ישי לוי
צילום: יח"צ

הג'וב הבא שלי// מדור חדש באתר אייס יעזור לכם להבין מה הצעד הבא בקריירה

מה השאיפות ומה ההישגים? מי החברים ומאיפה ההשראה? מדור 'הג'וב הבא שלי' של אייס וחברת קודקס יציג מדי שבוע עובד בברנז'ה - ומומחה שייעץ לו על המסלולים המתאימים לו בעתיד. והשבוע: ישי לוי מ-דרורי שלומי BRL
אלכסנדר כץ | (8)

אתר אייס וחברת ההשמה קודקס, מתחילים במדור שבועי חדש באייס - הג'וב הבא שלי. המדור יציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו.

במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו.

השבוע יחנוך את המדור ישי לוי (בפייסבוק: yishai levy), עובד כשנתיים כתקציבאי בכיר במשרד הפרסום דרורי שלומי BRL. לישי תואר ראשון בתקשורת וניהול ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות בשיווק ופרסום, שניהם במסלול האקדמי המכללה למנהל.

בשנים 2012-2013 היה ישי עוזר פלנר במחלקת הפלנינג במשרד הפרסום AVRAHAM. התפקיד דרש ההתמחות בממשקים שונים ובפעילות אינטנסיבית - מכרזים, סקירות שוק, מידענות, שאלוני רחוב, גיבוש אסטרטגיה פרסומית והכנת מצגות. כמו כן, השתלבות בפרויקטים שוטפים של המשרד. עוד לפני כן, עבד במשך 3 שנים במודיעין אופרטיבי במשרד הביטחון.

ומה יעדי הקריירה של ישי? "בעשור הקרוב הייתי רוצה להגיע לתפקידים הבאים: סופרווייזר, מנהל מוצר, מנהל מרקום, סמנכ"ל שיווק, סמנכ"ל משרד פרסום, ויועץ אסטרטגי/שיווקי".

1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: יחסי אנוש טובים (לפי סקר שערכתי בין העובדים של המשרד בו אני עובד (: ) - גם בין צוות העובדים וגם עם הלקוחות, היכולת להתנהל במספר מישורים במקביל, אסרטיביות, חריצות ונכונות להשקעה מתמדת.

2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: רמי לוי - שיווק השקמה (בית"ר ירושלים, קבוצת הדר נכסים).

3. ההישג הכי משמעותי עד כה: ההצלחה לשלב בין לימודים אינטנסיביים, עבודה תובענית ומשפחה וחברים.

4. Must Have - 5 האתרים והבלוגים שהם חובה אצלי:

א) sensation

ב) adweek

ג) אייס

ד) מזבלה

ה) Ads of the World

5. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: הדג נחש - הנה אני בא!

6. לא מתחיל את היום בלי...: שיר טוב.

7. הפרלמנט הברנז'אי שלי כולל את:

עומרי מלכה, פלנר ב'פוקס גורן גלעדי' (בפייסבוק).

אורי נשר - Media Account Manager Mobile Apps (בפייסבוק, בלינקדין).

8. פרויקט/לקוח שהייתי הורג בשבילו: לקוח - ID&T.

9. מקורות השראה ומודל לחיקוי: שי אגסי. הנה נאום שלו ב-TED - אל תפספסו.

10. שאיפת הקריירה הסודית שלי: לעסוק ביצירה והפקה מוזיקלית, וגם להיות שף.

11. הרגלים מוזרים שפיתחתי כשהשעון מצביע על חצות ואני עדיין במשרד: לשים מוזיקה מקפיצה בקולי קולות, לחזור על מנטרות "מרגיעות" הקשורות למתן שירות עבור לקוחות המשרד - "שינוי קטן בבריף וזהו...", "אבל הלקוח ביקש...", "שלחתם כבר?!?!".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

12. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: תחום התקשורת בכלל והפרסום בפרט הינו תחום דינמי, מתחדש ומתפתח בקצב מסחרר. לכן תמיד טוב להיות סקרנים, ללמוד על התחום ולהישאר מעודכנים.

ישי בחור צעיר ואנרגטי בתחילת דרכו המקצועית, חולם בגדול ואין ספק שיש לו את היכולות להגיע רחוק. הוא צבר ניסיון בעיקר בעולמות הפרסום ויחסי הציבור, התחיל כמתמחה בתחום הפלנינג ורכש כישורים בחשיבה אסטרטגית. בתפקידו הנוכחי ב'דרורי שלומי', הוא עובד כתקציבאי בכיר, שם הוא מיישם את הניסיון שצבר גם בתחום הפלנינג ובעיקר בהובלה וניהול לקוחות.

הקריירה של ישי יכולה בעתיד להתפצל ל-2 מסלולים - הפרסום או הלקוח. במסלול הפרסום הוא צריך להמשיך ולצבור ניסיון ולשאוף לתפקיד סופרווייזר בשנתיים הקרובות, הקפיצה לאחר מכן תהיה ניהול לקוח. בשביל להתקדם בתפקיד הסופרווייזר, עליו להיכנס לעומק, להכיר את פעילות לקוחותיו, להגיע לנקודות המכירה, לחיות את היעדים העסקיים ואת תכניות העבודה של הלקוחות שלו, להבין לא רק את צד הפרסום אלא ממש את השיקולים העסקיים.

לצורך ביצוע תפקיד של מנהל לקוח, ישי יצטרך לגבש זהות ניהולית, לצורך ניהול צוות, יצירת אג'נדה מקצועית, הובלת הצוות למטרה. מסלול לקוח - תוך שנה מהיום, לאחר שהעמיק בזווית הפרסום, לשאוף להגיע לצד של הלקוח בתפקידים ראשוניים, כמו מנהל מותג, עוזר מנהל שיווק וכדומה.

במסגרת זו עליו להבין את שרשרת הערך, מתהליך הייצור ועד המכירות והשיווק, לרבות בניית מותג ומיצובו מול המתחרים ואל מול הצרכים של קהלי המטרה. בשלב זה אני ממליץ להשקיע מחשבה על סוג המוצר אליו הוא מתחבר ואותו היה מעוניין לשווק ובאילו ארגונים היה רואה את עצמו משתלב. במקביל לבסס את הקשרים המקצועיים עם אותם ארגונים באמצעות הפייסבוק, לינקדין וכנסים מקצועיים המתקיימים באופן שוטף.

רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו. לאתר של חברת קודקס - לחצו כאן

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רביב 09/11/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
    בלי בושה ממליצים פה לבן אדם להשתעבד לקריירה שלו, לא פחות ולא יותר. לא מספיק שבישראל עובדים הכי הרבה שעות בהשוואה למדינות המפותחות, עם המשכורות הכי נמוכות, זה כמובן לא מספיק
  • 7.
    האמת הצרופה 27/10/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    או לפחות תלקק לבכירים בתעשייה. זה עוזר הרבה יותר מהעצות מפוזיציה של אבי זיתן.
  • 6.
    מפוטר טרי 26/10/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    אשמח אם תעשו ייעוץ קריירה למציאת ענף חלופים
  • 5.
    בהחלט יופי של פרויקט! (ל"ת)
    עדי 26/10/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוני 26/10/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    יגיע רחוק - באחריות!!!
  • 3.
    פרויקט אדיר, כל הכבוד על המקוריות! (ל"ת)
    טלי 26/10/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייס בצמיחה חיובית! כל הכבוד לכם (ל"ת)
    מישהו 26/10/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה פרויקט. כל הכבוד (ל"ת)
    שירן 26/10/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.