בעקבות הירידה בהיקף הפרסום - עיכוב בתשלום דמי ההבראה לעובדי ערוץ 10
השפעות מבצע 'צוק איתן' על שוק התקשורת וזכיינית הטלוויזיה מוצא את דרכו לתשלום דמי ההבראה של עובדי ערוץ 10. במכתב שהעביר היום (יום א') ועד עובדי ערוץ 10 לעובדים נמסר להם כי "עקב הצניחה הכללית במכירת זמן פרסום בתקופת המבצע הצבאי - בעיית תזרים מעכבת לפי שעה את תשלום דמי ההבראה השנתיים במשכורת יולי, כפי שהיה נהוג עד כה".
ועד הועבדים פתח את המכתב עם מילות עידוד והוקרה לעשרות אנשי הצוות של הערוץ על רקע שעות העבודה הרבות סביב מבצע 'צוק איתן': "אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול לכל צוותי 'חדשות 10' בשטח, בדסק, באולפנים ובקונטרול - שעובדים סביב השעון, בהתגייסות מרשימה, לאורך שבועות הלחימה האחרונים. כולנו מלאי התפעלות מרמת השידורים הרצופים, שיעור הצפייה חסר התקדים שלו הם זכו ושיתוף הפעולה המוצלח בין זרועות המערכת השונות במהלך התקופה הארוכה הזו. ההישג שלנו גדול עוד יותר אם מביאים בחשבון את עננת אי-הודאות שתחתיה פועל הערוץ מתחילת השנה, ואנחנו יכולים להיות גאים בו".
עם זאת מציין הוועד כי "לצערנו, איכותה המקצועית הגבוהה של החברה אינה עולה בקנה אחד עם מצבה הכלכלי הרע - בין היתר (אבל לא רק) עקב הצניחה הכללית במכירת זמן פרסום בתקופת המבצע הצבאי. על רקע זה עדכנה ההנהלה את ועד העובדים בימים האחרונים, כי בעיית תזרים מעכבת לפי שעה את תשלום דמי ההבראה השנתיים במשכורת יולי, כפי שהיה נהוג עד כה. מדובר בסכום (ברוטו) של כמה אלפי שקלים, המחושב לפי הוותק שצבר כל עובד, וניתן לדחותו עפ"י החוק עד מספר חודשים. אין ספק כי השהיית דמי ההבראה תכביד במיוחד על הורים לילדים, שרגילים להשתמש בכסף למימון החופשה המשפחתית או עלות הקייטנות בקיץ; ואולם, מתוך אחריות עמוקה למצב החברה ומתוך אמון בעומדים בראשה - יוסי ורשבסקי וגולן יוכפז - החלטנו לא להתנגד למהלך, כל עוד הסכום יועבר במלואו עד למשכורת ספטמבר הקרוב (המשולמת בתחילת אוקטובר)".
אין חדשות לגבי תכנית ההבראה
הפנייה לעובדים כללה גם התייחסות לתכנית ההבראה המרחפת מעל הערוץ. "כפי שחלקכם קראתם, במרוצת הלחימה החלו דיונים על תכנית הבראה חיונית שתייצב את ערוץ 10. בתשובה לשאלותיכם הרבות בעניין, אנו מבהירים שאכן התקיימו פגישות בין נציגי הוועד לבין ההנהלה ובעלי המניות, אך עד כה לא הושגו הסכמות כלשהן".
- 3.חדווה של שלומיק 04/08/2014 08:52הגב לתגובה זואני בענף הפרסום כבר 5 שנים. לא קיבלתי אף פעם דמי הבראה.
- 2.קרליבכיין 03/08/2014 18:35הגב לתגובה זוקומץ "טאלנטים" ומנהלים מרוויחים סכומי עתק ויישארו בערוץ עד הרגע האחרון עם המשכורות השמנות, כל השאר מבזבזים את הזמן ואת הכוחות שלהם על כלום. תברחו מיד.
- 1.משה 03/08/2014 18:04הגב לתגובה זותבדקו טוב אם ירדה אגורה אחת בשכר של בעלי החוזה האישי. גם עליהם ניתן להשית קיצוצים במצבי קיצון.... ברקאי, קירשנבאום, זהר, איש שלום וכד. קיצוץ או דחייה אצלם היה מסדר לכולם דמי הבראה. רמז לבאות בתאגיד השידור של ארדנלנדס ושות......
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
