'מחוברים' מגיעה לארה"ב: AOL רכשה את הפורמט - שישודר בלעדית באינטרנט
ענקית האינטרנט האמריקאית AOL הודיעה היום (יום ג') על רכישת הפורמט של מחוברים, שיצרו רם לנדס ודורון צברי עבור HOT. במסגרת העסקה, קודה תקשורת תהיה אחראית על הפקת הסדרה עבור AOL בארה"ב, והיא תשודר תחת שמה המקורי Connected. עמי טיר, במאי העונות האחרונות של 'מחוברים', יפקח על התוכן של הסדרה האמריקנית.
הסדרה שתופק בארה"ב, תעקוב אחר חייהם של 5 דמויות שונות בניו יורק ותדון סביב הנושא של חיי משפחה בעיר . משתתפי הסדרה יסקרו את חייהם באמצעות מצלמת וידאו במשך 6 חודשים. הסדרה צפויה לכלול 20 פרקים באורך של 22-30 דקות כל אחד. תהליך האודישנים מתחיל בימים אלו.
'מחוברים' עלתה לראשונה לאוויר לפני כ-5 שנים תחת השם מחוברות. מאז שודרו 5 עונות והעונה האחרונה, שכונתה מחוברים+ שברה שיאי צפייה עם גידול של 60% בנתוני הצפייה ביחס לעונות הקודמות. בימים אלו מופקת העונה השישית.
הפורמט של 'מחוברים' נמכר עד היום, באמצעות ארמוזה פורמטס, ל-22 מדינות, בהן צרפת, ספרד, הולנד, אירלנד, פינלנד, הודו, דנמרק ורוסיה. באסטוניה החלו שלבי ההפקה. באירלנד מצטלמת בימים אלו העונה הראשונה. בהודו צולמו עד היום 65 פרקים באופן יומי, שבהם גם הופיעה לראשונה על מסך הטלוויזיה ההודי אישה לסבית. בפינלנד עובדים היום על העונה השלישית, לאחר שהקודמת הצליחה להכפיל פי 3 את הרייטינג של חברת הכבלים. בדנמרק זכתה הסדרה לפרס הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר ועקפה בנתוני הרייטינג את האח הגדול. עד היום שודרו בעולם כ-300 שעות שידור של 'מחוברים'.
- שלמור תקשורת תטפל בתקציב היח"צ של מרכז הפיתוח של AOL בישראל
- הסטארט-אפ של אילון זרמון ממריא: ענקית האינטרנט AOL חתמה הסכם עם minteye
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק בשנה החולפת: AOL הפיקה 13 סדרות מקור
AOL נחשבת למובילה בכל הנוגע לתוכן וידאו המשודר באינטרנט. החברה מדורגת במקום הראשון במכירת מודעות בארה"ב לפני גוגל, ובמקום השני בצריכת תוכן אחריה. כל טכנולוגיות הווידאו של AOL מפותחת במרכז הפיתוח בישראל שמעסיק כ-80 עובדים.
בשנה האחרונה הפיקה AOL לא פחות מ-13 סדרות מקור תחת ערוץ התוכן AOL On, שכללו טלנטים מובילים כגון שרה ג'סיקה פרקר, ניקול ריצ'י, גווינת' פלטרו והאנק אזריה. סדרות אלו ששודרו באינטרנט בלבד, זכו לחשיפה של 150 מיליון צפיות בשנה, ולחסויות מצד מפרסמים גדולים כגון 'סיטי בנק', 'אמריקן אקספרס', 'וריזון' ועוד.
בנוסף, מציעה AOL ספריית Premium Video שמכילה 700 אלף קטעים המשודרים לרשת סינדיקציה של מעל ל-1,700 שותפי תוכן, בהם CBS, NBC Discovery, Martha Stewart ESPN, ועוד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מדובר על רכישה ראשונה של פורמט בינ"ל על ידי AOL, ולראשונה היא גם תפיק סדרת טלוויזיה באורך מלא. 'מחוברים' תושק בכל ערוצי הצפייה של AOL, מטלוויזיות חכמות עד לסמרטפונים, והיא תהיה פתוחה לצפייה בחינם.
בראש חטיבת הווידאו של AOL, עומד כיום רן הר נבו, מייסד 5min שנמכרה ל-AOL בשנת 2010. הר נבו אמר כי "עם כניסתן של הטלוויזיות החכמות ועלייה בצפייה בתכנים אינטרנטיים על כל המסכים עוברת תעשיית האינטרנט להפקת סדרות טלוויזיה באורך מלא דוגמת 'בית הקלפים' של 'נטפליקס'. אני גאה על כך ש'מחוברים', כיצירה ישראלית, תהיה הסדרה הראשונה שאנו מפיקים בפורמט ארוך לצופים שלנו ושנוכל לחבר טכנולוגיה ותוכן ישראלי ברמה בינ"ל".
"החיבור עם AOL היה מיידי ומושלם, גם ברמה האנושית וגם בהיבט של הערכים", מסר לנדס, המפיק האחראי ואחד מיוצרי הסדרה. "זה נפלא להיות חלק ממהלך אסטרטגי עולמי של יצירה והפצת תכני וידאו איכותיים באמצעי ההפצה החדשים".
סמנכ"ל התוכן של HOT, יורם מוקדי, הוסיף כי "'מחוברים' הוא אחד מהפורמטים הישראליים הנמכרים ביותר בעולם, ואנחנו גאים מאוד בסדרה וביוצריה. אנו בטוחים שגם האמריקאים יסחפו אחרי 'מחוברים' ולבם של מיליונים במדינות הרבות שבהן היא משודרת. הרעיון המקורי והמצוין, יחד עם הפלטפורמה החזקה של AOL, יכולים לעבוד נפלא גם בארה"ב".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
