מעריב
צילום: צילום מסך

בן-צבי לא מדפיס עיתון? העובדים הוציאו גרסה דיגיטלית - ותוקפים את המו"ל

העיתון מופיע ב-NRG. העובדים פנו לביהמ"ש כדי לבלום את המו"ל * בן-צבי הבטיח לחזור להדפיס את העיתון "לאחר אישור ביהמ"ש להקפאת ההליכים" * הצלם אלי דסה פרסם סרט שצילם * ואיך נראית המחאה בדסק הספורט?
אלכסנדר כץ | (9)

למרות החלטת הנהלת מעריב משישי אחר הצהריים לא להדפיס היום (יום א') את עיתון הבוקר וחינמון הערב, העובדים עבדו על מהדורה דיגיטלית שמופיעה בעמוד הבית של אתר NRG - אותו אתר שהמו"ל שלמה בן-צבי מעוניין למכור.

מוועד עובדי 'מעריב' נמסר "במהלך כל השבת עבדנו, הוועד ועיתונאי הדסק, על הפקת העיתון בניגוד להוראות ההנהלה מתוך המחויבות שלנו לעיתון ולאתר. עם צאת השבת הגיעו עיתונאי הדסק בהתנדבות למערכת והשלימו את הפקת העיתון".

מהלך זה מגיע על רקע הדיון היום בצהריים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה של בן-צבי להקפאת הליכים, בקשה שזכתה לביקורת קשה אתמול על ידי המפרקים של העיתון, שמכרו אותו לבן-צבי לפני כשנה וחצי. בקשתו של בן-צבי לבית המשפט כוללת בין היתר ביטול הדפסת עיתון הבוקר במהלך השבוע - שנמכר ללקוחות ולמנויים, התמקדות בחינמון הערב שמחולק ב-3 החודשים האחרונים בחינם בכמה עשרות אלפי עותקים, איחוד מערכות בין מעריב ל'מקור ראשון', ומכירת אתר NRG שיוצר הפסדים של כ-200 אלף שקלים בחודש.

וידאו שצילם הצלם אלי דסה, ופרסם אתמול ביוטיוב

במקביל, הגישו הלילה עובדי מעריב באמצעות עוה"ד הורנשטיין, בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בתל אביב וביקשו למנוע העברת בסיסי נתונים של 'מעריב' לגורמים זרים. בסיסי הנתונים כוללים שמות מינויים, פרטים אישיים ואמצעי תשלום וכן מידע על נקודות הפצה קמעונאיות וחנויות. בבקשה כינו העובדים את התנהלות בן-צבי "משום הברחת נכסים שתפגע בעובדים ובנושים".

בבקשה מוסבר כי בהסכם הרכישה המקורי של 'מעריב' נקבע כי פעילות העיתון ואתר NRG תתבצע רק באמצעות הרוכש שלמה בן צבי, וכי לא תתבצע כל פעילות מימוש (העברה ו/או מכירה) של פעילות העיתון עד לתשלום מלוא החוב לנאמנים.

בבקשה צוין כי "מבקשת ההקפאה עולה, בין השאר, שהרוכשת העבירה את פעילות מעריב לאחר מהחברות הקשורות, 'מקור ראשון' שלא כדין...". בהמשך נכתב כי "ביום חמישי 6.3.14 בשעות הערב המאוחרות (לאחר הגשת בקשת ההקפאה) נודע לעובדים כי הרוכשת נתנה הוראה לעובדי המחשוב ביום ראשון, 9.3.2014, להעביר את מסד הנתונים של מנויי 'מעריב', החנויות והרשתות הקמעוניות עמם עובדת החברה לידי 'מקור ראשון'". לפיכך, טוענים העובדים בבקשה, "נכסים אלו מהווים מקור להסדר הנושים ובהעברתם ל"מקור ראשון" או לכל גורם אחר יש משום הברחת נכסים שתפגע בנושים ובעובדים...".

בדסק הספורט של NRG הביעו בסוף השבוע את מחאתם נגד התנהלות ההנהלה, בצורה מקורית, אם כי לא בפעם הראשונה בשנה האחרונה. כל כותרות האייטימים, היו קשורות למצבו של העיתון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בין הכותרות: "הקפאת הליכים" על מצבה של נבחרת ישראל, "סופשבוע לא רגוע" לקראת משחקי ליגת העל, "וידאו הריגה" עם קטעי וידאו, וגם "חוב של כבור", מאין יבוא עזרי?" ו'יש בי אהבה והיא תנצח".

עם צאת השבת, שלחה הנהלת מעריב תגובה לכלי התקשורת, בה נכתב כי "הוצאת העיתון תתחדש כסדרה מיד לאחר אישור בית המשפט לבקשה להקפאת הליכים ואישור תכנית ההתייעלות הכולל הזרמה תקציבית נוספת של הבעלים לצורך המשך הפעלת העיתון". עוד נמסר אז כי "מחר (היום, א"כ) העיתון יצא במהדורה דיגיטלית שפתוחה לקוראים ללא תשלום באתר NRG".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עובד עיתון "ישראלי" 12/03/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    כשהיה קיים עיתון "ישראלי" (מה שבא אחריו זה ישראל היום) גילינו כל העובדים לפני שקרסנו שכל החודשים שעבדנו בן צבי לא העביר כסף לפנסיה למרות שבתלוש כתוב שכן זאת שיטה שהוא עושה קבוע הוא נוכל וכמובן שקיבלנו גם ציקים ללא כיסוי זה מה שיקרה לכם
  • 8.
    חוב של קבור :/ (ל"ת)
    לל 09/03/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יצחק 09/03/2014 15:10
    הגב לתגובה זו
    זו תוצאה צפויה של מינוי נאמני שקר לחברה קורסת. בית המשפט ממנה "נאמנים" כמפרקים מטעמו לחברות כושלות ואלה עושים הון מה"שליחות" שהם עושים בשם בית המשפט ועל גבם של העובדים. הרי מלכתחילה היה ברור שבן צבי לא ירים את מעריב. בן צבי הוא כישלון מוכח עם קבלות, אבל מכירת מעריב לאיש הזה אפשרה ל"נאמנים" לגזור קופון יפה לכיסם.
  • 6.
    אמיתי 09/03/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    משכורות במשך שנים. כמה הם הרוויחו כשהכתבים המסכנים קיבלו צעקות ומשכורות רעב
  • 5.
    שכר ועונש 09/03/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    עם המשכורות שלכם אפשר היה להעסיק 20 עובדים, עכשיו אחרי שפיטרתם ופגעתם באנשים, מגיע העונש, אף אחד לא יקבל שני טיפוסים כמוכם לכו לללשכה
  • 4.
    האמת 09/03/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    לא נורא עוד כמה ימים תתחילו לספור ציפורים בבוקר
  • 3.
    הזבל הזה גר באפרת ויש לו אישה וילדים (ל"ת)
    יוסי 09/03/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוני 09/03/2014 11:13
    הגב לתגובה זו
    מדוע אנשים מתעקשים לנסות ולהחיות את מעריב הגוסס, סוגיה זו איננה ברורה לי. "העולם משתנה המוזיקה משתנה, אפילו הסמים משתנים", אין זכות קיום לפורמט כזה של עיתון, עצוב לשמוע יחד עם זאת בתכניות הבוקר את אותם עיתונאים ועורכים אשר מוסד כמעריב היה עוברם עולם ומלואו ועתה הוא הולך ונעלם. אבל זה דרכו של עולם, שימוש בגימיק כזה או אחר של מהדורת סוף שבוע / עיתון דיגיטלי אשר הופיע הבוקר (אני לא הצלחתי לפחות לגלוש בו בשני דפדפנים שברשותי) אינם פתרון הולם ולא יכולים באמת להוות תחרות לכוחות לחדשים והעולים בתחום העיתונות הכתובה-הדיגיטלית דוגמת flipboard ורבים אחרים. דוגמא יפה נוספת שהועלתה פה הוא קמפיין לthe sunday times האנגלי, שכמו מעריב היה עיתון יומי אך השכיל להבין שהעולם משתנה, והעלה פלטפורמה כ"כ מוצלחת (ובעיקר רווחית!).
  • 1.
    בן צבי תתבייש (ל"ת)
    אייל 09/03/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.