'מחוברים' מגיעה לארה"ב: AOL רכשה את הפורמט - שישודר בלעדית באינטרנט

הפורמט של דורון צברי ורם לנדס, שנמכר עד כה ל-22 מדינות, יכלול בארה"ב 20 פרקים באורך מלא, מהלך ראשוני של AOL ששידרה עד כה סדרות קצרות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה AOL מחוברים

ענקית האינטרנט האמריקאית AOL הודיעה היום (יום ג') על רכישת הפורמט של מחוברים, שיצרו רם לנדס ודורון צברי עבור HOT. במסגרת העסקה, קודה תקשורת תהיה אחראית על הפקת הסדרה עבור AOL בארה"ב, והיא תשודר תחת שמה המקורי Connected. עמי טיר, במאי העונות האחרונות של 'מחוברים', יפקח על התוכן של הסדרה האמריקנית.

הסדרה שתופק בארה"ב, תעקוב אחר חייהם של 5 דמויות שונות בניו יורק ותדון סביב הנושא של חיי משפחה בעיר . משתתפי הסדרה יסקרו את חייהם באמצעות מצלמת וידאו במשך 6 חודשים. הסדרה צפויה לכלול 20 פרקים באורך של 22-30 דקות כל אחד. תהליך האודישנים מתחיל בימים אלו.

'מחוברים' עלתה לראשונה לאוויר לפני כ-5 שנים תחת השם מחוברות. מאז שודרו 5 עונות והעונה האחרונה, שכונתה מחוברים+ שברה שיאי צפייה עם גידול של 60% בנתוני הצפייה ביחס לעונות הקודמות. בימים אלו מופקת העונה השישית.

הפורמט של 'מחוברים' נמכר עד היום, באמצעות ארמוזה פורמטס, ל-22 מדינות, בהן צרפת, ספרד, הולנד, אירלנד, פינלנד, הודו, דנמרק ורוסיה. באסטוניה החלו שלבי ההפקה. באירלנד מצטלמת בימים אלו העונה הראשונה. בהודו צולמו עד היום 65 פרקים באופן יומי, שבהם גם הופיעה לראשונה על מסך הטלוויזיה ההודי אישה לסבית. בפינלנד עובדים היום על העונה השלישית, לאחר שהקודמת הצליחה להכפיל פי 3 את הרייטינג של חברת הכבלים. בדנמרק זכתה הסדרה לפרס הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר ועקפה בנתוני הרייטינג את האח הגדול. עד היום שודרו בעולם כ-300 שעות שידור של 'מחוברים'.

רק בשנה החולפת: AOL הפיקה 13 סדרות מקור

AOL נחשבת למובילה בכל הנוגע לתוכן וידאו המשודר באינטרנט. החברה מדורגת במקום הראשון במכירת מודעות בארה"ב לפני גוגל, ובמקום השני בצריכת תוכן אחריה. כל טכנולוגיות הווידאו של AOL מפותחת במרכז הפיתוח בישראל שמעסיק כ-80 עובדים.

בשנה האחרונה הפיקה AOL לא פחות מ-13 סדרות מקור תחת ערוץ התוכן AOL On, שכללו טלנטים מובילים כגון שרה ג'סיקה פרקר, ניקול ריצ'י, גווינת' פלטרו והאנק אזריה. סדרות אלו ששודרו באינטרנט בלבד, זכו לחשיפה של 150 מיליון צפיות בשנה, ולחסויות מצד מפרסמים גדולים כגון 'סיטי בנק', 'אמריקן אקספרס', 'וריזון' ועוד.

בנוסף, מציעה AOL ספריית Premium Video שמכילה 700 אלף קטעים המשודרים לרשת סינדיקציה של מעל ל-1,700 שותפי תוכן, בהם CBS, NBC Discovery, Martha Stewart ESPN, ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מדובר על רכישה ראשונה של פורמט בינ"ל על ידי AOL, ולראשונה היא גם תפיק סדרת טלוויזיה באורך מלא. 'מחוברים' תושק בכל ערוצי הצפייה של AOL, מטלוויזיות חכמות עד לסמרטפונים, והיא תהיה פתוחה לצפייה בחינם.

בראש חטיבת הווידאו של AOL, עומד כיום רן הר נבו, מייסד 5min שנמכרה ל-AOL בשנת 2010. הר נבו אמר כי "עם כניסתן של הטלוויזיות החכמות ועלייה בצפייה בתכנים אינטרנטיים על כל המסכים עוברת תעשיית האינטרנט להפקת סדרות טלוויזיה באורך מלא דוגמת 'בית הקלפים' של 'נטפליקס'. אני גאה על כך ש'מחוברים', כיצירה ישראלית, תהיה הסדרה הראשונה שאנו מפיקים בפורמט ארוך לצופים שלנו ושנוכל לחבר טכנולוגיה ותוכן ישראלי ברמה בינ"ל".

"החיבור עם AOL היה מיידי ומושלם, גם ברמה האנושית וגם בהיבט של הערכים", מסר לנדס, המפיק האחראי ואחד מיוצרי הסדרה. "זה נפלא להיות חלק ממהלך אסטרטגי עולמי של יצירה והפצת תכני וידאו איכותיים באמצעי ההפצה החדשים".

סמנכ"ל התוכן של HOT, יורם מוקדי, הוסיף כי "'מחוברים' הוא אחד מהפורמטים הישראליים הנמכרים ביותר בעולם, ואנחנו גאים מאוד בסדרה וביוצריה. אנו בטוחים שגם האמריקאים יסחפו אחרי 'מחוברים' ולבם של מיליונים במדינות הרבות שבהן היא משודרת. הרעיון המקורי והמצוין, יחד עם הפלטפורמה החזקה של AOL, יכולים לעבוד נפלא גם בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.