הכנסה של מיליונים: מחיר נקודת רייטינג בגמר 'הכוכב הבא' יעמוד על 2400 שקל
העונה הראשונה של 'הכוכב הבא' - הפורמט הנוצץ של קשת קרובה לסיום. הגלגול החדש של כוכב נולד המיושנת, החליף אותה השנה ונכון לעכשיו, כבר אפשר להגדיר את הפורמט כהצלחה מסחררת. תעיד על כך העלייה המשמעותית ברייטינג הממוצע של העונה לעומת השנה החולפת ומכירת הפורמט למדינות רבות מסביב לעולם. בהתאם לכך, לאייס נודע כי מחיר נקודת רייטינג במהלך פרק הגמר שישודר ביום שלישי הבא צפוי לעמוד על 2400 שקלים - מחיר המהווה עלייה של 20% לעומת המחיר בעונה הרגילה.
כאמור, בשנה שעברה כוכב נולד סגרה את עונתה העשירית תחת זכיינית ערוץ 2 קשת. חגיגות העשור היו מאכזבות יחסית מבחינת נתוני רייטינג והדיבור סביב הריאליטי במהלך השנה. פרק הגמר הניב רייטינג של 34.1% בלבד (יחסית לתכנית זו) בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית.
השנה, על פי נתוני קשת, הרייטינג הממוצע של הכוכב הבא, אשר הושקה בתקופת החגים, עומד עד כה על 33.2% וכ- 845 אלף צופים (לא כולל פרק חצי הגמר והגמר). זאת לעומת רייטינג ממוצע של 26.7% בלבד לכוכב נולד בשנה שעברה.
יוזכר כי, גמר העונה העשירית עמד על 34.1% בלבד. רייטינג שהיה נמוך משמעותית מזה של העונה שקדמה לו (2011, העונה ה-9) ב-17% - אז הוא עמד על 41% עם פיק של 47.1%. גם גמר העונה השמינית היה גבוה יותר - עם 36.1%. בסך הכל, גמר עונת העשור מוקם במקום החמישי מבין 10 הגמרים של 'כוכב נולד' מאז 2003, אז זכתה נינט טייב.
- הכוכב הבא ממשיכה לשלוט בפריים טיים; הפתעה במקום השני
- חדשות 13 צמצם את הפער מול 14. מי שלט בפריים-טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנחה שפרק הגמר של הכוכב הבא יעמוד על 35% לפחות (בקשת בונים על נתון גבוה בהרבה), ההכנסה הצפויה מפרסומת של 30 שניות, לפי המחיר המסתמן של 2,400 שקלים, עתידה לעמוד על 84,000 שקלים. לשם ההשוואה, ב-2010, דרשה קשת, על פי במחירון שהפיצה בקרב משרדי הפרסום והמפרסמים, כ-2,600 שקלים עבור נקודת רייטינג בספוט של 30 שניות.
בהנחה שמשדר הגמר של הכוכב הבא יקצה כ-30 דקות לצרכי פרסום - כ-60 ספוטים של חצי דקה, ההכנסה הצפויה מפרסום בלבד עשויה להגיע ל-5 מיליון שקלים. בדיקת אייס מעלה עוד כי נכון לעכשיו ברייק הזהב טרם נמכר למפרסם כלשהו. בשוק המדיה מניחים כי הספוט, הפרסומת האחרונה לפני ההכרזה על הזוכה, תמכר במהלך השבוע הקרוב ותעמוד על כ-250 אלף שקלים.
על פי הערכות שונות, הפורמט החדש והמושקע של הכוכב הבא עלה לקשת כ-200 אלף דולר לפרק. האינטראקציה של התכנית עם הקהל בבית מבוססת על אפליקציה שפותחה אף היא בהשקעה של מאות אלפי שקלים. באמצעות האפליקציה הצופים מחליטים על עתידו של המתמודד: עובר או לא עובר, ברגע שהוא מתחיל לשיר. בנוסף, הציון של המתמודדים מורכב מהצבעת פאנל השופטים: ריטה, אייל גולן (שהוחלף מאוחר יותר במוקי), רני רהב וצביקה הדר.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
הפורמט החדשני שהציגה הזכיינית זכה גם להצלחה בינלאומית מרשימה. תוך זמן קצר, במהלך שידורי העונה הראשונה נמכר הפורמט ל-16 מדינות, בהן: רשת abc בארה"ב, רשת ITV בבריטניה, צרפת, רוסיה, איטליה, גרמניה ועוד.
מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר: "אין תגובה".
- 2.רוני 18/12/2013 20:00הגב לתגובה זותחרות כשרונות. בגדול רק החליפו תפאורה ושיטת ניקוד. אני לא מבין איך קוראי לזה "פורמט" ומי מוכן לשלם על זה כסף
- 1.לא שווה את הכסף (ל"ת)בקרת מדיה אורי רפאלי 18/12/2013 16:44הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.