צו 8 לברנז'ה
צילום: יח"צ. צילום מסך
TV

הברנז'ה התגייסה והעבירה למשרד החוץ רעיונות: "רצינו לתת להם תחמושת"

כך לדברי יגאל בראון שיחד עם איגוד הפרסום, הבצפר, נדב רביב ואוני' תל אביב עמד מאחורי יוזמת "צו 8" שנועדה "לעשות את המצב הרבה יותר טוב"
משה בנימין | (3)

ביום חמישי האחרון נענו אנשי תעשיית הפרסום (על שלל מגזריה) לקריאה להתגייס לטובת המערך ההסברתי של ישראל והתייצבו באוניברסיטת תל אביב. על הפרק עמדה משימת שיפור התדמית של ישראל על רקע מבצע 'צוק איתן', כאשר מאחורי היוזמה עמדו נדב רביב ואיגוד חברות הפרסום ולצידם אוניברסיטת תל אביב שתרמה את הלוקיישן ואירחה את האירוע.

אנשי התעשייה שלקחו חלק באירוע התחלקו לקבוצות לפי ההתמחות המקצועית ונטיית ליבם: סושיאל, רדיו, פרינט, הפקה, WEB, מובייל וכן הלאה. בין הנוכחים שהקדישו מזמנם היו ויוי גולן, עמוס מרון, יפית הוט, ליאור גולברי, עופר ברנר, נמרוד עמית, אלי היול, עידית שלנגר, עודד גרינברג, אסף שלח, אמיר לב, קובי גמליאל, קובי נעים, שרונה זבלודובסקי, יונתן קגנסקי, ינון חדאב, רות שפירא, ורד לזרוב, סיוון קיסר, שי צ'יקוטאי, טל ריבן, יגאל בראון ואמיר גיא. באיגוד מספרים כי סיעור המוחין המשותף הוליד "בנק רעיונות שהועברו למשרד החוץ, דובר צה"ל ומשרד רה"מ".

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום והבצפר, יגאל בראון אמר לאייס: "הרעיון היה להזמין את הברנז'ה לצו 8. למעשה זה התחיל עוד כשכולם היו מובטלים והעבודה עצרה. רצינו שיבואו ליום אחד, נתכנס לשולחנות לפי נושאים, נוציא ים של רעיונות ואז נעביר אותם למשרד החוץ, דובר צה"ל וכו'". בראון מספר גם כי חלק מהגופים שהיו הכתובת לרעיונות אף הגיעו לבקר את הנוכחים באוניברסיטת תל אביב.

בסופו של יום, האירוע שהתקיים בין השעות 10 בבוקר ו-18:00 בערב הסתיים עם חוברת רעיונות שעברה לגופים האמונים על ההסברה הישראלית כאשר בראון מסביר: "רצינו לתת להם תחמושת". לדבריו, האירוע שגייס מוחות ממשרדים שונים לטובת משימה משותפת צפוי להמשיך בעתיד לפרויקטים נוספים סביב נושאים אחרים: "לא מן הנמנע שנעשה זאת שוב, עדיין לא ידוע אם באותו הפורמט אבל משהו דומה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ניר 11/08/2014 08:23
    הגב לתגובה זו
    עם תמונה של ילדים קשורים למשגרי רקטות
  • 2.
    מלא מלא אנשים שאני לא מכיר (ל"ת)
    אלי 10/08/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    oferdesade 10/08/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    תודה על העבודה הקשה. אתם צריכים להבין שדיפלומטיה ציבורית זה מרקם מאד מורכב של המון אלמנטים שרק מי שעוסק במלאכה יום יום יכול להבין כיצד משתלבים ההילוכים. לא תמיד אנשי מקצוע - כישרוניים כשיהיו - יכולים לעמוד על הדקויות של המסר הדיפלומטי. אנא, תשאירו את הכל בידינו ואנחנו נדאג להודיע לכם אם הצלחנו לאמץ משהו מהצעותיכם מבלי למשוך תשומת לב לחוסר המקצועיות המשבע שלנו.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.