לאחר 6 שנים עם ריפרש: מפעל הפיס מוציא את פעילות הסושיאל למכרז
לאחר 6 שנים של פעילות משותפת עם ריפרש של אדם שוב - מפעל הפיס יוצא במכרז פומבי על ניהול פעילות הרשתות החברתיות שלו - כך נודע לאייס.
חוזה ההתקשרות עם ריפרש הוארך מספר פעמים, מה שמעיד מן הסתם על שביעות רצונו של מפעל הפיס, עד לניצול המקסימלי של ההארכות המותרות. כעת, לאחר 6 שנים של פעילות משותפת, מפעל הפיס מחויב לצאת למכרז פומבי על פי חוק חובת מכרזים. שני משרדי הפרסום שמטפלים בחלק הארי של תקציב הפרסום של מפעל הפיס (טלוויזיה, עיתונות, דיגיטל ועוד) הם אדלר חומסקי וגיתם BBDO. ל-2 המשרדים היתה נגיעה חלקית בפעילות הסושיאל של מפעל הפיס שהתמקדה במוצרים המשווקים על ידו כגון ההגרלות השונות.
תנאי הסף להשתתפות במכרז הדו-שלבי אינם גמישים במיוחד ומשאירים את ההתמודדות לשחקנים מועטים בלבד. עם זאת, השורה החשובה ביותר במכרז היא זו שמותירה בחוץ את משרדי הפרסום המסורתיים, גם כאלו שפועלים בתחומי הדיגיטל. במכרז מצוין כי "אם המציע הינו משרד פרסום - עיקר פעילותו של המציע במהלך השנתיים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הינו פרסום במדיה דיגיטלית". דהיינו, משרדי דיגיטל בלבד הם אלו שיוכלו להתמודד. בכוכבית המצורפת לסעיף זה מציינים במפעל הפיס כי להם שיקול הדעת הבלעדי בשאלה אם עיקר פעילותו של המציע הינו פרסום במדיה דיגיטלית כאמור.
בסעיף זה, מוגדר במכרז כי "מדיה דיגיטלית", משמעה אתרי אינטרנט (שהגישה אליהם היא באמצעות סלולר או web) ורשתות חברתיות כגון פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, בלוגים, אפליקציות מסחריות.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סעיף נוסף שאמור לדלל מועמדים פוטנציאליים נוספים הוא זה שקובע תנאי סף לפיו "מתחילת שנת 2013 ועד למועד האחרון להגשת הצעות למכרז, המציע ניהל פעילות שוטפת ברשתות החברתיות עבור 3 לקוחות לפחות בישראל, במשך 12 חודשים רצופים לכל לקוח ובהיקף של 250,000 שקלים (כולל מע"מ) לכל לקוח בתקופה הנ"ל של 12 חודשים רצופים (לא כולל היקף רכישת המדיה עבור הלקוח, ככל שהמציע ביצע רכישת מדיה). לפחות אחד מ-3 הלקוחות הנ"ל חייב להיות גוף מסחרי המוכר מותג/ים, אשר עבורו ניהל המציע פעילות שוטפת ברשתות החברתיות למותג אחד במשך 12 חודשים רצופים". המשמעות היא שהריטיינר החודשי של אותם 3 לקוחות צריך לעמוד על מינימום של כ-21 אלף שקל בחודש, ללא מדיה. עוד דורש מפעל הפיס מהמועמדים מחזור כספי של לפחות מיליון שקל לשנה ב-2012 ו-2013.
תקופת ההתקשרות של הזוכה במכרז זה עם מפעל הפיס תעמוד על שנה עם אופציה (השמורה למפעל הפיס) להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות. כאמור, ב-6 השנים האחרונות טיפל בתקציב משרד המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב כאשר תחום הכיסוי שלו היה פעילויותיו של מפעל הפיס בתחומי החינוך והתרבות. במקביל משרדי הפרסום (גיתם ואדלר) ניהלו עבור מפעל הפיס מספר פעילויות סושיאל נוספות שהתמקדו במותגי הפיס. מהמכרז הנוכחי עולה כי הזוכה יקבל נתח פעילות גדול יותר כאשר ירכז בידיו הן את הטיפול במותגים והן את הטיפול בתחומי החינוך-תרבות.
תקציב הסושיאל של מפעל הפיס מוגדר על ידי גורמים בענף כאחד מ-10 הגדולים בישראל בהיקף כספי. פעילותו כוללת בין 5 ל-6 עמודי פייסבוק ועל פי תנאי המכרז נראה כי מעטים הגופים שמחזיקים בנסיון רחב בתחום הסושיאל והבמקביל עומדים בתנאי הסף הכספיים, וביכולתם להתמודד על התקציב.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
במכרז מציין עוד מפעל הפיס, ברמז עבה מאוד, כי "הזוכה במכרז זה יידרש לנהל את פעילותו של מפעל הפיס ברשתות החברתיות הן ביחס לכלל המותגים של המפעל והן ביחס לפעילויותיו בתחומי החינוך והתרבות, ולפיכך נדרש מציע בעל ניסיון משמעותי בתחום ובעל היקף פעילות ניכר".
- 1.יש לכם את זה ביותר תפור? (ל"ת)מהמר בוורנה 11/03/2015 16:35הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.