והעולם שם לב לזה. אם נצליח להביא לארץ את האירוע ואת התעשייה העולמית בעקבותיו זה יעשה שירות נפלא לתעשיית הפרסום בישראל וללקוחותיו״.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.