מפחדים מגולף? וואלה צילם אבל לא שידר אייטם על קמפיין "הילדים הלבנים"
בסוף השבוע האחרון צולמה באתר וואלה כתבת וידאו שהכותרת שלה "עזרו לנו, ילדים, למצוא מזרחי בפרסומת של גולף קידס". הכתבה המעניינת שאמורה היתה לעסוק בשאלה מדוע מותג האופנה הישראלי בחר להציג בפרסומת הטלוויזיה ילדים בהירי עור בלבד - לא שודרה לבסוף באורח מפתיע למדי.
הסיבה, כך לפחות טוען שלומי חתוכה שהוזמן לאולפן להתראיין בנושא, היא מכבש לחצים מצד משרד הפרסום אדלר חומסקי ונציגי חברת גולף - משרד יחסי הציבור של רני רהב המטפלים בתקציב.
בפוסט שהעלה חתוכה היום (יום א') לפיסבוק הוא גולל את אירועי יום רביעי האחרון אז זומן לאולפן וואלה לדיון בנושא. "ביום רביעי האחרון הובהלתי לוואלה חדשות לשוחח על אייטם בנוגע לייצוג בפרסומות. על הפרק: הפרסומת החדשה של גולף קידס של משרד הפרסום אדלר-חומסקי. כולם ילדים אשכנזים כמובן, לבנים חיוורים בהירים עיניים כחולות וכל השיט האשכנזי הרגיל (אמא שלי הוסיפה: אפילו הכלב לבן). כולם כבר מבינים שיש כאן בעיה חמורה שלא לומר חולניות קשה. לפני צילום האייטם חשתי בדריכות גוברת. מגיש המהדורה ינון מגל החל להיות מוצף בטלפונים: פנייה מראש למשרד הפרסום אדלר-חומסקי לקבלת תגובה הביאה כנראה ללחץ גובר לביטול האייטם. מהטלפון בקע קול: בקשר לאייטם על הפרסומת של גולף. הוא מיהר לצאת החוצה וחזר אחרי דקות ארוכות. בינתיים צילמתי את התמונה הזאת, שלא אחשוב שהזיתי. צילמנו את האייטם. קצר ופשוט. משרד פרסום אדלר-חומסקי, מסר הקריין, סירב להגיב".
חתוכה הוסיף: "יצאתי לדרכי אבל תוך שעה התברר לי כי האייטם לא ישודר: הלחץ מצד חברת הפרסום 'אדלר-חומסקי' או חברת 'גולף' לבטל את שידור האייטם נשא פרי שכן בעקבות הוראה חד משמעית מלמעלה בוטל השידור. לא יאומן. מערכת תכנית חדשות מוצאת לנכון לשדר אייטם חדשותי חשוב וחברתי (ומגיע להם מילה טובה על כך). אבל מסתבר שהיא כפופה למשרד פרסום, לקשרים, לשחיתות. כל הילדים אשכנזים, ואסור אפילו לדבר על זה".
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בוואלה סירבו בתוקף להגיב לאייס בנושא. מאדלר חומסקי נמסר לאייס כי - כפי שנאמר לוואלה - "משרד הפרסום אינו מגיב בשם לקוחותיו". כך על פי אמיר גיא, מבעלי המשרד, תם חלקו של משרד הפרסום בנעשה מאחורי הקלעים סביב האייטם על גולף.
הנה הפרסומת - שפטו בעצמכם
במשרד יחסי הציבור 'רהב תקשורת', בבעלותו של רני רהב המטפל בתקציב גולף, אומרים לאייס כי "החברה מעולם לא הפעילה כל לחץ על וואלה". התגובה שהועברה לוואלה מטעם גולף באמצעות רני רהב, היתה בזו הלשון: "גולף קידס הינה חברה שוויונית המתגאה בהעסקת עובדים בכלל העדות, הדתות והמגזרים בחברה הישראלית. לאורך כל השנים אנו מלהקים לפרסומות החברה ילדים בלי הבדל דת, גזע ומין. אנו דוחים את הרמיזה בשאלתכם בשאת נפש".
חתוכה, יש לציין, הוא משורר ופעיל חברתי למען שיוויון ונגד גזענות כלפי מזרחיים. את הפוסט שלו בפייסבוק (שמשותף על ידי רבים) הוא מסיים במשפט "אשמח אם תשתפו ויותר מזה תטילו חרם על חברת גולף. לא לקנות שם, פשוט מאוד. ושתהיה לנו שנה טובה, ולהם שנה פיננסית על הפנים. תודה".
- 14.אלי 28/09/2014 10:51הגב לתגובה זוברור שצריך שיהיה יצוג שווה, אבל חשוב לזכור שהמון ילדים בישראל 2014 כבר "מעורבבים" מזמן, יש לי אחיינים חצי מרוקאים חצי פולנים שיצאו בלונדינים עם עינים כחולות, שלא לדבר על הצד העירקי שהוא בהיר עור ועיינים מלכתחילה...
- 13.ko 28/09/2014 10:48הגב לתגובה זוכל דבר שרני רהב מיחצן, אני מחרים, לטעמי הוא האיש השנוא במדינה, ולא ברור לי מי לוקח אותו לייצוג. רני רהב הוא כל מה שגרוע במדינה בבן אדם אחד! הון + שילטון + להיות בארון! ולא, להתחפש לציוני בכוכב נולד לא עוזר ...
- 12.ג'קי 22/09/2014 15:26הגב לתגובה זואתר של פחדנים שמה שמעניין אותם זה רק כסף מפרסומות
- 11.רק דרך הכיס הם יבינו (ל"ת)חרם חרם חרם 22/09/2014 06:33הגב לתגובה זו
- 10.איציק 21/09/2014 23:27הגב לתגובה זואפילו בארה"ב ובקנדה הייצוג הוא שוויוני פלוס.
- 9.פיליפ 21/09/2014 22:33הגב לתגובה זואו שאולי נמצא כמה במשרדי גולף. נו... מצאתם ?
- 8.אחת 21/09/2014 19:49הגב לתגובה זוהחברה היחידה 'שצדיקה' היא קדס . כל האחרות על טהרת האהרים הגרמניים.
- 7.יורם 21/09/2014 17:39הגב לתגובה זובושה וחרפה שמותג ישראלי מלהק לפרסומת מה שאפילו בשוודיה היה נחשב בחירה תמוהה. הגיע הזמן לשים קץ לליהוק הגזעני בפרסומות בישראל.
- 6.אשכנזי 21/09/2014 17:01הגב לתגובה זומוסכם שיש טעם לפגם בזה שאין שם מזרחים, אבל בין זה לבין לעשות חרם על כל מוצרי גולף יש פער גדול.
- 5.sdsds 21/09/2014 16:57הגב לתגובה זוהרי פה ימכרו את אימא שלהם עבור כסף אז פשוט להסיק לקנות את המוצרים שלהם,והם יבואו על 4.
- 4.תתביישו 21/09/2014 16:56הגב לתגובה זואיך אתה מעז רני רהב להתעלם מהפרסומת, מי עשה את הקאסטינג ? מה הדריך אותו בבחירה ? אני ומשפחתי המזרחית והכסף המצויין שלנו לא נראה את סניפי גולף
- 3.גיל 21/09/2014 16:48הגב לתגובה זושנתנו אייטם חשוב זה ולא מפחדים ממפרסמים ורני רהב אחד...
- 2.משה 21/09/2014 15:55הגב לתגובה זואולי די כבר עם ההעלבות של המזרחי "הגאה"? נמאס! ולמה בפרסומות ל"חומוס של אבי" אין אשכנזי "לבן" שמבשל? זה אומר ש"לבנים" לא יודעם לבשל חומוס כמו "שחורים" (סליחה.. כהי עור).
- 1.ילד מזרחי 21/09/2014 15:16הגב לתגובה זוהגזענות הזאת תביא עליהם חרם צרכני ויש פה מספיק מזרחיים עם מודעות במדינה. מאחל לאדלר ולגולף שואה כלכלית לשנה החדשה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.