מחוברים פלוס
צילום: יח"צ

'מחוברים' מגיעה לארה"ב: AOL רכשה את הפורמט - שישודר בלעדית באינטרנט

הפורמט של דורון צברי ורם לנדס, שנמכר עד כה ל-22 מדינות, יכלול בארה"ב 20 פרקים באורך מלא, מהלך ראשוני של AOL ששידרה עד כה סדרות קצרות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה AOL מחוברים

ענקית האינטרנט האמריקאית AOL הודיעה היום (יום ג') על רכישת הפורמט של מחוברים, שיצרו רם לנדס ודורון צברי עבור HOT. במסגרת העסקה, קודה תקשורת תהיה אחראית על הפקת הסדרה עבור AOL בארה"ב, והיא תשודר תחת שמה המקורי Connected. עמי טיר, במאי העונות האחרונות של 'מחוברים', יפקח על התוכן של הסדרה האמריקנית.

הסדרה שתופק בארה"ב, תעקוב אחר חייהם של 5 דמויות שונות בניו יורק ותדון סביב הנושא של חיי משפחה בעיר . משתתפי הסדרה יסקרו את חייהם באמצעות מצלמת וידאו במשך 6 חודשים. הסדרה צפויה לכלול 20 פרקים באורך של 22-30 דקות כל אחד. תהליך האודישנים מתחיל בימים אלו.

'מחוברים' עלתה לראשונה לאוויר לפני כ-5 שנים תחת השם מחוברות. מאז שודרו 5 עונות והעונה האחרונה, שכונתה מחוברים+ שברה שיאי צפייה עם גידול של 60% בנתוני הצפייה ביחס לעונות הקודמות. בימים אלו מופקת העונה השישית.

הפורמט של 'מחוברים' נמכר עד היום, באמצעות ארמוזה פורמטס, ל-22 מדינות, בהן צרפת, ספרד, הולנד, אירלנד, פינלנד, הודו, דנמרק ורוסיה. באסטוניה החלו שלבי ההפקה. באירלנד מצטלמת בימים אלו העונה הראשונה. בהודו צולמו עד היום 65 פרקים באופן יומי, שבהם גם הופיעה לראשונה על מסך הטלוויזיה ההודי אישה לסבית. בפינלנד עובדים היום על העונה השלישית, לאחר שהקודמת הצליחה להכפיל פי 3 את הרייטינג של חברת הכבלים. בדנמרק זכתה הסדרה לפרס הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר ועקפה בנתוני הרייטינג את האח הגדול. עד היום שודרו בעולם כ-300 שעות שידור של 'מחוברים'.

רק בשנה החולפת: AOL הפיקה 13 סדרות מקור

AOL נחשבת למובילה בכל הנוגע לתוכן וידאו המשודר באינטרנט. החברה מדורגת במקום הראשון במכירת מודעות בארה"ב לפני גוגל, ובמקום השני בצריכת תוכן אחריה. כל טכנולוגיות הווידאו של AOL מפותחת במרכז הפיתוח בישראל שמעסיק כ-80 עובדים.

בשנה האחרונה הפיקה AOL לא פחות מ-13 סדרות מקור תחת ערוץ התוכן AOL On, שכללו טלנטים מובילים כגון שרה ג'סיקה פרקר, ניקול ריצ'י, גווינת' פלטרו והאנק אזריה. סדרות אלו ששודרו באינטרנט בלבד, זכו לחשיפה של 150 מיליון צפיות בשנה, ולחסויות מצד מפרסמים גדולים כגון 'סיטי בנק', 'אמריקן אקספרס', 'וריזון' ועוד.

בנוסף, מציעה AOL ספריית Premium Video שמכילה 700 אלף קטעים המשודרים לרשת סינדיקציה של מעל ל-1,700 שותפי תוכן, בהם CBS, NBC Discovery, Martha Stewart ESPN, ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מדובר על רכישה ראשונה של פורמט בינ"ל על ידי AOL, ולראשונה היא גם תפיק סדרת טלוויזיה באורך מלא. 'מחוברים' תושק בכל ערוצי הצפייה של AOL, מטלוויזיות חכמות עד לסמרטפונים, והיא תהיה פתוחה לצפייה בחינם.

בראש חטיבת הווידאו של AOL, עומד כיום רן הר נבו, מייסד 5min שנמכרה ל-AOL בשנת 2010. הר נבו אמר כי "עם כניסתן של הטלוויזיות החכמות ועלייה בצפייה בתכנים אינטרנטיים על כל המסכים עוברת תעשיית האינטרנט להפקת סדרות טלוויזיה באורך מלא דוגמת 'בית הקלפים' של 'נטפליקס'. אני גאה על כך ש'מחוברים', כיצירה ישראלית, תהיה הסדרה הראשונה שאנו מפיקים בפורמט ארוך לצופים שלנו ושנוכל לחבר טכנולוגיה ותוכן ישראלי ברמה בינ"ל".

"החיבור עם AOL היה מיידי ומושלם, גם ברמה האנושית וגם בהיבט של הערכים", מסר לנדס, המפיק האחראי ואחד מיוצרי הסדרה. "זה נפלא להיות חלק ממהלך אסטרטגי עולמי של יצירה והפצת תכני וידאו איכותיים באמצעי ההפצה החדשים".

סמנכ"ל התוכן של HOT, יורם מוקדי, הוסיף כי "'מחוברים' הוא אחד מהפורמטים הישראליים הנמכרים ביותר בעולם, ואנחנו גאים מאוד בסדרה וביוצריה. אנו בטוחים שגם האמריקאים יסחפו אחרי 'מחוברים' ולבם של מיליונים במדינות הרבות שבהן היא משודרת. הרעיון המקורי והמצוין, יחד עם הפלטפורמה החזקה של AOL, יכולים לעבוד נפלא גם בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.