"עבדתי ב-HP ללא טיפת סיפוק; בשיא הדכדוך נסעתי להודו שם נפל לי האסימון"
טל שמידט סוגר חודש בתפקיד מנהל התקשורת השיווקית של חברת חוגלה-קימברלי, לאחר שהצטרף לחברה ב-2012 כמנהל שיווק, דיגיטל, מלווה את הפעילות השיווקית של כל מותגי החברה: חיתולי האגיס, נייר טואלט לילי, טישו קלינקס, ניקול ועוד. לרגל חגיגות החודש, שמידט הוא האורח של מדור Under40 של אייס השבוע.
את הקריירה המקצועית החל שמידט (36) כמעצב גרפי בגולדפיש אינטראקטיב (2000). בחברת HP עבד כשנתיים (2004-2006) כמהנדס QA, ואז פרש לטובת סטארטאפ פרטי בתחום הפרסום בוידאו (2007-2008). למקאן דיגיטל הגיע בשנת 2009 כמנהל פרויקטים דיגיטל, עד שעבר לחוגלה קימברלי.
במקביל, עשה תואר ראשון במדעי המחשב בבינתחומי, שם גם המשיך לתואר שני בהתמחות שיווק. רוצים לדבר איתו? אז הנה
1. עבודה: אני עוסק בשיווק בעולם דיגיטלי וזה שילוב של 2 דברים שאני מאד אוהב: טכנולוגיה ואנשים. אני אוהב את הדינאמיות של טכנולוגיה ואת האפשרות של אנשים לעשות באמצעותה דברים חדשים. בנוסף, לנסות להנגיש אותה לאנשים נוספים בארגון או לצרכנים.
- בעיצומו של גל ה-AI, חטיבת השרתים של HPE בירידה
- השטרות הראשונים של מדינת ישראל מונפקים ומה קרה היום לפני 78 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להוביל תחום חדש יחסית זו הזדמנות ואתגר. זה מלהיב לנסות להיות צעד אחד קדימה לפני אחרים אך מחייב לחבק את התסכול שאחרים לא ממהרים ללכת אחר החדש והלא מוכר. בשנים האחרונות הגבולות בין אונליין לאופליין היטשטשו לגמרי, ואף פרצו את גבולות הממשקים בארגון: מי אחראי על טכנולוגיה בנקודת מכירה? שילוב טכנולוגיה במוצר? דיגיטליזציה בשירות צרכנים? תפקידו של מנהל הדיגיטל בארגון צריך להשתנות כדי לתת מענה למציאות החדשה.
בהלימה לכך, לאחרונה התפקיד שלי התרחב וכעת הוא כולל תכנון, הקמה וניהול של פלטפורמות נכסים דיגיטליים, מדיה, תוכן, קהילות ודאטה לצד בניית מדיניות ואסטרטגיה שיווקית כלל אירגונית. הצוות שלי כולל 3 עובדים ואני מאמין שהוא מהווה בסיס לצוות "השיווק של המחר": יצירת תוכן בעל ערך ובניית מערכת יחסים ישירה עם צרכנים. לתפיסה מתקדמת והקצאת משאבים מכובדת זו נדרש אומץ רב מצד הארגון והאמון והתמיכה שאני זוכה לה אינו טריוויאלי עבורי. רינת אפרימה, סמנכ"לית השיווק של החברה והמנהלת שלי, היא שותפה אמיתית למסע ואחת הסיבות העיקריות שאני מגיע כל בוקר עם חיוך.
2. בית: נולדתי וגדלתי בהרצליה, אך לאחר 10 שנים בתל אביב אני רואה בה את ביתי. אשתי היא אזרחית אוסטרית ולכן וינה היא סוג של בית שני.
3. ילדות: אסיר תודה על ילדות מאושרת ונורמלית להחריד בהרצליה. בית עם גינה בפרבר שקט של העיר, גרעין גדול של חברים טובים שליוו אותי החל מתקופת הגן, איזון שהיום נראה דמיוני בין לשחק בחוץ בשכונה לבין משחקי וידאו בבית. אין לי ספק שהילדות שלי היא בסיס איתן לאיזון שאני חש בחיי כבוגר.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
4. לא יודעים עליי ש... אם לא הייתי בעולם הטכנולוגיה, כנראה שהייתי אדריכל. אני אדם מאד ויזואלי ובניינים הם אחד האלמנטים הדומיננטיים ביותר במרחב הציבורי, עם פן חברתי-סביבתי שמאוד מעסיק אותי. היות והבנייה והעיצוב בארץ במצב לא מזהיר, אני מאמין שהיה לי מקום לתרום.
5. הישג: ההישגים בחברה שלנו הם תוצאה של עבודת צוות ולא מופע יחיד, כאשר הצוות שלי ואני נמצאים שם תמיד לתמוך/לדחוף/לכוון. אני גאה במיוחד בהשקת אפליקציית המובייל של האגיס השנה, שחיזקה דרמטית את נוכחות המותג בזירה מספר 1 לאימהות, תוך הענקת ערך וחוויה. זה נכס למרחקים ארוכים ואנו מתכננים עוד הרבה הפתעות בקנה. הישג נוסף ומשמעותי לי ברמה האישית הוא ההבנה שאושר אמיתי הוא מצב של שלווה בין אירועים ולא האירועים עצמם. הקפדה על איזון סביר בחיים שומרת אותי במצב זה רוב הזמן.
6. רגע מכונן: סיימתי תואר במדעי המחשב ללא שום כוונה לעבוד בתפקיד טכני, אך מצאתי את עצמי כמהנדס בדיקות ב-HP עם תנאים מצוינים וללא טיפת סיפוק והגשמה. היה לי קשה לצאת מ"כלוב הזהב" של ההייטק ושכנעתי את עצמי שאוכל לעבור למחלקת השיווק בעתיד והמצב ישתפר.
לאחר שנתיים בתפקיד, בשיא הדכדוך, נסעתי לבד לטיול של חודש בהודו על מנת להתאוורר ולעשות חושבים. על חוף הים בגואה נפל לי האסימון שהבעיה לא הייתה התפקיד, אלא עולם התוכן שבו הייתי וכי ירידה לצורך עליה בלתי נמנעת. חודשיים אחרי עזבתי את HP וייסדתי מיזם משלי בתחום הווב 2.0 עם חצי מהתנאים שהיו לי קודם אך עם תחושת הגשמה עצמית. זו הייתה למעשה תחילת הטרנספורמציה שהצבתי לעצמי לעבור מעולם B2B טכני לעולם B2C שיווקי בו רציתי להיות. המסע היה ממושך אך זכיתי לעבור בתחנות חובה שסימנתי לעצמי להתנסות בהם בחיים: חברת הייטק גדולה, מיזם סטארט-אפ קטן, משרד פרסום מוביל וחברת מוצרי צריכה גלובלית. שילוב הכלים והיכולות שלקחתי מכל מקום בדרך עוזר לי היום מאוד באתגרי התפקיד הנוכחי.
7. רגע מביך: במהלך ביקור ראשון אי פעם של נשיא האזור של קימברלי-קלארק בישראל, הצגתי לו ולכל עשרות מנהלי החברה את אפליקציית המובייל של האגיס, הראשונה בתולדות החברה. הכנתי מצגת נוצצת, הבאתי את המקבוק הפרטי מהבית והנדסתי חיבור אלחוטי בין האייפון למקרן עבור דמו חי. המצגת זרמה מצוין עד שלב הדמו, בו האייפון לא עמד במתח וקרס, ונאלצתי לרדת מהבמה עם זנב בין הרגלים. הסוף טוב: ביקשתי לנסות שוב בתום הכנס, הפעם עם כבל שלא אכזב.
8. מודל לחיקוי: כל מי שמכיר אותי יודע שאני מעריץ פסיכי (בקטע טוב) של סטיב ג ובס וחברת אפל. חוסר הפשרות על בינוניות מעורר בי השראה, במיוחד במדינה שלנו בה הקפדה על פרטים היא לא מיינסטרים.
9. חלום: לייצר סוכנות פרסום פנימית בתוך הארגון. אפל עשו את זה לאחרונה וטבעי בעיניי שבעתיד הלא רחוק יותר ויותר ארגונים יצמצמו את ה"אאוט-סורסינג לשכל" בעסקי הליבה שלהם. בינתיים כל דבר שרציתי שיקרה בחברה קורה אז אני אופטימי ;)
10. מתחרים: אני מאד מעריך את החברים בסופרפארם שממקסמים את הנכסים הדיגיטליים שלהם מחוץ ובתוך נקודות המכירה, תוך ביסוס זיקה ישירה לביזנס.
11. אנדר רייטד: מנהלי דיגיטל. בארגונים מסורתיים כבר מזמן לא מדובר בניהול ערוץ דיגיטלי זה או אחר אלא בייצוג שינוי ותפישה חדשה לאופן בו צרכן צורך מוצר, שירות ומסר תקשורתי. ברוב המקרים קיים לפונקציה זו פוטנציאל השפעה וערעור על הקיים בכל מחלקות הארגון: שיווק, מכירות, פיתוח ומחקר, לוגיסטיקה, שירות צרכנים ועוד. על הארגון להבין שברוב המקרים מנהל הדיגיטל הוא לא רק ילד עם אייפון אלא מייצג נאמן של מה שרלוונטי.
12. אובר רייטד: מנהלי דיגיטל. לא שזו לא פונקציה חשובה, אך אם ארגונים ימשיכו לטפח גטו דיגיטלי סביבם ולא להטמיע את הידע והכלים שלו בארגון כולו, לא תיווצר תשתית בר קיימא והמשכיות לתחום. בחוגלה-קימברלי מבינים זאת היטב וחלק ניכר מעבודתי הוא בניית שיטות עבודה, כלים ומדדים בצוותים עצמם.
וטיפ: אחד הערכים שמלמדים את העובדים בחוגלה-קימברלי, ואני אישית מאד מתחבר אליו, הוא לחשוב 'לקוח'. בעיניי מי שיודע להיות קשוב לאחרים ולהעניק להם ערך: משתמש, צרכן, קונה, בן אדם - יצליח בעולם השיווק ובחיים בכלל.
- 3.מוכשר!! (ל"ת)לילך 22/12/2014 21:08הגב לתגובה זו
- 2.אביטל 15/12/2014 13:36הגב לתגובה זועלה והצלח טל היקר והמוכשר !!!
- 1.שי 14/12/2014 15:27הגב לתגובה זוהניסיון של אפל לייצר סוכנות פנימית נכשל. הסוכנות "החיצונית" שלהם ניצחה את הסוכנות הפנימית בכל המכרזים וממשיכה לנהל את תקציבי הפרסום של החברה. וזה עוד באפל שם התרבות הארגונית והסביבה משפריצה חדשנות לכל עבר. תארו לכם אנשי קריאטיב יושבים במשרדי חוגלה אי שם באזור צריפין ומנסים להביא את הדבר הגדול הבא. שיהיה בהצלחה...
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
