ישי לוי
צילום: יח"צ

הג'וב הבא שלי// מדור חדש באתר אייס יעזור לכם להבין מה הצעד הבא בקריירה

מה השאיפות ומה ההישגים? מי החברים ומאיפה ההשראה? מדור 'הג'וב הבא שלי' של אייס וחברת קודקס יציג מדי שבוע עובד בברנז'ה - ומומחה שייעץ לו על המסלולים המתאימים לו בעתיד. והשבוע: ישי לוי מ-דרורי שלומי BRL
אלכסנדר כץ | (8)

אתר אייס וחברת ההשמה קודקס, מתחילים במדור שבועי חדש באייס - הג'וב הבא שלי. המדור יציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו.

במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו.

השבוע יחנוך את המדור ישי לוי (בפייסבוק: yishai levy), עובד כשנתיים כתקציבאי בכיר במשרד הפרסום דרורי שלומי BRL. לישי תואר ראשון בתקשורת וניהול ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות בשיווק ופרסום, שניהם במסלול האקדמי המכללה למנהל.

בשנים 2012-2013 היה ישי עוזר פלנר במחלקת הפלנינג במשרד הפרסום AVRAHAM. התפקיד דרש ההתמחות בממשקים שונים ובפעילות אינטנסיבית - מכרזים, סקירות שוק, מידענות, שאלוני רחוב, גיבוש אסטרטגיה פרסומית והכנת מצגות. כמו כן, השתלבות בפרויקטים שוטפים של המשרד. עוד לפני כן, עבד במשך 3 שנים במודיעין אופרטיבי במשרד הביטחון.

ומה יעדי הקריירה של ישי? "בעשור הקרוב הייתי רוצה להגיע לתפקידים הבאים: סופרווייזר, מנהל מוצר, מנהל מרקום, סמנכ"ל שיווק, סמנכ"ל משרד פרסום, ויועץ אסטרטגי/שיווקי".

1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: יחסי אנוש טובים (לפי סקר שערכתי בין העובדים של המשרד בו אני עובד (: ) - גם בין צוות העובדים וגם עם הלקוחות, היכולת להתנהל במספר מישורים במקביל, אסרטיביות, חריצות ונכונות להשקעה מתמדת.

2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: רמי לוי - שיווק השקמה (בית"ר ירושלים, קבוצת הדר נכסים).

3. ההישג הכי משמעותי עד כה: ההצלחה לשלב בין לימודים אינטנסיביים, עבודה תובענית ומשפחה וחברים.

4. Must Have - 5 האתרים והבלוגים שהם חובה אצלי:

א) sensation

ב) adweek

ג) אייס

ד) מזבלה

ה) Ads of the World

5. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: הדג נחש - הנה אני בא!

6. לא מתחיל את היום בלי...: שיר טוב.

7. הפרלמנט הברנז'אי שלי כולל את:

עומרי מלכה, פלנר ב'פוקס גורן גלעדי' (בפייסבוק).

אורי נשר - Media Account Manager Mobile Apps (בפייסבוק, בלינקדין).

8. פרויקט/לקוח שהייתי הורג בשבילו: לקוח - ID&T.

9. מקורות השראה ומודל לחיקוי: שי אגסי. הנה נאום שלו ב-TED - אל תפספסו.

10. שאיפת הקריירה הסודית שלי: לעסוק ביצירה והפקה מוזיקלית, וגם להיות שף.

11. הרגלים מוזרים שפיתחתי כשהשעון מצביע על חצות ואני עדיין במשרד: לשים מוזיקה מקפיצה בקולי קולות, לחזור על מנטרות "מרגיעות" הקשורות למתן שירות עבור לקוחות המשרד - "שינוי קטן בבריף וזהו...", "אבל הלקוח ביקש...", "שלחתם כבר?!?!".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

12. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: תחום התקשורת בכלל והפרסום בפרט הינו תחום דינמי, מתחדש ומתפתח בקצב מסחרר. לכן תמיד טוב להיות סקרנים, ללמוד על התחום ולהישאר מעודכנים.

ישי בחור צעיר ואנרגטי בתחילת דרכו המקצועית, חולם בגדול ואין ספק שיש לו את היכולות להגיע רחוק. הוא צבר ניסיון בעיקר בעולמות הפרסום ויחסי הציבור, התחיל כמתמחה בתחום הפלנינג ורכש כישורים בחשיבה אסטרטגית. בתפקידו הנוכחי ב'דרורי שלומי', הוא עובד כתקציבאי בכיר, שם הוא מיישם את הניסיון שצבר גם בתחום הפלנינג ובעיקר בהובלה וניהול לקוחות.

הקריירה של ישי יכולה בעתיד להתפצל ל-2 מסלולים - הפרסום או הלקוח. במסלול הפרסום הוא צריך להמשיך ולצבור ניסיון ולשאוף לתפקיד סופרווייזר בשנתיים הקרובות, הקפיצה לאחר מכן תהיה ניהול לקוח. בשביל להתקדם בתפקיד הסופרווייזר, עליו להיכנס לעומק, להכיר את פעילות לקוחותיו, להגיע לנקודות המכירה, לחיות את היעדים העסקיים ואת תכניות העבודה של הלקוחות שלו, להבין לא רק את צד הפרסום אלא ממש את השיקולים העסקיים.

לצורך ביצוע תפקיד של מנהל לקוח, ישי יצטרך לגבש זהות ניהולית, לצורך ניהול צוות, יצירת אג'נדה מקצועית, הובלת הצוות למטרה. מסלול לקוח - תוך שנה מהיום, לאחר שהעמיק בזווית הפרסום, לשאוף להגיע לצד של הלקוח בתפקידים ראשוניים, כמו מנהל מותג, עוזר מנהל שיווק וכדומה.

במסגרת זו עליו להבין את שרשרת הערך, מתהליך הייצור ועד המכירות והשיווק, לרבות בניית מותג ומיצובו מול המתחרים ואל מול הצרכים של קהלי המטרה. בשלב זה אני ממליץ להשקיע מחשבה על סוג המוצר אליו הוא מתחבר ואותו היה מעוניין לשווק ובאילו ארגונים היה רואה את עצמו משתלב. במקביל לבסס את הקשרים המקצועיים עם אותם ארגונים באמצעות הפייסבוק, לינקדין וכנסים מקצועיים המתקיימים באופן שוטף.

רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו. לאתר של חברת קודקס - לחצו כאן

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רביב 09/11/2014 22:16
    הגב לתגובה זו
    בלי בושה ממליצים פה לבן אדם להשתעבד לקריירה שלו, לא פחות ולא יותר. לא מספיק שבישראל עובדים הכי הרבה שעות בהשוואה למדינות המפותחות, עם המשכורות הכי נמוכות, זה כמובן לא מספיק
  • 7.
    האמת הצרופה 27/10/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    או לפחות תלקק לבכירים בתעשייה. זה עוזר הרבה יותר מהעצות מפוזיציה של אבי זיתן.
  • 6.
    מפוטר טרי 26/10/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    אשמח אם תעשו ייעוץ קריירה למציאת ענף חלופים
  • 5.
    בהחלט יופי של פרויקט! (ל"ת)
    עדי 26/10/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוני 26/10/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    יגיע רחוק - באחריות!!!
  • 3.
    פרויקט אדיר, כל הכבוד על המקוריות! (ל"ת)
    טלי 26/10/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייס בצמיחה חיובית! כל הכבוד לכם (ל"ת)
    מישהו 26/10/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה פרויקט. כל הכבוד (ל"ת)
    שירן 26/10/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.