מסביב לעולם ב-80 תחרויות: הדס ליבר מ-JWT ישראל תשפוט בתחרות ה-ADC
הדס ליבר, סמנכ"ל הקריאייטיב של JWT ישראל נבחרה לשפוט בתחרות הפרסום היוקרתית ה-ADC שתתקיים השנה בקוסטה ריקה.
לאחר ששפטה בפסטיבל קאן בשנה שעברה, ב-LIA תחרות הפרסום הלונדונית וב-Cristal Festival, זומנה ליבר לשפוט השנה בתחרות היוקרתית שעורך ה- Art Director's Club. בעבר, רק שופט ישראלי אחד, קובי ברקי מבעלי שמעוני פינקלשטיין ברקי זומן לשפוט ב-ADC. השנה יתקיים אירוע השיפוט בקוסטה ריקה שבמרכז אמריקה.
שלא כמו מרבית התחרויות הבינלאומיות, שהן סוג של ביזנס שמכניס עשרות מילוני דולרים מהגשות, ספונסרים וכיו"ב, ה-ADC עובד במתכונת "טהורה" יותר, כארגון שלא למטרות רווח, השופט מצויינות קריאטיבית, וכשמו כן הוא, מקדיש דגש נרחב לתקשורת חזותית (Visual Communication).
הדס ליבר: "אני גאה ומתרגשת לשפוט בתחרות איכותית, ייחודית וותיקה שכזו. כאשר התלבטתי אם להיענות להזמנה, התייעצתי עם חבר, איש קריאייטיב מהמוערכים באמריקה הלטינית, שהוא גם נשיא ה Global Creative Council של Lowe, שאמר לי שכאשר ADC קוראים - את באה. אז אני באה".
ליבר מוסיפה ואומרת: "המשימה ש-ADC מגדירים לעצמם היא להחזיר את האהבה של Art&Craft לתעשייה. זה בדיוק המסר שאני מנסה להנחיל כאן לתעשייה הישראלית בטורים שאני כותבת, כאשר אני מדברת עם סטודנטים וצעירי התעשייה, ובעבודה היומיומית שלי. רעיון טוב הוא תנאי סף, אבל לא לגמרי מספיק. If it's poorly crafted - It's out. הטאלנט בישראל קיים ולא נופל ברמתו מאנשי הקריאייטיב שמסתובבים בעולם, אבל עדיין אנחנו חסרים את הליטוש, את הביצוע הייחודי - את האקסקיושן, וכאן יש לכולנו עוד מה ללמוד ולשפר".
ארגון ה-ADC הוקם ב-1920, והמשימה שלקח על עצמו היא ליצור קשר יציב בין אומנות - לאומנות הפרסום. בבסיס הרעיון עומדת השאיפה לשפוט את הארט בפרסום באמצעות אותם כלים בהם נשפט הארט באומנות. זהו אחד הארגונים הוותיקים והמוערכים בתעשייה הבינלאומית, בו חברים בכירי הפרסומאים, מעצבים, אנשי קולנוע ותקשורת. אגדות כדוגמת אנדי וורהול, וולט דיסני, סלבדור דאלי ואחרים הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה העשירה של ADC, חלקם זכו בפרס ה-cube הנחשק, וחלקם שיתפו פעולה עם המועדון, נאמו בכנסים והציגו תערוכות. התחרות נחשבת לוותיקה בעולם הפרסום ותיערך השנה בפעם ה-93.
- 13.ניב 24/01/2014 03:04הגב לתגובה זומעורר השראה.
- 12.לסיכום 23/01/2014 15:42הגב לתגובה זוזה כבר נהיה מביך
- 11.אלימות מילולית 23/01/2014 13:46הגב לתגובה זוכל הענף הזה בנוי על משחקי מילים וליקוקי תחת. בפרסום אין דבר שפורץ דרך, במיוחד לא בארץ. הסמנכלי קריאייטיב בענף וגאוני שיווק עצמי גאוני שעשו דברים שנחשבים במקרה הטוב "מצחיק" כן מתאימים? אין דבר בביצה הזאת ובפרסום בכלל דברים פורצי דרך מעבר ללשכנע את הלקוח לעשות משהו קצת פחות בנאלי. הבחורה הזאת עושה חיים ובלי יותר מדי יומרות. אולי זה למה היא מגיעה לשם והמתלוננים לא. גילוי נאות: לא מכיר אותה אבל את חלק מ"הגאונים" של ענף כן והם שווים לתחת וסחים מתים.
- 10.מחנך שוק 23/01/2014 11:29הגב לתגובה זוכמה רעל יש לנו כבני אדם, כמה רעל... מה שמדהים הוא שאנחנו החיה היחידה בטבע שכמות הרעל שלנו גדלה ככול שהיא מכוונת למישהו שמצליח יותר. אז מה מניע אותנו? הקנאה שהיא הצליחה ואנחנו לא? (והרי ברור שכל הטוקבקים הגועליים מגיעים מכשלונות ולא ממצליחנים, מצליחנים משקיעים את האנרגיה שלהם בלהצליח...) התפיסה המעוותת שהיא תופסת לנו את המקום? או אולי פשוט אפקט הלוטו, אנחנו ממלאים כרטיס שהסיכוי שלו לזכות הוא אפסי אבל עצם המילוי נותן לנו תחושה של זכייה וחלום. לכן, אנחנו כותבים טוקבק מגעיל על שופטת ואשה מצליחה בתפקיד בכיר כי הסיכוי שלנו להיות שם אפסי וזו הדרך שלנו לקבל תחושה של הצלחה אנחנו זן נוראי ומכיוון שלא צריך רשיון להיות הורים כנראה שזה יישאר כך...
- איצקו 23/01/2014 11:54הגב לתגובה זולא רעל. לא קנאה. לא רצון לשפוט במקומה. יש כאן סיטואציה הזויה שמעלה תמיהה מובנת לחלוטין. איך יכול להיות שבחורה שמעולם לא התקרבה לזכייה בפרס משמעותי ותיק העבודות שלה לא מכיל עבודות פורצות דרך, איך היא שופטת לא בתחרות אחת אלא ב3 תחרויות בינלאומיות בזמן כל כך קצר. זה בהחלט תמוהה ומוזר ומאלה סימני שאלה. זה הזוי שאלה השופטים שנבחרים לייצג את המדינה שלנו. זה הכל.
- פיצקו 23/01/2014 12:22כנראה שיש סיבה שלא תחרות אחת ולא שתיים בוחרים בה וכנראה שאם כולם בוחרים בה ואתה לא מבין למה, הבעיה אצלך... אגב, אף אחד לא בוחר בה לייצג את ישראל, בוחרים בה להיות שופטת והיא במקרה מישראל ואנחנו צריכים להיות שמחים שאנשים מישראל נחשבים מספיק כשרוניים ואיכותיים כדי להיבחר (וזה נכון לגבי עוד מספר חברה טובים שנבחרו להיות שופטים). אני מציע לך להתקשר אליה, לקבוע איתה פגישה, לדבר איתה על העבודות שעשתה ועל קריאייטיב בכלל, ואולי אז תבין וייפול לך האסימון למה היא בהחלט ראויה.
- 9.דמבו מצא שיטה. לא מביאה תוצאות - שולח אותה... (ל"ת)אבירם 23/01/2014 10:19הגב לתגובה זו
- 8.פיתרון-תעשי קריאיטיב 23/01/2014 09:47הגב לתגובה זואין מאחוריה דבר שמצדיק אותה כשופטת. ומצב כזה לא עושה כבוד לישראל אלא בדיוק הפוך. בושה וחבל שאלו האנשים שנשלחים מאצלנו
- נמאסתם 23/01/2014 11:17הגב לתגובה זוימותו הקנאים!
- 7.לקוחה לשעבר 23/01/2014 09:16הגב לתגובה זומגיע לך מתוקה, באמת זן נדיר
- 6.תותחית 23/01/2014 08:45הגב לתגובה זווגם אחד האנשים היותר נחמדים בענף
- 5.ג.עמיחי 22/01/2014 20:48הגב לתגובה זוהייתי עושה לה סייח
- 4.ניסו 22/01/2014 19:16הגב לתגובה זואחת השופט
- 3.שפילד יונייטד 22/01/2014 18:28הגב לתגובה זואבל צודק!!!! הבחורה לא עשתה כלום מאז שהגיעה ל-JWT מעולם לא זכתה בשום עבודה בינלאומית חוץ מאולי הובה בובה שגם לא ממש היה שלה אבל חיה את החיים הטובים
- 2.מר מרמור 22/01/2014 17:38הגב לתגובה זוובזמן הזה JWT רק מפסיד תקציבים ונהיה קטן יותר ויותר. הגיוני!
- 1.גי'זס 22/01/2014 16:44הגב לתגובה זואפשר להבין פעם אחת ולתמיד מי זאת למען השם? האם היא אי פעם זכתה בתחרות בינלאומית? האם יש לה עבודה אחת שהייתה באמת פורצת דרך עם קראפט מדהים? הזוי לחלוטין..
- די 22/01/2014 18:19הגב לתגובה זוכמה מטומטם יכול להיות אדם ולא להבין שזה טוב לענף, טוב לישראל וטוב גם לו שיש לנו ייצוג בינלאומי בתחרויות כל כך מכובדות. לא יודע מה יש לך נגד הבחורה (ועוד יותר גרוע אם אין וזה סתם מקנאה), אבל עדיף שתלמד לפרגן
- זה שאבא שלך לא גמר בחוץ (ל"ת)מה שהזוי 22/01/2014 18:01הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.