בעקבות הירידה בהיקף הפרסום - עיכוב בתשלום דמי ההבראה לעובדי ערוץ 10

ההנהלה עדכנה את הועד כי בעיה תזרימית מעכבת את תשלום דמי ההבראה השנתיים. הועד לא הביע התנגדות כל עוד הסכום יועבר עד למשכורת ספטמבר
משה בנימין | (3)

השפעות מבצע 'צוק איתן' על שוק התקשורת וזכיינית הטלוויזיה מוצא את דרכו לתשלום דמי ההבראה של עובדי ערוץ 10. במכתב שהעביר היום (יום א') ועד עובדי ערוץ 10 לעובדים נמסר להם כי "עקב הצניחה הכללית במכירת זמן פרסום בתקופת המבצע הצבאי - בעיית תזרים מעכבת לפי שעה את תשלום דמי ההבראה השנתיים במשכורת יולי, כפי שהיה נהוג עד כה".

ועד הועבדים פתח את המכתב עם מילות עידוד והוקרה לעשרות אנשי הצוות של הערוץ על רקע שעות העבודה הרבות סביב מבצע 'צוק איתן': "אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול לכל צוותי 'חדשות 10' בשטח, בדסק, באולפנים ובקונטרול - שעובדים סביב השעון, בהתגייסות מרשימה, לאורך שבועות הלחימה האחרונים. כולנו מלאי התפעלות מרמת השידורים הרצופים, שיעור הצפייה חסר התקדים שלו הם זכו ושיתוף הפעולה המוצלח בין זרועות המערכת השונות במהלך התקופה הארוכה הזו. ההישג שלנו גדול עוד יותר אם מביאים בחשבון את עננת אי-הודאות שתחתיה פועל הערוץ מתחילת השנה, ואנחנו יכולים להיות גאים בו".

עם זאת מציין הוועד כי "לצערנו, איכותה המקצועית הגבוהה של החברה אינה עולה בקנה אחד עם מצבה הכלכלי הרע - בין היתר (אבל לא רק) עקב הצניחה הכללית במכירת זמן פרסום בתקופת המבצע הצבאי. על רקע זה עדכנה ההנהלה את ועד העובדים בימים האחרונים, כי בעיית תזרים מעכבת לפי שעה את תשלום דמי ההבראה השנתיים במשכורת יולי, כפי שהיה נהוג עד כה. מדובר בסכום (ברוטו) של כמה אלפי שקלים, המחושב לפי הוותק שצבר כל עובד, וניתן לדחותו עפ"י החוק עד מספר חודשים. אין ספק כי השהיית דמי ההבראה תכביד במיוחד על הורים לילדים, שרגילים להשתמש בכסף למימון החופשה המשפחתית או עלות הקייטנות בקיץ; ואולם, מתוך אחריות עמוקה למצב החברה ומתוך אמון בעומדים בראשה - יוסי ורשבסקי וגולן יוכפז - החלטנו לא להתנגד למהלך, כל עוד הסכום יועבר במלואו עד למשכורת ספטמבר הקרוב (המשולמת בתחילת אוקטובר)".

אין חדשות לגבי תכנית ההבראה

הפנייה לעובדים כללה גם התייחסות לתכנית ההבראה המרחפת מעל הערוץ. "כפי שחלקכם קראתם, במרוצת הלחימה החלו דיונים על תכנית הבראה חיונית שתייצב את ערוץ 10. בתשובה לשאלותיכם הרבות בעניין, אנו מבהירים שאכן התקיימו פגישות בין נציגי הוועד לבין ההנהלה ובעלי המניות, אך עד כה לא הושגו הסכמות כלשהן".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חדווה של שלומיק 04/08/2014 08:52
    הגב לתגובה זו
    אני בענף הפרסום כבר 5 שנים. לא קיבלתי אף פעם דמי הבראה.
  • 2.
    קרליבכיין 03/08/2014 18:35
    הגב לתגובה זו
    קומץ "טאלנטים" ומנהלים מרוויחים סכומי עתק ויישארו בערוץ עד הרגע האחרון עם המשכורות השמנות, כל השאר מבזבזים את הזמן ואת הכוחות שלהם על כלום. תברחו מיד.
  • 1.
    משה 03/08/2014 18:04
    הגב לתגובה זו
    תבדקו טוב אם ירדה אגורה אחת בשכר של בעלי החוזה האישי. גם עליהם ניתן להשית קיצוצים במצבי קיצון.... ברקאי, קירשנבאום, זהר, איש שלום וכד. קיצוץ או דחייה אצלם היה מסדר לכולם דמי הבראה. רמז לבאות בתאגיד השידור של ארדנלנדס ושות......
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.