פייסבוק סוערת: זארה חטפה תגובות קשות על "חולצת השואה", ומיהרה להגיב
הרשתות החברתיות סוערות בשעות האחרונות (יום ד') לאחר שנודע כי רשת האופנה הספרדית זארה החלה למכור חולצות לפעוטות עליהן מופיע טלאי צהוב - תחת השם "קולקציית שריף".
הקולקציה אינה נמכרת בחנויות בישראל, אולם ניתן לרכוש אותה באתר האינטרנט של הרשת (
לאייס נודע כי משעות הבוקר מנסים בזארה ישראל להשיג את מטה החברה בספרד, על מנת למחות על המהלך ולנסות לפעולת על מנת להסיר את הקולקציה הזאת מהמדפים.
אין צורך להכביר במילים ולהסביר את הבעייתיות בקולקציה זו, שלמרות כינויה "קולקציית שריף", נראית הרבה יותר כמו לבוש של אסיר יהודי עם טלאי צהוב במחנה ריכוז.
אין זו שערוריית השואה הראשונה של 'זארה'. לפני 7 שנים שיווקה החברה תיקי יד לאחר שלקוחה של הרשת באנגליה התלוננה כי בתחתית התיק רקום צלב קרס. בעקבות כך הסירה הרשת את הקולקציה, לאחר שספגה ביקורת קשה על כך.
- זארה רוצה לקחת נתח שוק בארה"ב - האם היא השקעה טובה?
- האם סוף סוף שינוי המגמה אמיתי או שמדובר בעוד ראלי של שוק דובי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מ'זארה ישראל' נמסר: "הפריט המדובר מקולקציית Cowboy Collection לתינוקות, עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה".
מהחברה נמסר עוד כי "הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".
- 8.טל שחר 21/10/2014 18:05הגב לתגובה זואני לא קונה יותר בזארה וגם לכם כדי לא לקנות מי שחושב שאני צודק שיתן לייק
- 7.העיצוב של החולצה כל כך מכוער, השואה מתגמדת. (ל"ת)ע 28/08/2014 17:39הגב לתגובה זו
- 6.לחקור מי עיצב 27/08/2014 18:32הגב לתגובה זולחקור מי עיצב את החולצה, זה לא מקרי. בספרד קמה קבוצת אנטישמים המנסים להשפיע על העולם, אלא מה, אם ילד ספרדי קונה חולצה כזאת זה אומר שהוא מזדהה עם היהודים ושם עליו את הטלאי הצהוב??? טיפשות במלוא מובן המילה.
- 5.העיקר ש"משמידים" את המוצר... מביך. (ל"ת)ענבר 27/08/2014 14:38הגב לתגובה זו
- 4.למה עדין לא הורידו מהאתר? (ל"ת)סקרן 27/08/2014 13:53הגב לתגובה זו
- 3.סמל השריף הוא כוכב מחומש,פנטגראם. (ל"ת)ייאי 27/08/2014 13:27הגב לתגובה זו
- 2.יצא המרצע מהשק (ל"ת)שמוליק 27/08/2014 12:56הגב לתגובה זו
- 1.בושה בושה בושה (ל"ת)שירי 27/08/2014 12:25הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
