הכנסה של מיליונים: מחיר נקודת רייטינג בגמר 'הכוכב הבא' יעמוד על 2400 שקל
העונה הראשונה של 'הכוכב הבא' - הפורמט הנוצץ של קשת קרובה לסיום. הגלגול החדש של כוכב נולד המיושנת, החליף אותה השנה ונכון לעכשיו, כבר אפשר להגדיר את הפורמט כהצלחה מסחררת. תעיד על כך העלייה המשמעותית ברייטינג הממוצע של העונה לעומת השנה החולפת ומכירת הפורמט למדינות רבות מסביב לעולם. בהתאם לכך, לאייס נודע כי מחיר נקודת רייטינג במהלך פרק הגמר שישודר ביום שלישי הבא צפוי לעמוד על 2400 שקלים - מחיר המהווה עלייה של 20% לעומת המחיר בעונה הרגילה.
כאמור, בשנה שעברה כוכב נולד סגרה את עונתה העשירית תחת זכיינית ערוץ 2 קשת. חגיגות העשור היו מאכזבות יחסית מבחינת נתוני רייטינג והדיבור סביב הריאליטי במהלך השנה. פרק הגמר הניב רייטינג של 34.1% בלבד (יחסית לתכנית זו) בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית.
השנה, על פי נתוני קשת, הרייטינג הממוצע של הכוכב הבא, אשר הושקה בתקופת החגים, עומד עד כה על 33.2% וכ- 845 אלף צופים (לא כולל פרק חצי הגמר והגמר). זאת לעומת רייטינג ממוצע של 26.7% בלבד לכוכב נולד בשנה שעברה.
יוזכר כי, גמר העונה העשירית עמד על 34.1% בלבד. רייטינג שהיה נמוך משמעותית מזה של העונה שקדמה לו (2011, העונה ה-9) ב-17% - אז הוא עמד על 41% עם פיק של 47.1%. גם גמר העונה השמינית היה גבוה יותר - עם 36.1%. בסך הכל, גמר עונת העשור מוקם במקום החמישי מבין 10 הגמרים של 'כוכב נולד' מאז 2003, אז זכתה נינט טייב.
- הכוכב הבא ממשיכה לשלוט בפריים טיים; הפתעה במקום השני
- חדשות 13 צמצם את הפער מול 14. מי שלט בפריים-טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנחה שפרק הגמר של הכוכב הבא יעמוד על 35% לפחות (בקשת בונים על נתון גבוה בהרבה), ההכנסה הצפויה מפרסומת של 30 שניות, לפי המחיר המסתמן של 2,400 שקלים, עתידה לעמוד על 84,000 שקלים. לשם ההשוואה, ב-2010, דרשה קשת, על פי במחירון שהפיצה בקרב משרדי הפרסום והמפרסמים, כ-2,600 שקלים עבור נקודת רייטינג בספוט של 30 שניות.
בהנחה שמשדר הגמר של הכוכב הבא יקצה כ-30 דקות לצרכי פרסום - כ-60 ספוטים של חצי דקה, ההכנסה הצפויה מפרסום בלבד עשויה להגיע ל-5 מיליון שקלים. בדיקת אייס מעלה עוד כי נכון לעכשיו ברייק הזהב טרם נמכר למפרסם כלשהו. בשוק המדיה מניחים כי הספוט, הפרסומת האחרונה לפני ההכרזה על הזוכה, תמכר במהלך השבוע הקרוב ותעמוד על כ-250 אלף שקלים.
על פי הערכות שונות, הפורמט החדש והמושקע של הכוכב הבא עלה לקשת כ-200 אלף דולר לפרק. האינטראקציה של התכנית עם הקהל בבית מבוססת על אפליקציה שפותחה אף היא בהשקעה של מאות אלפי שקלים. באמצעות האפליקציה הצופים מחליטים על עתידו של המתמודד: עובר או לא עובר, ברגע שהוא מתחיל לשיר. בנוסף, הציון של המתמודדים מורכב מהצבעת פאנל השופטים: ריטה, אייל גולן (שהוחלף מאוחר יותר במוקי), רני רהב וצביקה הדר.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הפורמט החדשני שהציגה הזכיינית זכה גם להצלחה בינלאומית מרשימה. תוך זמן קצר, במהלך שידורי העונה הראשונה נמכר הפורמט ל-16 מדינות, בהן: רשת abc בארה"ב, רשת ITV בבריטניה, צרפת, רוסיה, איטליה, גרמניה ועוד.
מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר: "אין תגובה".
- 2.רוני 18/12/2013 20:00הגב לתגובה זותחרות כשרונות. בגדול רק החליפו תפאורה ושיטת ניקוד. אני לא מבין איך קוראי לזה "פורמט" ומי מוכן לשלם על זה כסף
- 1.לא שווה את הכסף (ל"ת)בקרת מדיה אורי רפאלי 18/12/2013 16:44הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
