הכוכב הבא צרפת
צילום: צילום מסך: ערוץ M6
רייטינג בינ"ל

משהו חורק ב'כוכב הבא' באירופה: הפרק השני בערוץ M6 הצרפתי נחתך ב-30%

אחרי הכישלון בגרמניה ובארה"ב, והביטול המפתיע באנגליה, התכנית בצרפת רשמה פרק שני מאכזב עם 2.7 מיליון צופים, ירידה של 1.1 ביחס להשקה
אלכסנדר כץ | (2)

הפרק השני של הפורמט הישראלי הכוכב הבא ששודר בסוף השבוע בערוץ הכבלים הצרפתי 6M, משך 2.7 מיליון צופים, ירידה של 1.1 מיליון ביחס לפרק ההשקה, ובאחוזים - ירידה של כמעט 30%. על פי אתר המדיה C21 Media, בנתח הצפייה מדובר ב-11.8%, נתון שעדיין גבוה ביחס לממוצע של הערוץ.

הפורמט של קשת וטדי הפקות, התקשתה להתמודד מול התחרות שהוצבה מולה: 5 מיליון צופים ל- Crossing Lines בערוץ TF1 ונתח צפייה של 20%, תכנית הטוק-שואו הפוליטית של ערוץ צרפת 2 שהניבה נתח של 13.1% ו-2.8 מיליון צופים, ומול ערוצי ה-DTT (עידן פלוס) הצרפתי וערוץ התרבות הצרפתי-גרמני ארטה, שרשם מיליון צופים לפרק הראשון בעונה השנייה של הסדרה Ainsi Soient-ils.

ב-M6 מתנחמים בעובדה כי נתח הצפייה בקרב קהלים צעירים מתחת לגיל 50, עומד על כ-20%, ואולם גם שם רואים מה קרה לפורמט בגרמניה, אנגליה ואפילו ארה"ב.

כזכור, רשת RTL הגרמנית הורידה את התכנית לאחר 5 פרקים, בהם היא ירדה מ-14% רייטינג ל-6 בלבד. בארה"ב התכנית הושקה ב-ABC עם 5.2 מיליון צופים בלבד, וסיימה את הגמר עם 3.5 מיליון, וההחלטה לא לחדש את החוזה לעונה נוספת. ואילו רשת ITV הבריטית החליטה לבטל את הפקת התכנית, והפרויקט לא ייצא לפועל כלל. בפורטוגל זוכה התכנית להצלחה גדולה, וכך גם במדינות נוספות. בסך הכל היא נרכשה לשידור ביותר מ-20 טריטוריות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איזה כיף 06/10/2014 15:43
    הגב לתגובה זו
    קשת האלה .. רק רע מגיע להם
  • 1.
    go 06/10/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    והכוכב הבא, קצת כמו "השופטים" שם (חוץ מריטה), היא התחתית של המיץ של הזבל
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.